بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
ابتکار در گفتگوی ویژه خبری :
مشکلات زیست محیطی استان خوزستان در گفتگوی ویژه خبری ۵ اسفندماه شبکه دو سیما بررسی شد.
تدبیر24 » مشکلات زیست محیطی استان خوزستان در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما امشب ۵ اسفندماه با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

طرح آماک ظرف دو هفته آینده در استان خوزستان نهایی و افتتاح خواهد شد

در ابتدای این بحث ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص مهمترین برنامه های هیئت دولت در استان خوزستان اظهار داشت: امروز تعداد نسبتاً زیادی از کابینه دولت برای بازدید از مراحل پیشرفت طرح های نهال کاری و پخش سیلاب در بخش هایی از جنوب اهواز و چندین طرح مربوط به برق و آب و همچنین طرح معروف به آماک در استان خوزستان حضور یافتند.

وی با بیان اینکه همه طرح ها به نوعی جنبه زیست محیطی داشتند که برای بهبود کیفیت هوا و زندگی مردم شهر اهواز بسیار مهم است ادامه داد: رئیس جمهور امروز از طرح آماک بازدید کرد و ظرف دو هفته آینده در این استان نهایی و افتتاح خواهد شد.

ابتکار تصریح کرد: این طرح مربوط به جمع آوری گازهای گوگردی است که عوارض محیط زیستی بسیاری دارد و بر اساس این طرح ۱۸ میلیون فوت مکعب گاز CO2 جمع آوری خواهد شد و این طرح جنبه اقتصادی و ارزش زیست محیطی بالایی دارد.

حدود ۴۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی در خوزستان وجود دارد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در رابطه با بحث ریزگرد های  استان خوزستان نیز عنوان کرد: کانون های ریز گرد در استان خوزستان به دلیل خشکسالی رو به افزایش است ضمن آن که ما بین ۳۰ الی ۴۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی در این استان داریم که باید به آن رسیدگی شود.

در ۱۷ شهرستان استان خوزستان علاوه بر اهواز، آلودگی هوا به طور بر خط پایش می شود

 ابتکار همچنین با بیان اینکه استان خوزستان ۲۲ دستگاه پایش آلودگی هوا دارد گفت: آلودگی هوای ۱۷ شهرستان این استان علاوه بر اهواز بر خط پایش می شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در خصوص علت قطع برق برخی مناطق اهواز نیز بیان داشت:  علت این امر ، اشکال در خطوط توزیع برق در مناطقی که عملیات شستشو انجام نشده است، اتفاق افتاد که بر اساس گزارشات ارسالی این اشکالات رفع شده اند.

وی افزود: ۲۰ دستگاه دیزل ژنراتور از سایر استان ها به اهواز منتقل شدند و همچنین چند دستگاه ژنراتور جدید نیز خریداری شده که با این دستگاه ها دیگر شاهد قطع آب در زمان قطع برق نخواهیم بود.

همه کانون های گرد و غبار در  استان خوزستان شناسایی شده است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه برنامه با اشاره به اینکه،  برای استان خوزستان به طور کامل همه کانون های گرد و غبار شناسایی و برنامه های مقابله هم نیز در نظر گرفته شده است گفت: می دانیم که چه اقداماتی توسط چه دستگاه های باید انجام شود.

وی با بیان اینکه، مساحت کانون های گرد و غبار بسیار گسترده است عنوان کرد: کانون های گرد و غبار به یک تعبیر در استان خوزستان 400 هزار هکتار و به تعبیر دیگر 800 هزار هکتار است.

ابتکار با بیان اینکه، سال گذشته عملیات اجرایی 8 هزار هکتار انجام شده است گفت: برای شناسایی و ارزیابی تخصصی مالچ گروه تخصصی تشکیل شده است به طوری که73 پیشنهاد از شرکت های دانش بنیان برای معرفی انواع مالچ ها داشتیم که برخی به مرحله تست میدانی رسیده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه، مشکل اصلی در ماندگاری مالچ است افزود: مالچ باید در شرایط جوی دوام داشته باشد اما تا الان دوام خوبی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه، تا الان به مالچ مطلوبي دست نیافتیم که دوام کافی داشته باشد افزود: در حاشیه دریاچه ارومیه یک نوع مالچ را به صورت آزمایشی انجام دادیم که متاسفانه یک سال بیشتر دوام نیاورد.

ابتکار با بیان اینکه، امروز در استان خوزستان و اهواز بارندگی خوبی داشتیم ادامه داد: در استان خوزستان سال هاست که با شرایط خشکسالی مواجه هستیم.

اقلیم خاصی را در استان خوزستان شاهد هستیم

وی با بیان اینکه، ایران با شرایط تغییر اقلیم روبرو است خاطرنشان کرد: باید بر اساس واقعیت ها اقدام کرد زیرا اقلیم خاصی را در استان خوزستان شاهد هستیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: یکی از رویکرد های دولت یازدهم بحث احیای تالاب های اين استان بود لذا، در سال 92  با مشکل بسیار نگران کننده ای روبرو شديم و آن اینکه، تالاب هور العظیم به طور کامل به دلیل فعالیت های نفتی خشک شده و به کانون گرد و غبار برای منطقه تبدیل شده بود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: در این رابطه به وزارت نفت تذکر های لازم داده شد و آنها نیز همکاری های لازم را انجام دادند.

بیش از 70 درصد تالاب هور العظیم احیا شده است

ابتکار با اشاره به اینکه، تقریبا بیش از 70 درصد تالاب هور العظیم احیا شده است عنوان کرد: با وجود حوادث سخت برای مردم و دشواری های حادث شده با اجرای برنامه های مختلف در رابطه با بهبود کیفیت هوا در استان خوزستان به طور تدریجی شاهد افزایش هوای سالم خواهیم بود.

هوای ناسالم در شهر اهواز تدریجاً کاهش یافته است

وی با بیان اینکه دولت ،بنزین یورو 4 را در خرمشهر، آبادان و اهواز توزیع کرده است گفت: در کنار آبگیری تالاب هور العظیم وقوع هوای ناسالم در شهر اهواز تدریجا کاهش یافته است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه، دولت یازدهم در عمل به درخواست مردم پاسخ داده است خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات وسیع است.

ابتکار با بیان اینکه، کانون های خارجی بر اهواز و خوزستان اثر گذاشته است گفت: فردا عالی ترین مقام محیط زیست سازمان ملل مهمان ما هستند، لذا یکی از محورهای مذاکره بنده با وی موضوع گرد و غبار و کانون های خارجی است.

وی با بیان اینکه، حضور دولت در کنار مردم در نقطه ای که مشکل زیست محیطی حادث شده قطعا مؤثر است ادامه داد: نمایشی از وفاق ملی برای سربلندی و سرافرازی استان خوزستان خواهیم داشت.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه، فعالیت های دوجانبه بین المللی در رابطه با موضوع مورد بحث بسیار زیاد است گفت: نیازمند مشارکت مردم در اجرای طرح ها هستیم.

شریعتی استاندار خوزستان در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، 18 نوع عملیات متفاوت بسته به نوع زمین و خاک انجام شده است گفت: به طور موقت برای مدت یک ماه تا 15 فروردین ماه کار کاشت نهال را انجام خواهیم داد.

2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بحث آب و فاضلاب پیش بینی شده است

وی با اشاره به اینکه،  تا پایان سال برای مدت یک ماه آب از وزارت نیرو  انتقال می دهیم اظهار داشت: آب برای 42 هزار هکتار تامین خواهد شد. باید برای تامین آب برنامه ریزی کرد.

یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه، پیش بینی شده است تا 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بحث گرد و غبار خوزستان استفاده شود گفت: 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بحث آب و فاضلاب پیش بینی شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به تشکیل کار گروه ملی برای بحث گرد و غبار و آب و فاضلاب نیاز داریم اظهار داشت: باید در جهت احقاق حقوق مردم گام های خوبی برداشته شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها