بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری بسیار کلان و پیچیده است، گفت: اختیارات شورای شهر طلب می‌کند که نخبه‌ترین افراد در حوزه مدیریت شهری وارد شورای شهر شوند.

تدبیر24 »عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مدیریت شهری نسبت به مدیریت کشوری ظریف‌تر و ملموس‌تر است اظهار کرد: بخش قابل توجه جامعه در حال توسعه، تا قبل از حادثه دلخراش پلاسکو نمی‌توانستند به خوبی درک کنند که مدیریت شهری به چه میزان مهم و حساس است اما آن حادثه هر انسان منصفی را به این نتیجه رساند که مدیریت شهری به ویژه در پایتخت بسیار مهم است و کسانی که وارد شورای شهر می‌شدند شاید به مراتب باید توانمندی‌های تخصصی بیشتری نسبت به نمایندگان مجلس داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دل مدیریت شهری مدیریت بحران نهفته است،‌ تصریح کرد: بنابراین اگر اعضای شورای شهر توانمندی‌های لازم را نداشته و بر اساس گرایش‌های سیاسی یا صنفی وارد شورای شهر شوند، در مواقع مدیریت بحران، ‌خودشان تبدیل به بحران مدیریت می‌شوند. کسانی که می‌خواهند وارد شورای شهر شوند باید با برنامه‌ریزی شهری، جامعه شناسی شهری، جغرافیای شهری، مسائل حقوقی،‌ مالی و برنامه‌ریزی آشنایی داشته باشند.

ناصری همچنین افزود: اعضای شورای شهر اگر این ویژگی‌ها را داشته باشند، درک بسیار بهتری نسبت به مسائل شهری از جمله حاشیه نشینی پیدا می‌کنند. از سویی گردش مالی در شهرداری‌های شهرهای بزرگ، بسیار گسترده است، بنابراین اعضای شورای شهر باید وارسته و پاک دست باشند تا تحت هیچ شرایطی وارد مسائل رانت خواری یا فساد مالی نشوند. متأسفانه در چهار دوره اخیر شوراهای شهر این ویژگی‌ها کمتر دید شده است بویژه در شهرهای بزرگ نسبت کسانی که این ویژگی‌ها را دارا بودند نسبت به کل اعضا کمتر بوده است.

این عضو بنیاد باران در پایان با تأکید بر اینکه مدیریت شهری و اداره شورای شهر بسیار پیچیده و تخصصی است، گفت: من حوزه مدیریت شهری را به عرصه پزشکی تشبیه می‌کنم. کسی در این حوزه می‌تواند مطب پزشکی بزند که تخصص لازم را داشه باشد و صلاحیتش در سازمان نظام پزشکی تأیید شده باشد. در این شرایط این فرد فقط در تخصص خود می‌تواند اقدام کند نه در سایر عرصه‌های پزشکی. در حوزه مدیریت شهری هم وضع به همین گونه است و کسانی که قصد ورود به شورای شهر را دارند، علاوه بر ویژگی‌هایی که قانون انتخابات شوراها را تعیین کرده است،‌ باید در عرصه مدیریت شهری هم تخصص لازم را دارا باشند و نخبه‌ترین افراد در حوزه مدیریت شهری باشند.

برچسب ها: شورای شهر ، نخبه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها