بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
دبیرکل ناتو:
ینس استولتنبرگ در مقاله‌ای از نگرانی‌هایش درخصوص آینده ائتلاف میان اروپا و آمریکا صحبت و تاکید کرد: جهان غرب با بزرگترین چالش امنیتی خود در طول یک نسل رو به رو است.
 تدبیر24: ینس استولتنبرگ در مقاله‌ای از نگرانی‌هایش درخصوص آینده ائتلاف میان اروپا و آمریکا صحبت و تاکید کرد: جهان غرب با بزرگترین چالش امنیتی خود در طول یک نسل رو به رو است.

 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف ناتو در مطلبی در نشریه آبزرور، تلویحاً به دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا هشدار داده و گفت: تنها عمل کردن نه برای آمریکا و نه برای اروپا یک گزینه نیست.

وی نسبت به حفظ وحدت اعضای این ائتلاف بعد از پیروزی ترامپ ابراز نگرانی کرد و گفت: ناتو مهمترین نقش را در مبارزه با تروریسم و مواضع خصمانه روسیه ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جهان غرب با بزرگترین چالش امنیتی خود در طول یک نسل رو به رو است،‌ به کمک‌های کشورهای هم‌پیمان آمریکا در ناتو در جنگ‌ها در دوره بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر اشاره کرد.

استولتنبرگ عنوان کرد: اکنون زمان آن است که به جای عمیق‌تر کردن اختلافات میان ۲۸ کشور عضو ناتو به تقویت چیزی که باعث اتحاد آنها تحت رهبری قدرتمند آمریکا خواهد شد، بپردازد.

وی ادامه داد: ما با بزرگترین چالش علیه امنیت خود در طول یک نسل رو به رو هستیم. اکنون زمان زیر سوال بردن ارزش شراکت میان اروپا و آمریکا نیست.

وی افزود: تنها زمانی که ناتو بند دفاع شخصی دسته‌جمعی را به اجرا درآورد،‌ بندی که بر مبنای آن حمله به یک کشور حمله به همه است مربوط به حمایت از آمریکا بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بود. این چیزی بیش از یک اقدام نمادین بود. ناتو پس از آن مسئولیت عملیات در افغانستان را به عهده گرفت و صدها هزار سرباز اروپایی در افغانستان از آن زمان تاکنون خدمت کرده‌اند و بیش از ۱۰۰۰ سرباز نیز در عملیاتی که در واقع یک پاسخ مستقیم به حمله علیه آمریکا بود، جانشان را فدا کردند.

استولتنبرگ که نخست وزیر سابق نروژ بوده اذعان کرد که کشورهای عضو ناتو باید مشارکت‌شان در هزینه‌های این ائتلاف را بیشتر کنند. این یکی از تقاضاهای دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود و آمریکا حدود ۷۰ درصد هزینه‌های ناتو را تامین می‌کند.

استولتنبرگ گفت: طبیعتا ما اختلافاتی داریم اما رهبران هر دو سمت اقیانوس اطلس و رهبران سیاسی ما همواره روابط بی‌همتایی که باعث پیوند ما شده به رسمیت شناخته‌اند و تاریخ پر افتخار ما آکنده از غلبه بر چالش‌های مشترک با همکاری هم است.

وی افزود: این خیلی ساده است که آزادی، امنیت و موفقیتی را که داریم بدیهی فرض کنیم. ما در این زمان‌های بی‌ثبات نیاز به رهبری قدرتمند آمریکا داریم. ما نیاز داریم اروپایی‌ها سهم عادلانه‌ای درباره مسئولیت امنیت داشته باشند. اما فراتر از هر چیز ما باید ارزش شراکت میان اروپا و آمریکا را به رسمیت بشناسیم و این شراکت اجتناب‌ناپذیر است.

استولتنبرگ تاکید کرد که ناتو نقشی بسیار مهم در جنگ علیه داعش و در تقویت ظرفیت کشورهای شریک در شمال آفریقا و خاورمیانه برای مبارزه با تروریست‌ها دارد.

او همچنین نوشت که روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین در سال‌های اخیر جسورتر شده است و ده‌ها هزار سرباز روسی در مرزهای غربی این کشور مستقر شده‌اند که این تهدید واقعی بوده و غرب باید به آن پاسخ دهد.

وی ادامه داد: ما به اجرای بزرگترین طرح تقویت دفاع مشترک خود از زمان جنگ سرد پرداخته‌ایم و آمریکا به حد چشمگیری تعهد خود به امنیت اروپا را تقویت کرده و یک یگان زرهی جدید در شرق اروپا مستقر کرده و به تحویل تجهیزات و محموله‌ها به منظور تقویت بیشتر نیروها در صورت لزوم در آینده پرداخته است. این یک بازدارندگی است نه تجاوز. ما به دنبال تحریک یک جنگ نیستیم بلکه به دنبال پیشگیری از جنگ هستیم و گردان‌های ناتو که متشکل از هزاران سربازند قابل مقایسه با لشکرهای روسیه متشکل از ده‌ها هزار سرباز در مرز نیستند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: تدبیر24 ، ترامپ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها