بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
تغییر مرد شماره یک ورزش، مهم ترین اتفاق وزارت ورزش و جوانان در سال 95 بود.
 تدبیر24 »در سال 95  در هفته تربیت بدنی مرد شماره یک وزارت خانه با درخواست دولت استعفا کرد تا وزارت ورزش و جوانان تغییرات اساسی را شاهد باشد. محمود گودرزی در طول سه سال حضورش در وزارت ورزش و جوانان تلاش زیادی برای توسعه و ترویج ورزش انجام داد اما منتقدان وی او را متهم به کج‌روی می‌کردند، موضوعی که در نهایت با سیاست ترمیم کابینه در دولت، با تغییر وزیر ورزش خود را نمایان کرد.

* استعفایی که تایید شد

27 مهرماه، وزارت ورزش و جوانان به صورت رسمی استعفای محمود گودرزی از ریاست این وزارتخانه را تایید کرد. محمود گودرزی نخستین وزیر ورزشی بود که دارای تحصیلات تربیت بدنی بود و چشم امید بسیاری از ورزشی ها تا شاید فردی از جنس ورزش بتواند مشکلات ورزش را به حداقل برساند، اما گودرزی نیز نتوانست حال ورزش را خوب کند و فرصت چندانی نیافت.

محمود گودرزی

استعفای محمود گودرزی در هفته تربیت بدنی علامت سوال بزرگی را برای ورزش دوستان ایجاد کرد. درست در هفته تربیت بدنی وزارت ورزش با سرپرست هدایت شد. براستی هیچ برنامه‌ریزی بلند مدتی برای ورزش ایران وجود دارد؟ ورزش کشور نیاز به یک برنامه ریزی بلند مدت دارد و امید آن است به طور جدی به این موضوع نگاه شود.

*سکان هدایت ورزش ایران در دستان سلطانی فر

پس از استعفای گودرزی مسعود سلطانی فر  11 آبان ماه از سوی مجلس، با ۱۹۳ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع 274 رای اخذ شده، وزیر ورزش و جوانان شد. فردی که خود مدعی است خیلی از فضای ورزشی کشور به دور نبوده وعلاوه بر اینکه  به مدت دو سال قائم مقامی ورزش را در پرونده دارد، در بیست سال گذشته با اکثر مدیران و روسای ورزشی در ارتباط بوده است.

مراسم معارفه مسعود سلطانی فر

*بازنشستگی شهریان

رباب شهریان، معاون ورزش بانوان بعد از ترک گودرزی از وزارت خانه نخستین نفری بود که استعفا داد تا بازنشسته شود و وزارت ورزش باری دیگر شاهد تغیرات، این بار در بخش بانوان خود باشد. شهریان بعد از بازنشستگی اعلام کرد" از زمان گودرزی به دنبال بازنشستگی بوده است که با آن موافقت نمی شده است و سلطانی فر با استعفا او موافقت کرده است.

رباب شهریان

*رئیس بازنشسته اسکیت، معاون ورزش بانوان شد

پس از استعفای شهریان، فریبا محمدیان که با فشارهای رسانه ای مبنی بر بازنشسته بودن او در فدراسیون اسکیت همراه بود از سوی مسعود سلطانی فر به عنوان معاون ورزش بانوان انتخاب شد. ماجرای بازنشسته بودن محمدیان از موضوعات قابل توجه در انتصاب او به عنوان معاون وزیر ورزش بود که در نهایت مشخص شد موضوع بازنشستگی محمدیان منعی برای انتصاب او در پست معاونت وزارت ورزش ایجاد نمی‌کند.

فریبا محمدیان

* برکناری معاون ورزش قهرمانی

نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش یکی دیگران از مدیرانی بود که در سلسله تغییرات جدید وزارت مجبور به ترک سئول شد. او مدتی پس از خروج گودرزی از وزارت ورزش از سوی وزیر ورزش جدید کنار گذاشته شد. نصرالله سجادی پیش از این از نامزدهای روحانی برای هدایت وزارت ورزش بود که رای لازم را از مجلس کسب نکرد و پس از روی کار آمدن گودرزی به عنوان معاونت ورزش قهرمانی برگزیده شد.

نصرالله سجادی

*داورزنی مهم ترین معاونتِ وزارت ورزش را در اختیار گرفت

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال از سوی سلطانی فر به عنوان معاونت ورزش قهرمانی انتخاب شد. داورزنی درحال حاضر نیز سکان هدایت یکی از مهم ترین و حساس ترین فدراسیون های ورزشی کشور یعنی والیبال را در اختیار دارد و وزیر ورزش اعلام کرد تا زمان انتخابات فدراسیون والیبال داورزنی به عنوان سرپرست فدراسیون خواهد بود.

مسعود سلطانی فر در حالی سکان هدایت وزارت ورزش و جوانان را در اختیار گرفته است که تا پایان دولت روحانی حدود سه ماه باقی مانده است و او در ابتدای کار خود از کسب سه مدال المپیک بانوان در چهار سال آینده خبر داد.

سلطانی فر مدعی است ورزش کشور به هوا، فضا و آدم های جدید نیاز دارد، باید منتظر ماند و دید در این سه ماه باقیمانده حال ورزش کشور خوب خواهد شد و آیا تغییر محسوسی را در جهت پیشرفت شاهد خواهیم بود و آیا سلطانی فر در دولت بعد نیز خواهد بود یا خیر؟ تا او بتواند برنامه های خود را پیش ببرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها