بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
حاج‌رضایی:
پیشکسوت فوتبال می‌گوید در سیستم بروکراتیک اداری، دبیرکل فدراسیون فوتبال نیاز به حفظ همه نامه‌ها ندارد و تکنولوژی این کار را راحت کرده است.
تدبیر24 »درباره عملکرد دبیرکل فدراسیون فوتبال در پرونده محرومیت استقلال و پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات زمستانی و اظهاراتش مبنی بر اینکه روزانه نامه‌های بسیاری به دستش می‌رسد و نمی‌تواند همه آن‌ها را به خاطر بسپارد، اظهار کرد: من به طور کامل از جزئیات این موضوع خبر ندارم اما اگر بخواهم به طور مشخص درباره دبیرکل فدراسیون فوتبال و  عملکرد و اظهاراتش صحبت کنم، فراموشی او از محرومیت تراکتور توجیه مناسبی نیست. در سیستم حرفه‌ای لازم نیست که شما بر همه چیز اشراف داشته باشید و در سیستم بروکراتیک ادارات نمی‌خواهد همه چیز را حفظ کنیم و با تکنولوژی می‌توان این کار را به راحتی انجام داد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه فوتبال ایران از این اتفاقات متضرر می‌شود افزود: نمی‌توان این اظهارات را قبول کرد و بیشتر به بهانه‌تراشی شباهت دارد. البته همان طور که شما هم گفتید استقلال و پرسپولیس در این پرونده مقصر هستند اما عملکرد هر دو طرف حیرت‌انگیز است.

او درباره عملکرد فدراسیون فوتبال در دوره مدیریت مهدی تاج نیز گفت: در واقع در طول ۸ سال و نیم گذشته، فدراسیون فوتبال با چالش‌هایی مواجه شده که اقدام رادیکالی مناسبی در قبال آن‌ها نداشته و بیشتر مواضع انفعالی را در پیش گرفته که در این باره مثال‌های زیادی مانند محرومیت تراکتورسازی و استقلال از فصل نقل و انتقالات، پرونده مناقشه با عربستان سعودی، مشکلات تیم ملی و... را می‌توان مثال زد. در واقع مدیریت فدراسیون فوتبال در اکثر موارد عملکرد بسیار خوبی نداشت اما نمی‌توان در بخش‌هایی منکر نقش آن‌ها شد. در بخش‌های اساسی که بر سر راه فوتبال وجود داشت خوب عمل نکردیم و حتی در موضوع کی‌روش هم عملکرد مناسبی از سوی فدراسیون ندیدیم.

حاج رضایی تاکید کرد: در واقع من درباره ۸ سال و نیم گذشته صحبت می‌کنم و فقط روی صحبتم با چند ماه اخیر نیست که مهدی تاج سکاندار آن بوده است.

او درباره وضعیت تیم ملی کمتر از ۲۳ سال و بلاتکلیفی این تیم در آستانه قرعه‌کشی مسابقه‌های قهرمانی آسیا، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم این موضوع نیازمند کار کارشناسی نیست و هر کسی که با فوتبال سروکار دارد با سیستم‌های آن آشناست. اصول و نظام قانون‌مند فوتبال حکم می‌کند که تیم ملی ما از کادر فنی بهره‌مند باشد. من الان چه چیزی را باید بگویم که مشکل‌گشا باشد. شاید اگر پای صحبت‌های مسئولان فدراسیون هم بنشینیم آن‌ها هم مشکلاتی را بگویند که که برای خودشان قابل قبول باشد. شاید وزارتخانه از لحاظ مالی به آن‌ها کمک نمی‌کند. من دورادور با فدراسیون در ارتباط هستم و ارتباطم بیشتر رسانه‌ای است.

پیشکسوت فوتبال با اظهار تاسف از وقوع اتفاقات اخیر در فوتبال ایران گفت: واقعا تعجب‌برانگیز است که مسئولان ارشد فوتبال نمی‌توانند کاری انجام دهند و به دنبال توجیه آن هستند. آن‌ها قدرت لازم برای اجرای قوانین را ندارند و این موضوع تاسف‌بار است و همواره در فوتبال ما رخ می‌دهد.

حاج رضایی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا پیش از داربی ضیافت مشترک برگزار نمی‌شود، تاکید کرد: کسی نمی‌تواند چنین موضوعی را مثال بزند. این موضوع با اصل فوتبال در تناقض است. رینوس میشل سرمربی سابق تیم ملی آلمان، گفت که فوتبال جنگ بدون تیراندازی است و قواعد خاص خودش را دارد. در فوتبال همدیگر را می‌زنند اما مصدوم نمی‌کنند. این اتفاقات لیگ برتر را از جذابیت می‌اندازد. فوتبال یک جنگ تمام عیار است و این مهمانی‌های تصنعی برای افزایش دوستی‌ها بی‌فایده است. فرجام این اتفاقات را در پایان داربی مشاهده کردید. تمهیداتی که به قول خودشان تدبیر بود، نتوانست بازدهی داشته باشد.

او ادامه داد: خوشحالم یک داربی ناب را مشاهده کردیم. صحنه‌های جذاب، درگیری، دعوا و... را مشاهده کردیم در هیچ کجای دنیا فوتبال پاستوریزه نیست و در همه بازی‌ها درگیری و خشونت وجود دارد. هیچ کجای دنیا کارهای ما را تکرار نمی‌کنند. در کجای دنیا بازیکنان قبل از بازی با هم ماچ و بوسه می‌کنند و با هم دست می‌دهند؟ شاید در آخر بازی به قدری که ۳۰ ثانیه هم طول نمی‌کشد با هم خوش و بش کنند و سپس به دنبال کار خودشان می‌روند. ما باید این را یاد بگیریم. یک سری آدم که فقط دنبال نمایش و دیده شدن هستند، این کارها را راه می‌اندازند. البته باید این را هم متذکر شوم که همه مشکلات ما مربوط به فدراسیون فوتبال نیست و باشگاه‌ها، جامعه فوتبال و بخصوص حوزه فرهنگی در این موضوع دخیل هستند.

این پیشکسوت فوتبال گفت: نویسنده‌ای روسی در نمایشنامه خود می‌نویسد که افراد به دو دسته خوش‌بین و بدبین تقسیم می شوند. خوش‌بین‌ها هواپیما می‌سازند و بدبین‌ها به سراغ ساختن چتر نجات می‌روند. من جزو افراد بدبین هستم و فکر نمی‌کنم این فوتبال حالا حالاها درست شود.

حاج رضایی در پایان درباره عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما که در دور گروهی با تیم‌های عربی بازی می‌کنیم که همگی با حروف ال شروع می‌شوند و تا دو سه بازی نخست کمترین شناخت را از آن‌ها داریم. باید ببینیم که عملکرد آن‌ها و تیم‌های ما چگونه است تا درباره آینده صحبت کنیم.

برچسب ها: فوتبال ، دربی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها