بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
آنچه که در ظاهر شبیه به لانه ی خرگوش در مزرعه ی کشاورزان به نظر می رسد، در واقع ورودی یک غار زیرزمینی است که اصل و مبدا آن با راز و رمز فراوانی گره خورده است.
تدبیر24 »غارهای اسرارآمیز کینتون در زمین های Caynton Hall نزدیک شروپشایر انگلستان واقع شده اند و اینگونه باور می رود که در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم حفر شده باشند. از طرفی افسانه های عامه پسند، این مجموعه غارها را با شوالیه های معبد (یک گروه نظامی کاتولیک که در قرن دوازدهم پایه گذاری شد) که در اصل برای حفاظت از زائران در راه اورشلیم می جنگیدند، مرتبط می دانند. در قرون وسطی این گروه به سرعت رشد کرده و قدرت آن فزونی یافت به شکلی که به یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین ها در عالم مسیحیت تبدیل شدند. این گروه در قرن چهاردهم منحل شد اما داستان آنها و سقوط سریعشان منجر به شکل گیری تئوری ها و افسانه های زیادی با محوریت رازها و افسانه ها شده است. غارهای کینتون یکی از این داستان های اسرارآمیز هستند.

غارهای اسرارآمیز کینتون

هرچند مبدا شکل گیری این غارها ناشناخته است اما به احتمال زیاد قدمت آنها 200 سال یعنی حدود نیم هزاره پس از انحلال گروه شوالیه های معبد می باشد. یکی از توضیحات محتمل این است که غارهای کینتون احتمالا نتیجه ی استخراج معدن سنگ در طول قرن نوزدهم بوده اند و پس از آن توسط زمینداران به غار تبدیل شده اند. این گودال ها شامل یک سری از معابر نئو رومانسک و اتاق های تراشیده شده از ماسه سنگ هستند که با گذرهای طاقدار، ستون ها، نمادها و طاقچه هایی برای شمع ها آراسته شده اند.

غارهای کینتون زمانی دوباره به صدر اخبار راه یافتند که یک عکاس به بخش هایی مهر و موم شده در یک ملک خصوصی دسترسی پیدا کرده و تصاویر آن را منتشر نمود. هرچند این غارها یک کشف جدید یا مجموعه ای 700 ساله مرتبط با شوالیه های معبد نیستند، اما در نوع خود جذاب بوده و بازدیدکنندگان ماجراجو و علاقمند را به خود می خوانند.

غارهای اسرارآمیز کینتون

غارهای اسرارآمیز کینتون

غارهای اسرارآمیز کینتون

غارهای اسرارآمیز کینتون

غارهای اسرارآمیز کینتون

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها