بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه :
عضو کارگروه (کمیته) تعیین مصادیق محتوای مجرمانه معتقد است، اگر توییتر بد است برای همه بد است. به گفته او بهتر است این فیلترها به صورت هوشمندانه انجام شود، وقتی استفاده نامناسب از توییتر نمی‎شود فیلتر کردنش اشتباه است.
تدبیر24 » در چند وقت اخیر، شاهد استفاده گسترده مردم از فضای توییتر با وجود فیلتر بودن آن بوده‌ایم، همچنین مسئولان  و سیاستمداران زیادی نیز با کاهش استفاده مردم از فیسبوک به توییتر روی آورده‎اند. خیلی از این مسئولان جزء تندروهایی هستند که با فیلترینگ شبکه های اجتماعی موافق هستند و در مصاحبه‎های مختلف از فیلترینگ حمایت کرده‎اند. ولی خودشان از فضایی که توییتر در اختیارشان می گذارد استفاده می‎کنند. 

غلامعلی حداد عادل، محسن رضایی، محمود احمدی نژاد، حمیدرضا بقایی، اسفندیار رحیم مشایی، حسام الدین آشنا، سید حسین نقوی حسینی، الیاس نادران، مصطفی کواکبیان، محمود صادقی، عبدالکریم حسین زاده، علی مطهری، محمدعلی وکیلی، مهدی تندگویان، احمد حکیمی پور، رحمت الله حافظی، شهیندخت ملاوردی، معصومه ابتکار، محمد جواد ظریف، حمیدرسایی، احمد مازنی، مهدی سنایی، زهرا احمدی پور، محمد نهاوندیان، حمید ابوطالبی، مرضیه وحید دستجردی، مهدی محمدی، احمد توکلی، مرتضی آقا تهرانی، علیرضا پناهیان، سعید جلیلی، محسن پیرهادی، عزت الله ضرغامی و ... جزو کسانی هستند که در توییتر حساب کاربری دارند. 

 عبدالصمد خرم آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور و  دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در حالی با فیلتر بودن توییتر موافق است که خودش یکی از کاربران این شبکه اجتماعی است و تاکنون نیز حساب کاربری اش در توییتر را تکذیب نکرده است. 

خرم آبادی گفته است، با توجه به نقشی که شبکه اجتماعی توییتر در حوادث سال 88 داشته و با توجه به اینکه 80 درصد سهام توییتر متعلق به آل سعود است؛ این شبکه به هیچ وجه رفع فیلتر نمی‌شود.

سوال اصلی اینجاست که اگر  توییتر فضای مناسبی ندارد و استفاده از آن خوب نیست چرا اکنون بسیاری از چهره‎های سیاسی از آن استفاده می‎کنند و اگر فضای مناسبی دارد چرا فیلتر است؟ 

رمضانعلی سبحانی‎فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و عضو کارگروه (کمیته) تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفتگو با رویداد۲۴ در خصوص سیاست یک بام و دو هوا فعالیت مردم و مسوولان در توییتر با تاکید بر اینکه اگر استفاده از توییتر بد است، هیچکس نباید استفاده کند گفت: ولی به نظر می‎رسد که فضای مجازی جدا از توییتر فضای جدیدی است که ایجاد شده است و خیلی از کارها در بستر فضای مجازی پیش می‎رود. 

او افزود: اما بعضی از افراد که تعدادشان کم است استفاده درستی از این فضا نمی‎کنند. این مساله دغدغه اصلی برای فیلتر کردن و نکردن توییتر است. 

سبحانی‎فر افزود: بهتر است این فیلترها به صورت هوشمندانه انجام شود، ولی وقتی استفاده نامناسب از توییتر نمی‎شود ادامه فیلترینگ آن اشتباه است. در قانون جرائم رایانه‎ای در کارگروه رایانه‎ای  این مساله به صورت مشخص و روشن آمده است. 

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و از اعضای عضو جبهه تندرو پایداری در مجلس نیز در خصوص حساب توییترش که به تازگی آن را فعال کرده است چندی پیش به روزنامه «شهروند» گفته لود: خودم شخصا می‌نویسم. اتفاقا مدیریت کانال تلگرامی، اینستاگرام، وب‌سایت و دیگر رسانه‌ها و وسایل ارتباطی‌ام بر عهده همکاران دفتر است اما قضیه توییتر متفاوت است و تصمیم گرفتم شخصا در توییتر بنویسم.زمانی که توییترم را راه‌اندازی کردم، نمی‌دانستم فیلتر است. 

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس و نماینده سه دوره هشتم، نهم و دهم از حوزه انتخابیه ورامین از فیلتر بودن توییتر بی‎اطلاع بوده باشد. بنابراین قطعا فعالان سیاسی به ویژه اصولگرایان که حامیان و موافقان اصلی فیلترینگ شبکه‎های اجتماعی بوده و هستند با علم به فیلتر بودن توییتر در این شبکه اجتماعی حساب کاربری خود را باز و فعال کرده‎اند.

دیروز هم خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم که بسیار در توییتر فعال است در خبری از باز کردن حساب کاربری توییتر توسط الیاس نادران از نماینده‎های تندرو نزدیک به جبهه پایداری در مجلس نهم خبر دارد.

بر این اساس به نظر می‎رسد این روندی است که تازه آغاز شده و اندک اندک جمع اصولگرایان هر کدام به یک حساب کاربری در توییتر برسند؛ همان‎هایی که تا پیش از این موافق فیلتر شدن شبکه‎های اجتماعی بوده‎اند و اکنون به مانند بسیاری از مردم ناچار به استفاده از  فیلنرشکن‎ها برای دور زدن فیلتر و توییتر و ورود به حساب کاربری خود هستند.  

بنابراین وقتی اکثر مردم و چهره‎های سیاسی در حال استفاده از فضای توییتر هستند آن هم به واسطه فیلترشکن‎ها که این خود نارضایتی از فیلتر بودن این شبکه اجتماعی را نشان می‎دهد ضروری است هر چه سریعتر نسبت به رفع فیلتر آن اقدام شود و به این نمایش نه چندان جذاب پایان داد.
برچسب ها: توییتر ، فیلتر ، مردم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها