بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
تدبیر24 » بي‌ترديد حسن روحانی، فرزند شایسته ملت، رئیس‌جمهور یکی از سخت‌ترین و پرخطرترین مقاطع حیات جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود. کارنامه درخشان ايشان، امروز پس از سه سال و نيم تلاش دلسوزانه، در برابر نگاه منصفانه ملت باهوش ايران‌زمين، کارنامه‌ای قابل دفاع و اميدواركننده است. هرچند هنوز کارهای ناتمام و وعده‌های به‌منزل‌نرسیده‌ای هست که تحقق هرکدامشان، کام مردمان صبور ایران را شیرین می‌کند، اما کدام وجدان پاك و ناظر منصف هست که به تلاش وافر وي برای کاستن از مرارت‌ها و آلام این ملت رشيد شهادت ندهد؟ به بار نشستن تعامل سازنده با دنيا و برجام و لغو تحريم طالمانه ايران، کاهش نرخ تورم از ۴۶درصد به ۸درصد، در سه سال و اندي، افزایش رشد اقتصادی از منفی۶ درصد به مثبت ۳ درصد، کاهش ۲۵ درصدی واردات و افزایش ۴۰ درصدی صادرات، مثبت کردن تراز تجاری کشوری که تا دسته پارویش وارداتی بود، برقراری بیمه همگانی ۱۵میلیون ایرانی محروم از خدمات بیمه‌ای و اجرای طرح تحول سلامت در دورترین روستاهای این سرزمین مادری، رسیدن دوباره کشور به جشن خودکفایی گندم در این سال‌های خشک و کم‌آب، ایجاد ۷۵۰هزار فرصت اشتغال پایدار، در هر سال، اداره مملکت با ۷۰۰هزارمیلیارد تومان بدهی به‌ارث‌رسیده و صدها میلیارد تعهدات پیشخورشده، افزایش فراينده سهم تولید و صادرات نفت، در شرایطی که دیگر کشورهای تولیدکننده، ملزم به کاهش سطح تولیدشان شده‌اند، نوسازي ناوگان هوايي كشور، به چرخه توليد برگرداندن واحد‌هاي توليدي و صنعتي تعطيل‌شده، پايان دادن به پروژه ايران‌هراسي و بلااثر کردن شش قطعنامه شورای امنیت، بدون آنکه حتی یک ساعت آنها را اجرا کرده باشیم، خروج از ذیل بند ۷ منشور ملل متحد، بدون آنکه خونی از دماغ یک شهروند ایرانی ریخته شده باشد، نشستن پای میز مذاکره با ۶ قدرت جهانی و درنهایت، ترک برداشتن بی‌سابقه‌ترین ائتلاف ضدایرانی و به رسمیت شناخته شدن برنامه صلح‌آميز هسته‌ای ملت پيشينه‌دار ايران، بستن پرونده «پی.ام.دی»، این بزرگ‌ترین پرونده اتهامی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، آن هم با زبان منطق و گفتگو, برداشته شدن تحریم های ثانویه، در سه حوزه «نفت و گاز و پتروشیمی»، «بانکی و مالی» و «حمل‌و‌نقل و بیمه» در شرایطی که ۶قدرت دنیا، برای اولین بار، روی یک موضوع، به اتفاق نظر رسیده‌اند، پر واضح است دیپلماسی فعال باتدبیر دكتر روحاني است و دولت وي با برخورداري از حمایت‌های بی‌دریغ رهبر و ملت، سایه شوم جنگ را از سر این کشور گذرانید و اقتدار و اعتبار و امنيت كشور را دوچندان كرده است. توفيقات مهم مطروحه و ده‌ها موفقيت ديگر ايشان، (خواست مردم) براي حضور مجدد دكتر روحاني را كليد زده و ملت مصرانه از ايشان درخواست دارند به عهدي كه با آنها بسته‌اند، وفادار بمانند. درباره امكان برداشتن گامي به جلو، بااينكه در ايام اخير شاهد اقداماتي از ناحيه جريان خاص و رسانه ملي هستيم كه شايد يكي از اهداف آن ايجاد حالت ياس در مردم است تا نسبت به امكان ادامه اين راه عزت‌آفرين ترديد كنند، ولي قطعا با ياري خدا و حمايت همه‌جانبه مردم اين تلاش‌ها ره به جايي نخواهد برد. مردم به صداقت، سلامت و توانايي رئيس‌جمهور باور دارند و به مشكلات و محدوديت‌هاي موجود نيز به خوبي واقفند و توقع دارند ايشان، راهي كه با ملت آغاز كرده‌اند را ناتمام و ابتر رها نكنند، ملت عزم جزم كرده‌اند مجددا و متوكلانه دكتر روحاني را حمايت و انتخاب كنند.

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده سابق مجلس
برچسب ها: روحانی ، نفت ، منشور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها