بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
بعضی از ورزشکاران حرفه‌ای دچار حمله قلبی می‌شوند. این افراد آمادگی جسمانی بالایی دارند و مشکلات قلبی آنها این سوال را ایجاد می‌کند که آیا ورزش کردن خطرناک است؟
تدبیر24 »متخصصان سلامت معتقدند که باید در زندگی به صورت مداوم ورزش کنیم. هیچ شواهدی وجود ندارد که ورزش باعث ایجاد مشکل قلبی می‌شود و احتمال مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

ورزش کردن باعث افزایش حجم عضلات بدن، بهتر شدن جریان خون و بهتر شدن روحیه می‌شود.

مطالعات انجام شده نشان داده است از بین سکه‌های قلبی که در افراد بین ۳۵ تا ۶۵ سال اتفاق افتاده است تنها پنج درصد در حین ورزشی بوده است. ۹۵ درصد افراد در زمانی استراحت دچار حمله قلبی شده‌اند.

بنابراین احتمال حمله قلبی زمانی که نشسته اید یا خوابیده‌اید بیشتر از زمانی است که بر روی تردمیل می دوید. ضمنا بررسی ها نشان داده است که احتمال احیای فردی که دچار حمله قلبی می‌شود در زمان ورزش بیشتر از زمان استراحت است.

ورزش کردن به صورت موقت به بدن فشار می آورد. اگر بدن شما آمادگی لازم را داشته باشد و سالم باشد بدن با این فشار کنار می‌آید. اگر به یک باره به بدن فشار وارد کنید ممکن است که بدن نتواند با این فشار کنار بیایید. اگر مشکل خاصی دارید حتما قبل از شروع ورزش با پزشک مشورت کنید. ورزش باید به آرامی شروع شود و با سرد کردن بدن به پایان برسد.

فواید ورزش بسیار بیشتر از مضرات آن است و افرادی که به هنگام ورزش دچار مشکلات قلبی می‌شوند غالبا پیش از شروع ورزش مشکل داشته‌اند.
برچسب ها: ورزش ، سلامتی ، بدن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها