بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
معاون منابع مالی و سرمایه انسانی در اولین بازدید خود از بخش‌های مختلف صداوسیما، به شبکه شما رفت که در دوران ریاست قبلی صداوسیما تعطیل شده بود؛ او در این بازدید با اشاره به این موضوع گفت: هر چند ممکن است در گذشته اشتباهاتی رخ داده باشد اما خدا را شکر این شبکه دوباره آغاز به کار کرد و وضعیت به حالت قبل بازگشت.
تدبیر24 »در نشست معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان با مدیران شبکه شما، از این شبکه به عنوان آینه‌ای یاد شد که فرهنگ اقوام گوناگون ایرانی را برای تمام مردم کشور به تصویر می‌کشد.

احمد شهریاری، معاون برنامه ریزی اداره مالی و سرمایه انسانی سازمان در جمع مدیران شبکه شما عنوان کرد: خوشحالم که شبکه شما اولین جایی از سازمان است که پس از قبول مسئولیت معاونت اداری مالی سازمان برای دیدار و گفتگو با مدیرانش به آن رفتم.

شهریاری افزود: نگاه من به این شبکه بسیار مثبت است چرا که به معرفی خرده فرهنگ‌های  نواحی گوناگون کشورمان که در واقع  هرکدام یک بزرگ فرهنگ هستند می پردازد.

معاون رسانه ملی فرهنگ اقوام گوناگون کشورمان را ثروت ملی خواند و ادامه داد: هرچند من نمی خواهم فرهنگ دیگر ملت های را کم ارزش بخوانم اما باید بگویم که این سرمایه ایرانیان در مقایسه با دیگر نقاط جهان از عمق زیادی برخوردار است. از این رو کاری که شبکه شما در نشان دادن  آن انجام می دهد بسیار ارزشمند است.

او به روایت پیامبر درباره رابطه میان ایمان و علاقه به وطن اشاره کرد و گفت: این امر به عرقی برمی‌گردد که هر فرد به ریشه و زادگاه خود دارد و همان‌گونه که برخی از ما شاهد بودیم در بسیاری از موارد فردی وصیت می‌کند که پس از مرگ او را در موطن اصلی خود به خاک بسپارند.

وی در ادامه شبکه شما را فضایی بسیار مغتنم خواند و افزود: شبکه شما به عنوان تنها کانال تلویزیونی معاونت امور استانها فضایی برای ساخت برنامه‌های جذاب در اختیار دارد که نصیب دیگران نمی شود.

معاون رسانه ملی همچنین درباره اتفاقات رخداده یک سال اخیر برای این شبکه گفت: هر چند ممکن است در گذشته  اشتباهاتی رخ داده باشد اما خدا را شکر این شبکه دوباره آغاز به کار کرد و وضعیت به حالت قبل بازگشت.

شهریاری بر ضرورت تولیدات فاخر در شبکه شما تاکید و خطاب به مدیران آن بیان کرد: برنامه خوب خود به خود بالا می رود و مخاطب را به سمت خود جذب می‌کند. از این رو پیشنهاد من این است که در برنامه‌سازی خود را محدود نکنید و اولویت را بر جذابیت برنامه‌ها قرار دهید.

معاون اداره مالی و سرمایه انسانی صدا و سیما همچنین با اشاره به کمبودهای  فراوان این شبکه اظهار کرد، اینکه شما توانسته‌اید بدون داشتن امکانات لازم کارهای بزرگ را انجام دهید بسیار ارزشمند است و من به سهم خود تا جایی که امکان داشته باشد پیگیر کمبودها و اعتبارات مورد نیاز این شبکه خواهم بود.

وی گریزی هم به تعامل دولت با رسانه ملی در زمینه تامین اعتبار زد و تصریح کرد: متاسفانه اکنون از نظر مالی وضعیت خوبی نداریم که این وضعیت در دو سه سال گذشته به نقطه اوج خود رسیده است. این وضعیت بیشتر ناشی از نبود یک تفکر راهبردی درگذشته است. هرچند در حال حاضر باید گفت که دولت همکاری کم و بیش خوبی را با صدا و سیما دارد اما به طور کلی سهم دولت در تامین منابع مالی رسانه ملی کم است و ما اکنون چیزی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کمبود اعتبار داریم.

شهریاری در پایان ابراز امیدواری کرد: با این حال امیدواریم که به تدریج بتوانیم مشکلات را در این زمینه حل کنیم.

شبکه شما نیازمند توجهی ویژه است

در این نشست دکتر محمد مهدی قاسمی، مدیر شبکه شما با قدردانی از حضور معاون اداری مالی و سرمایه انسانی سازمان  در شبکه متبوعش گفت: این شبکه توانسته ظرفیت بسیار خوبی را در حوزه گردشگری ایجاد کند. یکی از مشکلاتی که در زمینه گردشگری وجود داشت جای خالی یک شبکه برای معرفی نواحی مختلف کشور در سطح ملی بود اما خوشبختانه امروز شاهد هستیم که گروه های فعال در حوزه گردشگری درحال پذیرفتند جایگاه این شبکه هستند.

مدیر شبکه شما جایگاه گردشگری را در اقتصاد یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگر حوزه گردشگری فعال شود اشتغال و به دنبال آن اقتصاد هم پویا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: توجه به موسیقی نواحی و محلی که در سطح ملی از جمله کارهایی است که در شبکه شما به آن اهتمام ویژه ورزیده شده است.

قاسمی در همین رابطه با اشاره به جشنواره تولیدات استانی که چندی پیش در خوزستان برگزار شد به قدردانی مدیران استان‌ها از این شبکه اشاره کرد و گفت: در حاشیه برگزاری جشنواره تولیدات استانی مدیران مراکز استان‌ها از شبکه شما به دلیل توجه ویژه به موسیقی محلی نواحی مختلف ایران تشکر فراوان می‌کردند چرا که به عقیده آنها این شبکه موسیقی محلی را نجات داد.

مدیر شبکه شما به برنامه ترانه باران اشاره کرد و افزود:  در این برنامه سعی شده با ایجاد یک فضای رقابتی سالم و سازنده میان نواهای محلی، این دست موسیقی ها که جزو خرده  فرهنگ های ارزشمند ایرانیان به حساب می آیند، ترویج شود.

قاسمی معرفی استعدادهای هر منطقه کشور رو از اهداف این شبکه برشمرد و گفت، به دنبال آن هستیم تا استعدادهای نواحی مختلف کشور را در زمینه های فرهنگی ورزشی اقتصادی و غیره را از دریچه شبکه شما معرفی کنیم. از این رو ساخت برنامه ای با عنوان ما و شما در دستور کار شبکه قرار گرفته است.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز عنوان کرد: در روزهای عید شاهدیم بیشتر مردم راهی نواحی شمال کشور می شوند. در حالی که مناطق بسیار زیبا و بکری  در کشورمان وجود دارد که ناشناخته مانده است بر همین اساس یکی از رویکردهای ما معرفی جاذبه های گردشگری ناشناخته یا کمتر دیده شده مناطق گوناگون تمام مناطق کشور است که به امید خداوند در آینده تاثیرات خوبی در زمینه گردشگری را به دنبال خواهد داشت. شبکه شما هم با تولید برنامه ای با نام یک سفر خوب سعی کرده تا گام های خوبی را در این مسیر بردارد.

قاسمی به  یکی از برنامه های شبکه در حوزه گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: برنامه یک سفر خوب با رویکرد هم عرف ایران نواحی دیدنی مناطق مختلف کشور تولید شده  که در آن کلیه عوامل به نقاط کمتر دیده شده و ناشناخته کشور رفته و آن نواحی را به مخاطبان معرفی می‌کنند

وی توجه به ورزش استان ها را بخش دیگری اولویت های شبکه تحت مدیریتش خواند و اظهار کرد: هم اکنون شاهدیم که تیم‌های بزرگ و مطرح ورزشی  در استان های مختلف ‌فعال هستند که با معرفی بهتر آنها انگیزه و نشاط بیشتری در آنها ایجاد خواهد شد.

قاسمی به تنها برنامه تخصصی والیبال که از این شبکه پخش می شود اشاره کرد و گفت: برنامه 1+5 مسابقات لیگ والیبال را به خوبب توانسته پوشش دهد. تا جایی که فدراسیون والیبال ترغیب شده  تا برای ادامه پخش این برنامه از آن حمایت مالی به عمل آورد.

وی همچنین توجه ویژه به ورزش های محلی را یکی از برنامه های مهم این شبکه برشمرد و افزود: به عنوان نمونه کشتی محلی از جمله مهم ترین ورزش های نواحی کشور به حساب می آید که مورد توجه ویژه ما قرار دارد.

دکتر قاسمی با قدردانی از توجه ویژه معاون امور استانهای رسانه ملی به این شبکه اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبار با همت همه دوستان سعی کردیم تا کارهای زیادی را انجام دهیم که در این میان نباید از نقش حمایت های ویژه دکتر دارابی معاون محترم و استان ها قافل شد.

مدیر شبکه شما در پایان به چالش‌های مجموعه زیر نظر خود اشاره و تصریح کرد: هم اکنون شبکه شما از نظر میزان است مخاطب در سطح ۳ قرار گرفته و  در حال حاضر به سختی در حال جذب کسانی هستیم که تا قبل از تعطیلی شبکه جزوه مخاطبان آن بودند. از این روتولید برنامه‌های جذاب   تنها راه افزایش مخاطب مخاطبان است و از همین روست که باید حمایت های مالی لازم مورد توجه قرار بگیرد. ما امیدواریم دیدار معاون محترم اداری و مالی و منابع انسانی سازمان مقدمه ای برای توجه هرچه بیشتر مدیران ارشد سازمان به این مهم گردد. همچنین برای تولید برنامه های بهتر بهره گیری از با کمبود نیروی انسانی لازم روبه رو هستیم و اگر بخواهیم در این مسیر گام های موثرتری را برداریم تامین نیروی انسانی از مهمترین پیش نیازهای ماست.

در پایان قاسمی از زحمات بی شائبه مدیران کل مراکز استان‌ها که برای رسیدن به اهداف اصلی شبکه شما از هیچ گونه تعامل و همکاری دریغ نکرده‌اند، قدردانی کرد.

همچنین در این جلسه دیگر مسؤولان شبکه شما نیازها و کمبودهای خود را با معاون اداری و مالی سازمان در میان گذاشتند.

برچسب ها: صداوسیما ، مشکلات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها