بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
برجــام یک توافقنامه و قرارداد بین‌المللی میان دول مختلـــــف جهان است که جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار دیگر کشورهای پیشرفته و قدرتمند دنیا موظف به رعایت آن از جنبه‌های اخلاقی و حقوقی است.
تدبیر24 » از آن‌جایی که انسان امروز بدون برقراری ارتباط با محیط پیرامونی خود چه در داخل و چه در خارج نمی‌تواند زندگی خود را اداره کند و به دلیل آن‌که اکتشافات علمی باعث وابستگی زندگی آدمیان در هر نقطه جهان به یکدیگر شده است، برجام نیز عاملی برای ایجاد تعامل میان کشورهای مختلف دنیاست. به عبارت دیگر نفس توافقنامه بین‌المللی و جهانی برجام برقراری ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و دنیاست، چراکه نبود ارتباطات قوی و میسر میان کشورها نقصی بزرگ را برای آن‌ها به دنبال دارد. می‌توان به جرأت گفت برجام برای ایران، منطقه و جهان پیام‌آور نوعی امنیت و ثبات در مراودات بوده است، اما از آن‌جایی که متأسفانه در دنیای سیاست بداخلاقی‌های بسیاری وجود دارد، دیده می‌شود سیاستمداران در جهت توسعه فکری به نوعی مستبدانه خود به انتقادها و رویکردهای تخریبی متعددی روی می‌آورند. به عبارتی برخی از بداخلاقی‌های سیاسی که در میان سیاستمداران سایر کشورها نیز وجود دارد، باعث شده تا عده‌ای فقط خود را ببینند و حضور دیگری را مانع تحقق منفعت خود تلقی کنند. همین رویکرد و دیدگاه باعث شده تا در بسیاری از دولت‌ها شاهد حضور افراد تنگ‌نظر متعددی باشیم. درخصوص برجام هم امروز شاهد همین تنگ‌نظری‌ها و بد‌اخلاقی‌های سیاسی هستیم، اما نمی‌دانیم آن‌چه که امروز به صلاح کشور و عامل یکپارچگی مملت است؛ این است که با صبر به استقبال تعامل با دنیا برویم و در عین حال هوشیار باشیم تا هر کجا که نظر سوئی علیه کشور احساس شد، از منافع ملی نگذریم و حتی انواع تجاوز فکری به سرزمین خود را با منطق و کلام حقوقی پاسخ دهیم. درخصوص چرایی مخالفت‌ها و رویکردهای مبتنی بر تخریب افرادی که به تنگ‌نظری و بداخلاقی در عرصه سیاست روی آورده‌اند، گفتنی است که شاید این گروه نامبرده نگران از این است که نتواند در فضایی که دیگران نیز حضور دارند، جولان دهد و همین باعث می‌شود که از پرتو حرف، گفتار و رفتار آن‌ها مشکلات زیادی برای کشور و جهان به وجود بیاید. افراد و جناحی که امروز چشمان خود را روی نکات مثبت برجام بسته و با اظهاراتی سعی در آدرس اشتباهی دادن به مردم هستند باعث وجود انتظارات و توقعات غیرواقعی زیادی در جامعه شده‌اند و این در حالی است که مردم باید به خوبی با ساختار حکومتی آشنا باشند و بدانند که همه قدرت دست یک فرد یا یک گروه نیست و حل‌و‌فصل بسیاری از مشکلات نیازمند یک اراده جمعی و ملّی است. کافی است یک نگاهی به کشورهای اطراف ایران در منطقه بیاندازیم و سرگردانی آن‌ها در شرایط جنگی را یادآور شویم، آن‌گاه است که متوجه می‌شویم کمترین دستاورد برجام دور کردن سایه جنگ از کشور بوده است.



مسعود رضایی، نماینده مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها