بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز(دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

تدبیر24 » اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش دبیرخانه ستاد از عملکرد دستگاههای اجرایی در خصوص اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اولویت دار سال ۹۵، گفت: در سال جاری اقدامات قابل توجهی در حوزه تولید، صنعت، کشاورزی، نفت و پتروشیمی صورت گرفته و این گزارش نشان می دهد که دستگاهها اهتمام جدی برای اجرای اقتصاد مقاومتی داشته‌اند.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی بخش تولید و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، تصریح کرد: دولت در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، تمرکز ویژه‌ای بر حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و رونق بخش تولید معطوف کرد و خوشبختانه دستاوردهای خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است و امروز بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال کشور مجددا فعال شده‌اند.

معاون اول رییس جمهور همچنین از دبیرخانه ستاد خواست ضمن مشورت و نظرخواهی از دستگاههای اجرایی، برنامه ریزی منسجم و دقیقی را برای سال ۹۶ انجام دهد تا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بتواند از ابتدای سال ۹۶ با سرعت و بدون اتلاف وقت، کارها را مطابق با برنامه ریزی و رویکردهای جدید دنبال کند و روند اجرای اقتصاد مقاومتی با وقفه مواجه نشود.

جهانگیری از دستگاههای اجرایی خواست ضمن تکمیل و بروزرسانی گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی، هرچه سریعتر آخرین اقدامات خود را به اطلاع دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برسانند تا گزارشی جامع و کامل از اقدامات دولت در عملیاتی کردن طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ تدوین و به مسئولان عالی کشور و مردم ارائه شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با یادآوری مشکل قطع آب و برق ناشی از شرایط جوی که اخیرا مردم استان خوزستان با آن مواجه شده اند، به سفر هفته گذشته خود به این استان و تصمیمات ویژه برای حل مشکل ریزگردها در این استان اشاره کرد و افزود: در این سفر تصمیم گیری شد که وزارت جهاد کشاورزی با بسیج کلیه امکانات استان و دستگاههای اجرایی، طرح بیابانزدایی و مقابله با ریزگردها در استان را با جدیت دنبال کند و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در چارچوب اقتصاد مقاومتی موظف هستند که با اقدام سریع و ضربتی، همکاری لازم را در این زمینه انجام دهند.

جهانگیری افزود: در صورتی که اجرای این برنامه نیازمند اعتبار و منابع مالی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور باید با جدیت به دنبال تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این برنامه باشند.

معاون اول رییس جمهور از وزارت نیرو نیز خواست، برنامه ریزی لازم را برای پیشگیری از تکرار قطع برق و آب در استان خوزستان انجام دهد و برای حل این مشکل تدابیر بلندمدت و کوتاه مدت اتخاذ نماید.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و داریی، روسای سازمانهای برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون حقوقی رییس جمهور و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد گزارشی از عملکرد اجرای اقتصاد مقاومتی دستگاههای اجرایی در ۹ ماهه نخست سال ۹۵ ارائه کرد و به تشریح میزان پیشرفت فیزیکی ۱۲۱ پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سال جاری پرداخت.

در این گزارش، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص تکالیف و طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی از سال ۹۵ ارزیابی شد و نقاط قوت و ضعف هر دستگاه اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین با یادآوری اینکه هم اکنون در آستانه سومین سالگرد ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب قرار داریم، گزارشی از برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته برای حضور برخی از وزرا و معاونین رییس جمهور و مدیران پروژه های اقتصاد مقاومتی در دستگاههای مختلف در برنامه های زنده تلویزیونی و تشریح و تبیین اقدامات دولت برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی ظرف دو روز آینده، گزارش عملکرد خود را بروزرسانی و تکمیل و به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال کنند تا دبیرخانه بتواند گزارشی جامع از اقدامات دولت در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ به مسئولان عالی کشور و مردم ارائه دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها