بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
خوشرو:
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به گسترش اقدامات تروریستی در جهان امروز و ضرورت ساز وکارهای همسو و همگرا برای مبارزه با این اقدامات، اظهار کرد که در عین حال مبارزه با این پدیده نباید به بهانه ای برای اقدامات یکجانبه و تهدید آمیز بدل شود.
تدبیر24 »غلامعلی خوشرو روز دوشنبه به وقت محلی در بحث عمومی شورای امنیت پیرامون 'حملات تروریستی علیه زیرساختهای حیاتی کشورها' گفت: جهان امروز با خطر فزاینده حملات نیروهای تروریستی و افراطی روبرو است و هیچ کشوری از این تهدید جهانی در امان نیست.
وی با ذکر این که زیرساختهای حیاتی کشورها به اهدافی برای این گونه حملات تبدیل شده اند، اضافه کرد: ابعاد واقعی این خطر هنگامی آشکار تر می شوند که بدانیم هنوز دهها هزار تروریست از یکصد کشور جهان در صفوف نیروهای تروریستی از جمله داعش وجود داشته و فعالند.
سفیر کشورمان افزود: حملات تروریستی در اروپا، ترکیه، افغانستان و کشورهای آفریقایی نمونه های اخیر از هدف قرار دادن زیرساختهای حیاتی کشورها توسط گروههای تروریستی و افراطی است که نشان می دهد این زیرساختها به اهداف اصلی تروریست ها بدل شده اند.
خوشرو ادامه داد: در عین حال نباید از جنبه دیگر تروریسم یعنی اعمال مجازات جمعی و خشونت علیه مردم تحت اشغال خارجی، نظیر سیاست های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین غافل شد؛ چرا که این گونه اقدامات و سیاست ها، فجیع ترین شکل تروریسم است که نسل های متعددی از فلسطینیان را از دسترسی به زیرساختها و منابع طبیعی خود محروم کرده است.
سفیر دائم کشورمان در سازمان ملل، ادامه جنگ یمن را نیز که مردم این کشور را محروم تر و تروریستها را نیرومندتر کرده، به نوبه خود باعث بی ثباتی در این منطقه دانست و گفت: مبارزه با حملات تروریستی علیه زیرساختهای حیاتی، بخشی از مبارزه عمومی با تروریسم است و هر گونه مبارزه با تروریسم باید با احترام کامل به اصول منشور ملل متحد و حقوق بین الملل صورت گیرد.
وی تأکید کرد: جامعه بین المللی نیازمند ساز وکار منسجم و چند جانبه ای برای مقابله با پدیده تروریسم است و راه حل ساده ای برای مقابله با پدیده پیچیده ای مانند تروریسم وجود ندارد و تنها از طریق چنین ساز وکارهایی می توان به هماهنگی و همگرایی در سیاست مبارزه با این پدیده و همزمان جلوگیری از اقدامات نسنجیده و خطرناک یکجانبه تحت عنوان مبارزه با تروریسم شد.
خوشرو در پایان بار دیگر بر نقش محوری سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی و منطقه ای در مبارزه با تروریسم و پیشگیری از مخاصمات تأکید کرد.
برچسب ها: تروریسم ، خوشرو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها