بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
در حالی که سه سال از پرواز بی بازگشت ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی می گذرد، خانواده قربانیان این سانحه هوایی همچنان امیدوار به یافتن اثری از این پرواز هستند.
تدبیر24 »پرواز ام.اچ370 خطوط هوایی مالزی که روز هشتم مارچ سال 2014 (17 اسفند 92) با 239 مسافر از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد، پس از سه سال همچنان به عنوان معمای حل نشده صنعت هوایی باقی مانده است.
به رغم تلاش های فراوان بین المللی برای یافتن این پرواز که نتیجه ای در بر نداشت، شکایت جدیدی به نمایندگی از خانواده قربانیان پرواز ام.اچ370 خطوط هوایی مالزی در آمریکا ثبت شده است که بیان می کند یک سری مشکلات الکتریکی و نقایص دیگر ممکن است منجر به سقوط این پرواز شده باشد.
سه کشور مالزی، چین و استرالیا که عملیات جستجوی این پرواز را بر عهده داشتند، پس از جستجوی ناموفق 120 هزار کیلومتر مربع (یک سوم مساحت کل کشور مالزی) در اعماق اقیانوس هند به این عملیات پایان دادند.
جستجوگران اعلام کردند پایان یافتن عملیات به معنای پایان تلاش ها برای یافتن این پرواز نیست، اما برای ادامه عملیات نیازمند داشتن مدارک و مستندات معتبرتری در خصوص محل سقوط این پرواز هستند.
برخی رسانه ها محلی مالزی روز جمعه اعلام کردند همزمان با شکایت حدود 40 خانواده قربانیان این پرواز، فرضیه دیگری در ارتباط با عامل سقوط هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی مطرح شده است.
براساس این فرضیه جدید، مسافر مرموزی در بین 239 سرنشین این پرواز بوده که قبل از سقوط آن در اقیانوس هند، کنترل اطاق پرواز را در اختیار داشته است.
فهرست مسافران نشان می دهد 228 مسافر در این هواپیما ثبت شده اند که یک محقق داوطلب به نام 'اندره میلنه' مدعی شده است نشانه های یک مسافر دیگر را نیز کشف کرده است.
وی گفت که ثبت رسمی نشان می دهد 239 نفر ناپدید شده اند، اما طبق آمارهای موجود 226 مسافر و 12 خدمه عدد 238 را نشان می دهد. بنابراین، یک مسافر اضافی در این پرواز وجود داشته است.
با وجود این فرضیه و فرضیاتی که پیش از این وجود داشته است، مکان احتمالی سقوط پرواز ام.اچ370 اصلی ترین موضوعی است که تاکنون موفقیتی در تعیین آن حاصل نشده است.
پیدا شدن چندین قطعۀ هواپیما در سواحل آفریقا که تعلق داشتن سه مورد از آنها به پرواز ام.اچ370 تایید شده و نتایج پنج مورد از آنها با قطعیت بیان نشده، نیز کمکی به محل احتمالی این هواپیما نکرده است.
تارنمای 'دی نیو دیلی' استرالیا نیز نوشت محققان دانشگاه استرالیا غربی (UWA) نیز همزمان با سومین سالگرد ناپدید شدن این هواپیما اعلام کردند از موقعیت دقیق محل سقوط این هواپیما مطلع هستند.
این محققان مدعی شده اند که پرواز ام.اچ370 در شمالی ترین نقطه ای که عملیات جستجو در ماه ژانویه به پایان رسیده است، قرار دارد.
محققان این دانشگاه همچنین مدعی شدند این تحقیقات 'مستندات معتبری' برای آغاز مجدد عملیات جستجو فراهم کرده است.
با این یافته های دانشگاه غربی استرالیا، خانواده های قربانیان پرواز ام.اچ370 اکنون باید منتظر دور جدیدی از عملیات جستجو بمانند، تا شاید به یکی از مرموزترین معماهای صنعت حمل و نقل هوایی جهان پاسخ داده شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها