بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
یک روانشناس گفت:ایام عید فرصت مناسبی برای بازسازی رابطه‌ها و تمرین باهم بودن است.
تدبیر24 »مهدی بیاتی با بیان اینکه خانواده‌ها در طول سال درگیر مشغله‌های فراوانی هستند، اظهارکرد:عید فرصت مناسبی برای بازسازی رابطه‌ها است؛ به خصوص برای مردان خانواده که کمتر در خانه حضور دارند و همین امر سبب می‌شود که میان خود و سایر اعضای خانواده فاصله‌ای را احساس کنند.در حقیقت عید زمان مناسبی برای تمرین با هم بودن است تا خانواده‌ها ضمن درکنار هم بودن،کارهای جمعی انجام دهند.

وی با بیان اینکه پذیرش فضای مجازی به عنوان یک وسیله ارتباطی امری اساسی است،گفت: سبک زندگی‌ ما دائم در حال تغییر است و نادیده گرفتن فضای مجازی، تصوری اشتباه است.

این روانشناس در ادامه گفت: وقتی موضوعی جدید در جامعه مطرح می‌شود، در روزها و ماه‌های اول عمومیت بیشتری دارد ولی زیاده‌روی در استفاده از فضای مجازی باعث فردگرایی و به تبع آن از بین رفتن معنای واقعی خانواده می‌شود بگونه‌ای که آنان نحوه تعامل و گفت و گو برای حل مشکلات خود را فراموش می‌کنند.

بیاتی ادامه داد:گاهی زن و شوهر و فرزندان آنقدر درگیر فضای مجازی می‌شوند که تنها ازلحاظ جسمی و فیزیکی کنار یکدیگر هستند واز لحاظ روحی کنار هم حضور ندارند اما اگر با پذیرش فضای مجازی زمانی مشخص به آن اختصاص دهیم، این مسائل حل خواهد شد.

این روانشناس با بیان اینکه تعطیلات نوروز نباید باعث افزایش اختلافات میان اعضای خانواده شود، توصیه کرد که خانواده‌ها در روزهای اول تعطیلات آداب گفت‌وگو را یاد بگیرند، درمورد موضوعات مشترک بحث کنند؛حتی اگر زمان این گفت‌وگو محدود باشد زیرا این مساله از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گفته وی برخی از افراد بعد ازحتی چهل سال زندگی مشترک هنوز نسبت به نیازهای هم آشنایی ندارند. در حقیقت خانواده‌ها باید در کنار یکدیگر احساس لذت و آرامش کنند که متاسفانه این امر در برخی از آن‌ها از بین رفته است.

بیاتی به رویکرد دیگر استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رویکرد برخی افراد برای پرداختن به فضاهای مجازی صرفا استفاده از این فضا نیست و بیشتر به منظور فرار از خانواده است زیرا آنان تمایلی به گفت‌وگو با یکدیگر ندارند این در حالیست که به احساسات و نیازهای یکدیگر باید احترام بگذاریم. در حقیقت ابزارهای ارتباطی نباید مسایل جدیدی را در تعطیلات نوروزی به وجود آورند.

این روانشناس با بیان اینکه با کاهش فرهنگ‌ گفت‌وگو در میان اعضای خانواده در دهه‌های گذشته آسیب پذیری خانواده بیشترشده است، اظهار کرد: بهتر است خانواده‌ها از تک تک لحظات باهم بودن لذت ببرند و دید و بازدید اقوام باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتر و جدیدتر نشود.در حقیقت باید ضمن محکم کردن روابط خانوادگی خود‍، به ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و حساسیت‌های خانواده‌های دیگر احترام بگذاریم.

بیاتی در پایان بااشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی برای کودکان زیر شش سال توصیه نمی‌شود، گفت: بهتر است خانواده‌ها برای کودکان در استفاده از فضای مجازی زمانی را قائل شوند. متاسفانه خرید تبلت به عنوان عیدی به کودکان توسط پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها موضوعی عادی شده است اما توصیه می‌کنم فرزندان مالک تبلت یا وسیله ارتباط جمعی نباشند و چنین وسایلی متعلق به پدر یا مادر باشد و فرزندان برای مدت محدودی از آن استفاده کنند زیرا  به دلیل بالا بودن حس مالکیت در فرزندان ممکن است محدودیتی برای استفاده از آن نداشته باشند ولی وقتی ابزار برای فرد دیگری باشد می‌توان محدودیت‌هایی را برای فرزندان ایجاد کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها