بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
سنت وینسنت فرودگاهی که با هدیه احمدی نژاد از جیب ملت ایران ساخت را افتتاح کرد
تدبیر24 »فرودگاهی که با پول اهدایی احمدی نژاد از جیب ملت ایران به کشور کوچک سنت وینسنت و گرنادین هفته گذشته افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ما در حالی که چهار سال از پایان فعالیت دولت دهم سپری شده است، همچنان تصویر روشنی از تمام تصمیماتی که در این دوره اتخاذ شده است وجود ندارد .





طهماسب مظاهری ، رییس کل مستعفی بانک مرکزی در دولت نهم ، در حالی به تازگی از تصمیمات دولت وقت برای کمک بلاعوض به کشورهای جهان سخن گفته است که بررسی ها نشان می دهد در این دوره اقتصاد ایران با دشواری های فراوانی روبرو شده و قدرت خرید مردم در کنار رشد تورم و همچنین کند شدن اهنگ رشد اقتصادی تحلیل رفته است .

اگر نام کشور سنت وینسنت و گرنادین به گوشتان نخورده است، بهتر است با این اسم آشنا شوید چرا که ایران ، در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد هدایای بزرگی به این کشور ذره ای داده است . سنت وینسنت و گرنادین ها کشوری جزیره ای در دریای کاراییب، در ۱۷۶۳ این جزایر مستعمرهٔ بریتانیا شد، در ۱۹۶۹ خودگردانی داخلی یافت، و در ۱۹۷۹ به استقلال رسید.

جمعیت این کشور کمی بیش از صد و 10 هزار نفر است . این کشور هفته گذشته فرودگاهی که با پول اهدايي احمدي نژاد از جيب ملت ايران در درياي كاراييب ساخت را افتتاح كرد.

رییس جمهور پیشین ایران در آخرین سفر خود به نیویورک ، ملاقاتی با نخست وزیر این کشور می کند و با حاتم بخشی از جیب ملت ایران 2 میلیون دلار به وی هدیه می دهد . این هدیه صرف ساخت فرودگاهی در سنت وینسنت می شود .

البته سابقه کمک های ایران به این کشور کوچک در دریای کاراییب تنها به این دیدار ختم نمی شود . پیش از این نیز نخست وزیر این کشور در دوره فعالیت دولت احمدی نژاد به ایران دعوت شده بود . او در سال 1388 در سفری رسمی به ایران در مصاحبه ای مشترک با رییس جمهور ایران حضور یافت و از وعده های دولت ایران برای کمک به کشورش سخن گفت .

«رالف اوراد گونسالس»، نخست وزیر سنت وینسنت و گرنادین در ان سفر از قول مساعد جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در پروژه‌ احداث فرودگاه و نیز ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان این کشور در رشته های مهندسی و پزشکی خبر داد. سال 1387 خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری از کمک 7 میلیون دلاری دولت ایران برای ساخت فرودگاه در کشور خبر داده بود .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها