بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
عادل الجبیر:
وزیر امور خارجه عربستان گفت که بی‌طرفی عراق می‌تواند به بهبود روابط تهران-ریاض کمک کند.
تدبیر24 »به نقل از شبکه راشاتودی، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان روز شنبه در سفری غیر منتظره به عراق با حیدر العبادی نخست‌وزیر و ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر وزیر امورخارجه عراق پس از این دیدارها بیانیه ای منتشر و اعلام کرد: عادل الجبیر در بغداد تاکید کرده است که موضع بیطرفانه عراق می‌تواند زمینه را برای بهبود روابط ایران و عربستان فراهم کند.

به گزارش راشاتودی، ایران و عربستان در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیکی با یکدیگر ندارند و ریاض پس از آنکه عده‌ای از معترضان ایران به اعدام رهبر شیعیان عربستان در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند، سفارت خود را تعطیل و روابطش را با ایران قطع کرد. اکنون تنش ها میان دو کشور افزایش یافته است.

عربستان از زمان سقوط صدام حسین دیکتاتور عراق در سال 2003 روابط چندانی با این کشور نداشت و در سال 2015 پس از 25 سال سفارت خود را در بغداد بازگشایی کرد.

برچسب ها: عراق ، ایران ، عربستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها