بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
بیماری‌های خودایمنی زمانی در بدن ظاهر می‌شوند که سیستم ایمنی بدن به خودش حمله می‌کند.
تدبیر24 »به گزارش ایسنا، بیش از ۸۰ بیماری خودایمنی تاکنون شناسایی شده که سایت مدیکال دیلی در این مقاله شرح مختصری از چهار نمونه از خطرناک‌ترین آنها ارائه کرده است:

- میوکاردیت سلول‌های ژانت: مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۰ در نیوجرسی نشان داد میوکاریت سلول‌های ژانت کشنده‌ترین بیماری خودایمنی است. این بیماری شایع نیست و با التهاب ماهیچه قلب شناخته می‌شود. از جمله علائم اولیه بیماری میوکاردیت سلول‌های ژانت شامل ورم مچ پا، قفسه سینه، احساس خستگی و تنگی نفس است.

- بیماری گریوز (بازدو): این اختلال خودایمنی از بیش فعالی غده تیروئید ظاهر می‌شود. علائم این بیماری شامل پرکاری تیروئید، بیماری چشم و مشکلات پوستی می‌شود. در صورتیکه بیماری گریوز درمان نشود می‌تواند زندگی فرد را به خطر اندازد.

- بیماری آدیسون: یکی از طبقه‌بندی‌های بیماری آدیسون نارسایی اولیه آدرنال نامیده می‌شود که بر اثر آن سیستم ایمنی به غدد آدرنال بدن حمله می‌کند. این غده‌ها در بالای کلیه‌ها قرار گرفته و بسیاری از هورمون‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های طبیعی بدن را ترشح می‌کنند. علائم این بیماری شامل ضعف ماهیچه‌ها، احساس خستگی، تیره شدن رنگ پوست و کاهش ضربان قلب یا فشار خون می‌شود.

- بیماری گرانولوماتوز وگنر: این اختلال موجب التهاب رگ‌های خونی در بینی،‌ سینوس‌ها، گلو، ریه‌ها و کلیه می‌شود اما بسیار نادر است. در واقع این بیماری جریان خون به برخی اعضای بدن را کند می‌سازد.

از جمله علائم این بیماری شامل بی‌حسی اندام‌ها، وجود خون در ادرار، زخم‌های پوستی، کبودی، تب، احساس خستگی، تنگی نفس و سرفه همراه با خلط خونی می‌شود.
برچسب ها: ایمنی ، غده ، بدن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها