بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
رئیس کمیته نیروی کمیسیون انرژی ضمن تشریح آخرین بررسی‌های انجام شده نسبت به وضعیت اخیر در خوزستان گفت: گزارش این موضوع تا پایان هفته جاری آماده خواهد شد.
تدبیر24 »علی گلمرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ماموریت کمیسیون انرژی به کمیته نیروی این کمیسیون درباره بررسی وضعیت اخیر استان خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه مجلس با حساسیت ویژه‌ای نسبت به این مسئله ورود کرده و ریاست مجلس نیز ابراز نگرانی داشت؛ لذا به کمیسیون انرژی ماموریت داده شد تا کمیته نیروی این کمیسیون علل و عوامل وضعیت پیش آمده را بررسی کرده تا بتوان بر اساس این بررسی‌ها اقدام عملی انجام داد.

رئیس کمیته نیروی کمیسیون انرژی مجلس افزود: در همین راستا از دوشنبه هفته گذشته این کمیته به اتفاق کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس این اختیار را داشت تا با استفاده از کارشناسان زبده گزارش کاملی را تهیه کرده و تقدیم مجلس کند که پس از گزارش اولیه طی یک ماه آینده گزارش نهایی به انضمام پیوست‌های اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی نهایی خواهد شد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس افزود: اتفاق رخ داده در خوزستان نمی‌تواند عادی باشد برای اینکه اتکای این استان در بحث‌های اقتصادی و صنعتی بوده و شرایط خاص و استراتژیکی را به لحاظ امنیتی دارد.

وی یادآور شد: پدیده ریزگردها از سال ۱۳۸۰ کشور و به ویژه استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است و اثرات آن را شاهد هستیم. اتفاقی هم که اخیرا پیش آمد منجر به قطع برق، آب و مخابرات استان شد و اگر دو ماه آینده این اتفاق می افتاد به خاطر بار چهار برابری برق، حتما شبکه برق کشور دچار اختلال می‌شد. زیرا در فصل گرما استفاده از کولرهای گازی در این استان مصرف برق بالایی را نیاز خواهد داشت.

وی با اشاره به جلساتی که طی یک هفته اخیر با دستگاه‌های مسئول انجام شده، گفت: در این زمینه اقداماتی هم از طرف دولت انجام شد و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی به استان آمده و بازدیدهای منطقه‌ای و میدانی انجام دادند. ضمن اینکه جلسات متعددی نیز در استانداری انجام شده است و در واقع همه پای کار آمده اند تا این وضعیت بحرانی را مدیریت کنند.

گلمرادی در ادامه اظهار کرد: آن‌چه مهم است خروج از وضعیت موجود آن هم با یک اقدام عملی برای ریشه‌کن کردن این پدیده که منشاء داخلی و خارجی دارد. در بررسی‌هایی که تا به حال انجام شده، سهل انگاری در اجرای مصوبات در سال‌های اخیر مشهود است. به این دلیل که نشان می‌دهد اراده ای برای حل بحران وجود نداشته است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وضعیت خوزستان تهدید ها و خطراتی را برای زندگی روزمره مردم ایجاد کرده است، گفت: عملا استان شرایط بسیار نابسامانی دارد. اعتراضاتی از طرف مردم شکل می‌گیرد و از طرف دیگر، نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور نتوانسته‌اند کاری را انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که گزارش کمیته نیرو کمیسیون انرژی تا پایان هفته جاری آماده شده تا پس از جمع‌بندی در این کمیسیون جهت قرائت در صحن علنی مجلس تقدیم هیات رئیسه شود و پس از آن مجلس از دولت می‌خواهد تا برنامه مدون کاربردی را ارائه کند.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس همچنین بیان کرد: مجلس در رسیدگی به برنامه ششم توسعه با توجه به حساسیت بحث ریزگردها دولت را مکلف کرد تا در سال اول برنامه ششم، برنامه‌ جامعی  را به مجلس ارائه دهد اما این اتفاق باعث شده تا با سرعت بیشتری چنین برنامه‌ای را پیگیری کنیم.

گلمرادی در پایان اظهار کرد: متاسفانه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی مختل شده و امکانات و خدمات استان هم پاسخگو نیست. امیدوارم بر اساس گزارشی که آماده می‌شود بتوانیم تصمیم‌گیری خوبی را برای حل این معضل داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها