بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
 تدبیر24: دکتر حمید یزدانیان - بعد از ابلاغ صدور حکم وزیر محترم کشور و انتصاب برادر عزیز و گرامی جناب مهندس سید مهدی طلایی مقدم به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، شاهد انبوه پیام های تبریک از سوی اقشار و گروه های مختلف بودیم که در سال های گذشته بی سابقه و یا حداقل کم سابقه بوده است.

از  مهندس رستمی بخشدار محترم اسبق دستگردان تا مهندس پیوندی کاندیدای اخیر حوزه انتخابیه و تشکل ها و صنوف مختلف که بعضا گرایش های سیاسی متفاوتی هم دارند، همه و همه به جناب مهندس طلایی تبریک گفتند که اینجانب نیز ضمن تبریک و آرزوی توفیق روز افزون برای ایشان، نکاتی را خدمت ایشان و همه همشهریان عزیزم تقدیم می نمایم.

سیل تبریک ها و پیام های محبت آمیز مردم، گویای ضرورت تغییر در مدیریت عالی شهرستان بود. هر چند برادر عزیز و ارجمند جناب آقای اخوان هم زحمات زیادی را برای شهرستان متحمل شدند ولی تغییر فضای سیاسی کشور و منطقه، برخی مسائل داخلی شهرستان، رویکرد استاندار محترم جدید و… عواملی بود که این تغییر را اجتناب ناپذیر می نمود و فضای مثبت رسانه ای فعلی، گواه خوبی بر صحت این تصمیم مدیریت استان است.

شروع دوره مدیریتی و نوع استقبال از مدیر جدید، تاثیر بسزایی در موفقیت یا عدم موفقیت فرد منصوب شده دارد و این شروع خوب مهندس طلایی ، ان شاء الله نوید بخش دوره مدیریت مناسبی در شهرستان است. طبس به عنوان پهناورترین شهرستان کشور که به لحاظ وسعت حداقل از ۱۴ استان کشور بزرگتر است، از یک طرف ظرفیت ها و فرصت های بزرگی دارد و از آن طرف با معضلات و مشکلاتی گریبانگیر است. ظرفیت های بالقوه طبس در حدی است که جناب آقای عابدی نماینده محترم اسبق منطقه، بحث استان مستقل گلشن را مطرح و پیگیری می نمودند که شاید در کوتاه مدت و میان مدت امکان پذیر نباشد ولی با مدیریت راهبردی هدفمند، احتمالا در درازمدت امکان پذیر است.

در حد وسع و توان به برخی نکات اشاره می کنم:

    ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال های گذشته در دیداری به برخی همشهریان طبسی فرموده بودند که من در دوره ریاست جمهوری دو نقطه به عنوان کانون توسعه کشور مد نظر داشتم ( عسلویه و طبس) و معتقد بودم که تمرکز بر این دو نقطه می تواند جهش اقتصادی برای کشور به دنبال داشته و مشکل اشتغال و توسعه اقتصادی کشور را به راحتی حل نماید(نقل به مضمون)
    در بازدید اخیری که به اتفاق جمعی از نخبگان کشور از معادن زغال سنگ طبس داشتیم ، این ایده ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام به وضوح مورد تایید نخبگان نیز قرار گرفت و اذعان داشتند که این ذخیره عظیم خدادادی در معادن پروده می تواند محور توسعه شرق کشور باشد.
    تنها مشکل مطرح شده از سوی مدیران و نخبگان برای سرمایه گذاری بیشتر در حوزه زغال سنگ طبس ، بحث کمبود آب است که دوست ارجمندم جناب آقای دکتر آریامنش مدتی است بر استحصال آب های ژرف تاکید دارند و بر اساس مطالعات علمی ایشان، در منطقه طبس این امر امکان پذیر بوده و ضرورتی به انتقال آب از سایر مناطق نیست.
    پهناوری سرزمین در صورت مدیریت مناسب، نه تنها سد راه توسعه نیست ، بلکه می تواند مولفه قدرتمند توسعه همه جانبه باشد. در سال های گذشته بحث راه اندازی پایگاه بزرگ انرژی خورشیدی در صحرای طبس، ایجاد و توسعه بندر خشک، انتقال صنایع بزرگ از کلان شهرها به کویر، انتقال پادگان های بزرگ نظامی به منطقه و… که متناسب با وسعت کلان شهرستان است مطرح بوده و نیاز است فرماندار محترم برای به نتیجه رسیدن این پروژه ها تلاش وافر مبذول دارند. با روحیه ای که از استاندار محترم شنیده ایم، ان شاء الله ایشان نیز حداکثر مساعدت را خواهند داشت.
    به اذعان بسیاری از بزرگان منطقه، اختلافات جناحی و سیاسی در طبس؛ همیشه ترمز توسعه و پیشرفت منطقه بوده و اتحاد و انسجام گروه ها و اقشار مختلف می تواند رمز آبادانی و پیشرفت شهرستان باشد. عملکرد چند ساله مهندس طلایی در مسئولیت بخشداری دستگردان، نوید این را می دهد که ایشان بتواند این وحدت و یکپارچگی را ایجاد نماید. شاهد مثال اینکه یکی از روحانیون معظم منطقه که در قم مستقر هستند، اظهار می داشتند که آقای طلایی در مدت حضور در بخشداری دستگردان مرتب با اینجانب تماس داشته و در امور مشورت می نمودند. مدیریت مشورتی و بهره گیری از ظرفیت فکری و عملی همه اقشار می تواند راز موفقیت فرماندار محترم در سال های آتی باشد.
    مجال اندکی تاانتخابات ریاست جمهوری است،همیشه درچنین مقاطعی،اختلافات حزبی وجناحی تشدیدمیشودومدیریت توسعه مناطق،قربانی فعالیتهای سیاسی میگردد. امیداست همانگونه که ریاست محترم جمهوری درراس قوه مجریه به گونه ای عملکرده اندکه اعتماداعتدالیون دوجناح راتاحدودی جلب نموده اند؛مهندس طلایی نیزدرشهرستان،اعتمادهردوجریان سیاسی راجلب ومقطع انتخابات واوج فعالیتهای احزاب،پاشنه آشیلی برای سابقه مدیریتی ایشان نشود.

مدیرمسوول  تدبیر۲۴, [11.11.16 10:28]
علاوه بر زیرساخت های اقتصادی طبس که به برخی از آن ها اشاره شد، زیرساخت مهم دیگر شهرستان، بهره مندی از ظرفیت منابع انسانی توانمند و دلسوز است که در اقصی نقاط کشور پراکنده هستند. می توان با تدبیر و تعامل مناسب از این پتانسیل بالقوه استفاده کرد.
    در حوزه منابع و سرمایه های انسانی باید به ظرفیت طبسی های مقیم خارج نیز اشاره کرد. در همایش نخبگان و سرآمدان خراسان جنوبی در شهریور ماه جاری پیشنهاد شد که دومین همایش استانی در نوروز ۹۶ در طبس برگزار گردد. از اولین برنامه های فرماندار محترم می تواند شناسایی نخبگان، متخصصین، متنفذین و سرمایه داران طبسی مقیم خارج و دعوت از آنان برای حضور در این همایش باشد. و در شناسایی این افراد شورای اسلامی شهرستان و بخش ها می توانند کمک شایانی داشته باشند.

و حسن ختام این یادداشت این فرمایش امام علی علیه السلام که فرمود:

الْفُرْصَهُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَیْرِ

فرصت به مانند ابر گذرا مى‏گذرد، پس فرصت‏هاى نیک را غنیمت دانید

 

فرصتی در اختیار شما برادر ارجمند برای خدمت به زادگاه گذاشته شده ،  به قول حافظ "هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت”  اگر استفاده مطلوب به عمل آورید، از دوره مدیریت تان به مدیریت طلایی! یاد خواهد شد وگرنه دیر یا زود ممکن است همین جماعتی که به خاطر انتصاب تان ذوق زده شده و سایت ها و کانال ها و گروه های حقیقی و مجازی شهرستان را آکنده از تبریک کردند بنویسند که:

” از طلا گشتن پشیمان گشته ایم     مرحمت فرموده ما را مس کنید”

 

شخصا چون انسان خوش بینی هستم و سابقه مدیریتی تان را هم که مرور می کنم به همان گزینه اول که مدیریت طلایی! در شهرستان است،  امیدوارم.
برچسب ها: تدبیر24 ، طبس ، یزدانیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها