بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر صورت گرفت
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش 10 درصدی نرخ کرایه انواع تاکسی ها و سرویس مدارس در سال 96 موافقت کردند.
تدبیر24 »لایحه تعیین نرخ انواع تاکسی ها در سال 96 در سیصد و سی و هفتمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه بحث های پیرامون این لایحه در جلسه قبل شورا صورت گرفته بود اعضای شورا به رای گیری در این زمینه پرداختند.

بر این اساس و با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه انواع تاکسی در سال 96 ، 10 درصد افزایش خواهد یافت.

همچنین با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تهران نرخ سرویس مدارس نیز به همین میزان یعنی 10 درصد افزایش در سال 96 را تجربه خواهد کرد.

در ادامه جلسه به پیشنهاد رییس شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران مقرر شد تاکسی هایی نظیر پراید که دارای حجم محدودی هستند و سوار کردن سه نفر در صندلی عقب خودرو با مشقت همراه است به عنوان تاکسی خطی یا تاکسی گردشی استفاده نشوند که این پیشنهاد مورد موافقت اعضای شورا نیز قرار گرفت و به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه مقرر شد به میزان 20 درصد به نرخ مصوب کرایه تاکسی ها از ساعت 23 لغایت 5 صبح افزوده شود که این امر نیز با رای موافق اکثریت اعضا به تصویب رسید.
در ادامه جلسه محسن سرخو نیز گفت: در افزایش نرخ کرایه ها رعایت حال شهروندان و مسافران می شود و این بسیار خوب است اما باید در نظر داشت که بودجه حمایتی شهرداری برای تاکسیران ها که شامل نوسازی و نیز خدمات درمانی و رفاهی برای رانندگان است باید به صورت کامل تخصیص یابد. اینکه کرایه ها را افزایش ندهیم و از طرفی هم این بودجه های حمایتی تخصیص داده نشود موجب مشقت و رنج تاکسیران ها خواهد شد .

رویه ما دفاع از کیان شورا است
در جلسه امروز مهدی چمران پیرامون حواشی به وجود آمده برای یکی از اعضای شوراگفت: یک روزی من گفتم باید از هم دفاع کنیم و در غیر اینصورت ضربه می خوریم ، آن روز این گفته به درستی منعکس نشد و خیلی ها هجمه ای علیه ما به راه انداختند اما کسی هم دفاع نکرد.

وی ادامه داد : رویه ما از ابتدا دفاع از کیان شورا بوده است و من هم از این عضو شورا و هم از کیان شورا دفاع می کنم اما این کمال ناجوانمردی و بی انصافی است که می گویند همه چیز تقصیر رییس شورا است .

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما هر چقدر هم اختلاف سلیقه داشته باشیم بایستی از هم دفاع کنیم ، اگر آن دوست عزیز به جای آنکه نامه سازمان بازرسی را به سایت خبری بدهد به شورا می داد به یقین این موضوع بهتر حل می شد و اینقدر هم به چشم بد به شورا نگاه نمی کردند. مردم همه به شورا می نگرند و لذا ماهم باید نگاهمان در جهت تقویت جایگاه و نهاد شورا باشد.

وی در ادامه سالروز وفات آیت الله کاشانی از عوامل اصلی ملی شدن صنعت نفت را گرامی داشت و گفت : ملی شدن صنعت نفت ضربه مهلکی بر پیکره استعمار پیر انگلیس بوده و بعد از آن شاهد بودیم که نهضت های مشابه به راه افتاد نظیر ملی شدن کانال سوئز توسط جمال عبدالناصر .
چمران در ادامه سالروز صدور فرمان تاریخی امام مبنی بر تشکیل بنیاد شهید را نیز گرامی داشت و در پایان قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در آسیا را تبریک گفت .
در ادامه جلسه نیز احمد دنیا مالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ضمن تاکید بر اینکه دفاع از کیان شورا وظیفه همه اعضای شورا است گفت : برای جلوگیری از تلخ کامی خانواده ها در چهارشنبه پایان سال باید خانواده ها ، آموزش و پرورش ،صدا و سیما ، ناجا و سازمان های مردم نهاد تلاش خود را بیشتر کنند و بدون شک نقش والدین از جلوگیری خطر آفرینی فرزندان نسبت به همه بیشتر است .

زیر زمین های تجاری خلاف است

به گزارش ایسنا، اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه گفت : هم مدیریت شهری و هم مجلس شورای اسلامی باید تصمیم قاطعی در ارتباط با قانون ایمنی بگیرند تا دیگر شاهد اعطای مجوز هایی نباشیم که به راحتی ایمنی اماکن و مجتمع ها را به بازی می گیرند.

وی افزود: اخیرا در ضلع جنوبی میدان بهارستان تغییراتی در زیرزمین یکی از مجتمع های تجاری ایجاد شده به صورتی که زیر زمینی که با عنوان انبار تجاری تعریف شده می خواهند به واحد های تجاری تبدیل کنند.

شاکری ادامه داد : مالکان وکیل گرفته اند تا سقف زیر زمین برداشته شود و جالب اینکه بازرس وزارت بهداشت هم به آنان مجوز داده و این در کنار اعطای مجوز شهر سازی جای سوال دارد.
رییس کمیته عمران شورا گفت : اعطای چنین مجوزاتی به معنای عدم ایمنی بسیار سهمگین مجتمع خواهد بود و چگونه است که مراجع اعطای مجوز به راحتی از کنار این مسئله عبور می کنند.
شاکری تصریح کرد : باید در این زمینه تصمیم قاطعی گرفته شود و مجلس شورای اسلامی قانون ایمنی را که بیش از دو سال می شود بلا تکلیف مانده تعیین تکلیف کند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی که ایمنی شهروندان را به خطر می اندازد نباشیم .

در ادامه مهدی چمران ریس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت : در چند سالی که من عضو کمیسیون ماده 5 بودم در هیچ جا اجازه ندادیم که پاساژ ها زیر زمین تجاری درست کنند چرا که علاوه بر مباحث فنی از نظر اخلاقی هم مشکل ایجاد می شد.

وی ادامه داد : زیر زمین های تجاری خلاف است و بایستی جلوی آن گرفته شود .

روایت مجتبی شاکری از حکم کمیسیون ماده 100 برای ملک منتسب به برادر احمدمسجدجامعی

مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در جلسه امروز با بیان اینکه کمیسیون ماده 100 برای ملک منتسب به برادر احمدمسجدجامعی رای قلع و قمع صادر کرده است، درخواست کرد که ادعای رانت مطرح شده پاسخ مسجدجامعی را می طلبد تا جزییات موضوع را شفاف کند.

به گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران وی با اشاره به اینکه پیش از این درباره جزییات ادعای استفاده از رانت توسط احمد مسجدجامعی مطلع نبودم، گفت: من اولین بار این قول را از زبان برخی اعضای اصلاح طلب شورای شهر نظیر محمد سالاری و غلامرضا انصاری شنیدم که گوشزد می کردند کسانی قصد پرونده سازی برای برخی اعضا دارند. بعدتر آقای مسجدجامعی هم به صراحت اعلام کرد هر کس چیزی از من دارد آن را بیان و منتشر کند.

وی ادامه داد: این گونه بود که نسبت به موضوع حساس شدم و طی پیگیری اخیر مطلع شدم ملک مورد نظر در منطقه ۳ که یکی از خبرگزاری ها مدعی شده مسجدجامعی از رانت 7.5 میلیارد تومانی برای ساخت آن استفاده کرده است، در ماه اخیر بواسطه ۱۲۳۰ متر تخلف رای قلع و قمع کمیسیون ماده 100 دریافت کرده که هنوز اجرا نشده است.
شاکری با بیان اینکه بهتر بود قبل از اینکه اختلاف به نقطه رای قلع و قمع برسد، حل و فصل می شد، گفت: اکنون که این رای صادر و پوشش خبری داده شده، باید با منطق و تعقل این موضوع را شفاف سازی و روشن کنیم.
وی ابراز عقیده کرد: این که هر چیزی به اعضای شورای شهر نسبت داده شود و اعضا به آن پاسخ ندهند و توجه نکنند، کار صحیحی نیست چراکه خبر پخش شده و باید با استدلال قانونی به آن پاسخ داده شود تا افکار عمومی در جریان اطلاعات صحیح قرار بگیرند.
شاکری توصیه کرد شخص احمد مسجدجامعی در شفاف سازی کم و کیف این مدعا و علت عدم اجرای رای قلع و قمع در پروژه ساختمانی مذکور پیش قدم شود و به افکار عمومی پاسخ دهد چراکه اگر بنا باشد آرای قلع و قمع در پروژه منتسب به اعضای شورای شهر اجرا نشود، کل آرای قلع و قمع به نوعی زیر سوال می رود.
رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش ضمن گرامیداشت سالگرد صدور فرمان امام خمینی (ره) به تشکیل بنیاد شهید و نیز روز تکریم مادران شهدا همزمان با ایام رحلت ام البنین (علیها سلام)، گفت: طرح مادران آسمانی که سال گذشته همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) اجرا شد، امسال نیز قرار است در ابعاد وسیع تری با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تکرار شود.
براساس گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، وی توضیح داد: سال گذشته گروهی متشکل از جوانان، روحانیون، بسیجیان، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس به در خانه 1500 مادر شهید مراجعه و با آنها ملاقات کردند. امسال این برنامه با ورود شهرداری تهران قرار است 12 هزار مادر شهید در قالب این طرح زیارت شوند و امیدوارم این کار ارزشمند با قوت دنبال شود.

تاکید حافظی بر ارائه گزارش از عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

همچنین رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در این جلسه از شهرداری خواست تا در ابتدای سال 96 گزارشی از وضعیت دارائی، سرمایه گذاری و نحوه توزیع سود صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در میان پرسنل به شورای شهر ارائه دهد.

رحمت اله حافظی درباره صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، اظهار کرد: ماهانه سه درصد از حقوق پرسنل شهرداری تهران با وجود تمام گرفتاری های مالی آنان، کسر و به حساب صندوق ذخیره کارکنان شهرداری واریز می شود همچنین شهرداری نیز در راستای حمایت از پرسنل 3 درصد از منابع عمومی را به این صندوق واریز می کند.


وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری به شورا ارائه نشده است، تصریح کرد: از شهرداری می خواهیم تا گزارشی کامل شامل میزان واریزی سهم تجمیعی پرسنل و شهرداری، دارائی ها، سرمایه گذاری ها و سود حاصل از سرمایه گذاری ها از بدو تاسیس صندوق تاکنون، نحوه تخصیص و توزیع سود بین پرسنل را در اولین جلسه سال 96 به شورای شهر تهران ارائه دهد.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه از حقوق مسلم پرسنل است تا اطلاعاتی نسبت به عملکرد صندوق داشته باشند، اعلام کرد: کارکنان اصلی‌ترین سرمایه‌های هر سازمان و نهادی محسوب می شوند که قطعا در شهرداری تهران نیز چنین حکمی صادق است.


حافظی همچنین تصریح کرد: با وجود اینکه تصمیم گیری در شورای شهر مبتنی بر خردجمعی است لکن تک تک اعضا نیز در قبال تصمیماتی که می گیرند در نزد خداوند پاسخگو هستند، تصمیم جمعی هیچ وقت نمی تواند باعث مصونیت هر عضو در برابر تصمیماتش باشد.


بنابراعلام سایت شورای شهر وی همچنین با بیان اینکه تنها 14 درصد از بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، صرف برنامه های فرهنگی می شود، گفت: بر اساس گزارش حسابرس شورا، 4.3 میلیارد تومان در قالب سپرده و پیش پرداخت ها و خرید 4 باب مغازه از بودجه این سازمان هزینه شده که اسناد متقنی برای آن وجود ندارد.


رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی گزارش حسابرس در مورد عملکرد سال مالی 93 سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از افتخارات شهرداری این است که به نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است، اظهار کرد: این در حالیست که عملکرد سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از نظر حسابرس شورا مردود است.


وی با اشاره به بند 11 این گزارش، تصریح کرد: سپرده ها و پیش پرداخت ها شامل 3.2 میلیارد تومان تحت عنوان سپرده وجوه نقد بوده است و هیچ گونه تضمینی از صاحبان امضاء مجاز اخذ نشده است.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره بند 19 گزارش حسابرس نیز گفت: بر اساس این بند چهار باب مغازه به مبلغ 1.3 میلیارد تومان خریداری شده است اما مستندانی از بابت صورت ریز و مالکیت آن از سوی مقام مسئول به موسسه حسابرسی ارائه نشده است.


حافظی همچنین درباره بند 28 گزارش حسابرس نیز اعلام کرد: ماده 15 دستورالعمل اجرایی ابلاغی شهردار تهران در خصوص اخذ مجوز از بابت هر گونه پرداخت و کمک سازمان به اشخاص داخل یا خارج از شهرداری تهران رعایت نشده و معادل 3.6 میلیارد تومان در قالب اهدای هدیه و کتاب و همچنین کمک به مساجد و هیات های مذهبی از محل کمک بودجه جاری هزینه شده است.


وی با اشاره به اینکه در بند 29 این گزارش درباره استخدام نیروی انسانی جدید در سازمان فرهنگی و هنری مواردی ذکر شده است، تاکید کرد: ماده 25 دستورالعمل اجرایی ابلاغی شهردار در خصوص استخدام هرگونه نیروی انسانی جدید در سازمان رعایت نشده و تعداد کارمندان جدید در سال 93 بیشتر شده است.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به یکی از جداول پیوست این گزارش، تصریح کرد: با سازمانی مواجه هستیم که 66.2 میلیارد تومان هزینه پرسنلی، 54.3 میلیارد تومان هزینه اداری و 20 میلیارد تومان هزینه برنامه ای دارد؛ یعنی 120 میلیارد تومان سازمان هزینه می کند تا 20 میلیارد تومان برنامه اجرا کند در حقیقت 14 درصد از منابع این سازمان صرف برنامه ها و 86 درصد صرف هزینه ها می شود. حال سوال این است که با این اوصاف آیا سازمان عملکرد قابل دفاعی دارد؟.


وی با بیان اینکه برخی از دوستان بر این باورند که چون مدیریت این سازمان تغییر یافته است، نباید کسی پاسخگو باشد، گفت: رئیس مجمع این سازمان، شهردار است، هر شرکت یا سازمان جایگاه حقوقی دارد و نباید گفت که چون مدیران قدیمی رفته اند تکلیفی وجود ندارد، حتی اگر شهردار جابجا شود، باید پاسخگوی عملکرد خود و زیرمجموعه های خود در زمان مسئولیتش باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها