بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
روحانی:
رییس جمهوری روابط ایران و جمهوری آذربایجان را برادرانه و راهبردی توصیف کرد و گفت: این رابطه در طول سه سال گذشته پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است.
تدبیر24 »حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در نشست مشترک خبری با رییس جمهوری آذربایجان ضمن خوشامدگویی به الهام علی اف و هیات همراه وی افزود: این پیشرفت هم از لحاظ سیاسی و ارتباطات سیاسی بین دو کشور و هم از نظر مسائل منطقه ای، بین المللی، اقتصادی و فرهنگی با اهمیت است.
وی ادامه داد: حجم تجارت 10 ماهه امسال بین ایران و آذربایجان نشانگر آن است که دو کشور به سمت تلاش بیشتر و توسعه روابط گام بر می دارند.
رییس جمهوری اظهار داشت: در زمینه ترانزیت دو کشور نقش مهمی درترانزیت شمال و جنوب دارند و با اتصال راه آهن آستارا - آستارا اولین قدم مهم در این زمینه برداشته شده است.
روحانی گفت: آذربایجان در زمینه راه آهن رشت به آستارا مشارکت خواهد کرد و دو کشور با مشارکت هم مسیر با اهمیت ترانزیتی را به زودی آغاز خواهند کرد.
وی اضافه کرد: در زمینه مسائل انرژی دو کشور آمادگی همکاری بیشتر دارند و ایران آمادگی دارد برای سوآپ نفت و فرآورده های نفتی از آذربایجان به آب های جنوب اقدام نماید و امیدواریم روابط دو کشور را شاهد باشیم.
رییس جمهوری اظهار داشت: دو کشور در زمینه سرمایه گذاری مشترک در جمهوری آذربایجان در خصوص ساخت خودرو و دارو قدم های خوبی برداشته اند و امیدواریم به زودی طرح ها به نتیجه برسد.
روحانی با بیان این که دو کشور همچنین در ساحل دریاچه خزر قرار دارند و مساله عدم آلودگی زیست محیطی برای دو کشور مهم است، اظهار کرد: بخشی از مباحث مطرح در جلسات عمومی و خصوصی امروز در این زمینه بود تا کنوانسیون ها و توافقات پنج کشور زودتر اجرایی شود و در زمینه محیط زیست دریای خزر شاهد قدم های مهمی باشیم.
وی تاکید کرد: در زمینه مسائل حقوقی دریای خزر نیازمند اجماع پنج کشور هستیم. در این زمینه همکاری، همفکری و رایزنی بین ایران و آذربایجان اهمیت خاصی دارد که در سال های پیش این مسائل دنبال شده و در این جلسه به ادامه آن تاکید شد.
رییس جمهوری افزود: در زمینه بهره برداری از منابع نفتی در دریای خزر که قبلا دو کشور مذاکرات زیادی داشتند، امروز مباحث ادامه داشت و وزرای نفت دو کشور این مباحث را تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهند داد.
روحانی خاطرنشان کرد: مسائل سه جانبه از جمله همکاری های سه جانبه بین ایران، آذربایجان، روسیه و ایران، آذربایجان، ترکیه و همکاری های ایران، آذربایجان، گرجستان هم جز مسائل امروز ما بود.
وی گفت: در دو زمینه اول یعنی همکاری های ایران، آذربایجان و روسیه قدم های خوبی قبلا برداشته شده بود و اجلاس سه جانبه ای هم برگزار شد. در خصوص همکاری های سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که باید ادامه یابد و در رابطه با اجلاس ایران، آذربایجان و گرجستان هم مذاکراتی صورت گرفت که قرار شد، دنبال کنیم.

**فکر و ایده تروریستی منطقه خشکانده شود
رییس جمهوری ادامه داد: بخشی از مباحث امروز در خصوص مسائل منطقه ای بین ایران و آذربایجان بود که نظرات نزدیکی بین دو کشور وجود دارد و تروریسم که متاسفانه نشات گرفته از تفکر وهابیت و سلفی گری است را بعنوان خطر بزرگ در منطقه می دانیم و معتقدیم باید فکر و ایده تروریستی در منطقه خشکانده شود.
روحانی افزود: در زمینه مسائل سوریه و عراق دو کشور دارای نقطه نظرات مشترکی هستیم و امیدواریم تلاش های ایران، ترکیه و روسیه در زمینه سوریه به نتیجه برسد و در مسیر اجلاس آستانه باشد. راه حل نهایی برای سوریه، سیاسی خواهد بود.
وی تصریح کرد: ایران معتقد است تمامیت ارضی کشورها باید محترم شمرده شود و مشکلات منطقه از طریق سیاسی و گفت وگو حل شود.
رییس جمهوری همچنین با اشاره به مساله قره باغ یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است مسئله قره باغ را تنها از طریق گفت و گو به راه حل می رسد.
برچسب ها: روحانی ، آذربایجان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها