بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این افتخار را داریم که در ماه بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدون وابستگی به نفت و مالیات تامین منابع کردیم و مستمری داده‌ایم و کار مجاهدانه‌ای بوده که همکارانم انجام داده‌اند و کار بسیار سختی بوده است.
تدبیر24 »سید تقی نوربخش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی پیشران توسعه ملی که در مصلی تهران آغاز بکار کرد گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات سازمان است و ۵ میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی و خانواده های آنها از طریق تامین اجتماعی خدماتی چون مستمر، درمان، سفرهای زیارتی و... را دریافت می کنند.

وی افزود: ایجاد امنیت اجتماعی مهمترین ماموریت سازمان است و گام های موثری در این راستا در دولت یازدهم برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سازمانی که شان آن در حد بابک زنجانی و اجرای فعالیت های اقتصادی نامناسب و ناهمسو با ماموریت هایش بود اکنون به سطحی رسیده که تعامل خوبی با شرکای خود دارد و شفاف است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره ضرورت ورود به بعد اقتصادی و عرصه سرمایه داری گفت: تامین منابع پایدار و تعادل بین منابع و مصارف و حفظ ارزش ذخایر صندوق ها در فرمایشات رهبری مورد تاکید قرار گرفته است و این بند از سیاست‌های ابلاغی رهبری پاسخگوی همه مطالبات صندوق های بیمه‌ای است.

نوربخش ادامه داد: تامین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است و در فرمایشات رهبری نیز به آن اشاره شده است. اگر یک صندوق بین نسلی هستیم باید سرمایه گذاری کنیم زیرا منابعی که بیمه گذاران سرمایه گذاری می کنند باید حفظ شود و این یک الزام است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در عرصه اقتصادی به صورت شفاف عمل کرده است گفت: قطعا هدف از سرمایه گذاری های یک صندوق بیمه اجتماعی رقابت با بخش خصوصی نیست و هنرش این است که با مشارکت بخش خصوصی و شرکت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی به اهداف خود که مهمترین آن حاشیه سود است دست یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تامین اجتماعی در منابع و مصارف وابسته به فضای کسب و کار است و وقتی کسب و کار با مشکل مواجه می شود روی هر دو اثر می گذارد. این افتخار را داریم که در ماه بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدون وابستگی به نفت و مالیات تامین منابع کردیم و مستمری داده ایم و کار مجاهدانه ای بوده که همکارانم انجام داده اند و کار بسیار سختی بوده است.

به گزارش ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی نیز در این مراسم با اشاره به چالش ها و گرفتاری های اقتصادی در دوران تحریم گفت: در این دوران صندوق های بازنشستگی تلاش های خوبی کردند و از جمله موفقیت های صندوق های بازنشستگی در این دوران این است که صنعتِ تعطیل‌شده یا اخراج کارگران را نداشته ایم.

وی افزود: اقدامات توسعه ای خوبی نیز در سطح کشور صورت گرفت و شاهد رکوردشکنی های خوبی در عرصه های مختلف دارویی، فولاد، صنایع غذایی و سایر موارد در دوران تحریم بودیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقش برجسته صندوق ها در بازار سرمایه گفت: صندوق ها از طریق کارگزاری ها در جهت تثبیت بازار سرمایه نیز تلاش می کردند.

فیروزآبادی ادامه داد: امیدواریم در ادامه فعالیت های اقتصادی صندوق ها به سمت سیاست های تعیین شده خروج از مدیریت اقتصادی و ورود به سهام داری بشویم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها