بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
رحیم‌پور:
معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس ‏سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در روز چهارشنبه در پاکستان ، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند نیست تنش‌های اطراف اکو به داخل اکو کشیده شود.
تدبیر24 »ابراهیم رحیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه برای شرکت در نشست وزرای خارجه اکو راهی اسلام‌آباد خواهد شد، ادامه داد: روز دوشنبه نشست کارشناسان اکو برگزار خواهد شد و در ادامه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نشست وزرای امور خارجه و همچنین سران اکو برگزار می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عضویت 10 کشور در اکو، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده روسای جمهور هفت کشور در این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد و آقای رئیس جمهور نیز نشست‌ها و دیدارهایی را در حاشیه این اجلاس خواهد داشت.

رحیم‌پور با بیان اینکه این سفر فرصت مناسبی برای رایزنی و گفت‌وگوی کشورهای عضو اکو با یکدیگر در ارتباط با مسائل منطقه‌ای و همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، ادامه داد: سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان از بنیان‌گذاران این سازمان هستند و در حال حاضر کشورهایی همچون افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان نیز عضو این سازمان هستند .

وی به قرابت‌های فرهنگی کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: متأسفانه هنوز کشورهای عضو اکو به یک انسجام اقتصادی مناسب با یکدیگر دست پیدا نکرده‌اند. گرچه از نظر ترانزیت همکاری‌ها بین این کشورها بهتر از قبل شده است.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه حجم روابط اقتصادی بین کشورهای عضو اکو را متناسب با پیوندهای تاریخی و فرهنگی کشورهای عضو ندانست و گفت: در این اجلاس کشورهای عضو اکو آخرین پیشنهادات خود را برای گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ترانزیتی، توریسم و همچنین تسهیلات بیشتر ویزایی و کنسولی برای اتباع کشورهای عضو اعلام می‌کنند.

رحیم‌پور با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه اجلاس اسلام‌آباد اجلاسی مفید،  مناسب ، مثبت و غیرسیاسی باشد، افزود: ما تأکید داریم که تنش‌های منطقه‌ای نباید به آنجا کشیده شود. روابط بین 10 کشور عضو روابطی خوبی است اما در حاشیه یک سری مسائل وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند نیست که این تنش‌ها و مسائل حاشیه‌ای به داخل اکو کشیده شود. معتقدیم که باید اکو منادی وحدت و اتفاق نظر کشورهای عضو باشد.

به گزارش ایسنا ، روز گذشته ، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر  رییس جمهور،  اعلام کرد: رییس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان و به منظور شرکت در سیزدهمین اجلاس ‏سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، روز سه شنبه عازم اسلام آباد می شود.‏ اجلاس سران اکو، چهارشنبه یازدهم ‌اسفندماه در اسلام آباد برگزار می شود و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، مواضع و ‌دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را در جمع سران کشورهای عضو این سازمان مهم اقتصادی ‌منطقه، تشریح و تبیین می کند. ‌

وی گفت: رییس جمهوری همچنین در حاشیه این اجلاس، با شماری از روسای دولت های شرکت ‌کننده دیدار و گفت وگو خواهد داشت. ‌

به گفته اسماعیلی، رییس جمهور کشورمان را در این سفر دو روزه چند تن از وزرا و مشاورین رییس ‌جمهوری همراهی می کنند. ‌

تلاش برای بهبود شرایط توسعه پایدار اقتصادی کشورهای عضو و حذف تدریجی موانع تجاری در ‌کنار تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی اعضا، از جمله اهداف سازمان اکو عنوان شده است. ‌
جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، 10 عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو را تشکیل می دهند. ‌
برچسب ها: رییس جمهور ، اکو ، سفر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها