بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی سازمان از اقدام بسیار بزرگی بوده است، گفت: سازمان در این زمینه پیشتاز بوده است.
تدبیر24 »دکتر محمدعلی همتی در همایش آموزشی حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی سازمان، اظهار کرد: مسائل حاشیه‌ای و شرایط خاص حاکم بر سازمان تامین اجتماعی، باعث شد این سازمان طی یک دهه از حوزه تحول آی تی عقب بماند.


وی ادامه داد: خوشبختانه در دوره مدیریتی جدید و طی سه سال اخیر نهضت آی تی جان دوباره ای گرفت و برنامه های متعددی در این خصوص عملیاتی و اجرا شد.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعیبا بیان اینکه در حوزه درمان تامین اجتماعی برنامه های ٢٢ گانه ای انجام شده است، گفت: بخشی از این برنامه ها در حوزه آی تی و مهمترین آنها، حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی سازمان بوده است.


همتی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین زمینه های رشد در حوزه های پزشکی استفاده از نرم افزارهای الکترونیکی است، افزود: علم پزشکی در دنیای امروز بدون فناوری اطلاعات، معنا ندارد.


وی اضافه کرد: در سازمان تامین اجتماعی به دنبال تحولات عظیم در حوزه آی تی هستیم.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای کامل سلامت الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مفاهیم پرونده الکترونیک، نظام ارجاع، سیستم HIS  و غیره مجموعه مفاهیمی هستند که مرتبط با سلامت هستند و باید در این سازمان، اجرایی شوند.


همتی ادامه داد: دولت الکترونیک یک تکلیف است که در برنامه پنجم توسعه برای تمامی سازمانها تعریف شده است از اینرو اعتقاد دارم باید به سمتی حرکت کنیم که سلامت الکترونیک را در کشور و سازمان تامین اجتماعی برای تمامی افراد جامعه از بدو تولد تا مرگ داشته باشیم.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مسائل آی تی در حوزه پزشکی زمینه های گسترده ای دارد، اظهار داشت: در حال حاضر سیستم ذخیره اطلاعات HIS بیمارستانی در ١٠ استان کشور انجام می شود و امیدواریم به زودی توسعه یابد.


وی با بیان اینکه سیستم اطلاعات دارویی بیماران، پیگیری درمان بیماران به خصوص بیماری های مزمن، پذیرش بیماران و غیره از جمله مواردی هستند که جای توسعه دارند، گفت: هدف از اجرای تمامی این سیستم ها، تسهیل خدمات درمانی و ایجاد رضایتمندی بیشتر برای بیمه شدگان و مردم است.


همتی افزود: یکی از مزایای آی تی و خدمات الکترونیک،  افزایش سرعت، نظم دهی و دقت، تسهیل ارائه خدمات به بیماران و کاهش خطاهای پزشکی است که تمامی این موارد در بحث حذف دفترچه های درمانی لحاظ شده است.


وی  گفت: حذف دفترچه های درمانی در ابتدا در سه مرکز درمانی تهران انجام شد و سپس به سایر استانها تسری پیدا کرد.


وی ادامه داد: حذف دفترچه های درمانی در حال حاضر فقط در مراکز ملکی سازمان انجام می شود و بعد از آن در مراکز غیر ملکی و طرف قرار داد نیز اجرایی خواهد شد.


به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، همتی با بیان اینکه هدف نهایی سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان، سلامتی است، گفت: دو برنامه  pax و pm  را تا پایان سال جاری نهایی خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها