بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
کارشناسان مطالعات جوی هشدار دادند: در صورتیکه اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش گرمای جهانی انجام شود باز هم اقیانوس منجمد شمالی برای اولین بار در ۱۰۰ هزار سال، پهنه‌های یخ خود را از دست می‌دهد.
تدبیر24 » این منطقه در دهه‌های اخیر افزایش دمای بیشتری را تجربه کرده است. همچنین این باور وجود دارد که شرایط فوق تاثیر چشمگیری بر آب و هوای بیشتر مناطق نیمکره شمالی گذاشته و موارد وقوع طوفان‌های مهیب را افزایش می‌دهد.

کارشناسان هشدار داده‌اند که این طوفان‌ها تاثیر فاجعه‌باری بر اقلیم زمین برجا می‌گذارند.

از بین رفتن پهنه‌های یخ که انرژی بیشتری را از نور خورشید منعکس می‌کند باعث افزایش میزان گرمای جهانی می‌شود.

در این بررسی محققان دانشگاه اکستر به احتمال ناپدید شدن کامل پهنه‌های یخ در صورت افزایش ۱.۵ تا دو درجه سانتیگرادی دما پرداختند.

محققان نوشتند: برآورد کرده‌ایم در صورتیکه گرمای جهانی زیر ۱.۵ درجه سانتیگراد باقی بماند کمتر از یک در ۱۰۰ هزار، احتمال از بین رفتن کامل پهنه‌های یخ در اقیانوس منجمد شمالی وجود دارد و در صورتیکه گرمای جهانی به دو درجه سانتیگراد محدود شود این احتمال در حدود یک در سه است.

محققان همچنین معتقدند در صورتیکه اهداف ذکر شده در قرارداد پاریس و جلوگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتیگرادی دما محقق شود می‌توان از ناپدید شدن پهنه‌های یخ در اقیانوس منجمد شمالی در فصل تابستان جلوگیری کرد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در سپتامبر سال گذشته پهنه‌های یخ اقیانوس منجمد شمالی حدود ۴.۱ میلیون کیلومتر مربع کاهش پیدا کرد در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۳.۴ میلیون کیلومتر مربع بوده است.
برچسب ها: اقیانوس ، پهنه یخی ، قطب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها