بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۷۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
افزایش سطح زیر پوشش شبکه ریلی یکی از اولویت‌های جدی است که دولت یازدهم در طول سال‌های گذشته پیگیری کرده و با اجرایی کردن پروژه‌های جدید به دنبال آن است که قطار را به عنوان انتخاب اول مردم مطرح کند. انتخابی که به نظر می‌رسد این بار به سمت دریاچه ارومیه حرکت خواهد کرد.
تدبیر24 »طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۹۶ می‌توان انتظار داشت ۵ استان جدید به شبکه ریلی کشور متصل شوند و از این طریق تعداد استان‌های جا مانده از شبکه ریلی به ۵ استان کاهش پیدا کند. این اتفاق مهم که در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود و به عنوان هدفی جدی در طرح‌های زیربنایی کشور مطرح شده است، می‌تواند تعداد زیادی از مسافران را با عرصه ریلی آشتی دهد.

در کنار این پروژه‌ها یکی از اصلی‌ترین طرح‌هایی که از سوی دولت پیگیری می‌شود بحث قطارهای حومه‌ای و امکان اتصال شهرهای به یکدیگر با قطارهای سریع‌السیر خواهد بود. در کنار قطارها حومه‌ای که در شهرهای بزرگی مانند تهران، اصفهان و مشهد طراحی شده، راه‌اهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان نیز یکی از اصلی‌ترین پروژه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری خارجی امید آن وجود دارد که ظرف سال‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

در کنار این طرح حالا وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده یک طرح راه آهن سریع‌السیر دیگر نیز در دستور کار اقتصادی ایران قرار گیرد. طرح سریع‌السیر تبریز – ارومیه پروژه‌ای جدید است که آخوندی درخواست کرده با تامین منابع مالی مورد نظر برای آن مطالعه در این رابطه آغاز شده و امکان پیگیری این پروژه فراهم شود.

طبق اعلام وزارت راه، در حال حاضر مطالعات و مدارک این پروژه در حال نهایی شدن است تا با ارسال به سازمان برنامه و بودجه، پیگیری‌ها در رابطه با آن رسما آغاز شود.

در طرحی که وزارت راه و شهرسازی آن را پیگیری می‌کند، راه آهن تبریز – ارومیه از میان‌گذر دریاچه ارومیه عبور خواهد کرد. این میان‌گذر که چند سال قبل در قالب بزرگراه شهید کلانتری افتتاح شد و فاصله میان تبریز و ارومیه را به نصف کاهش داد، حالا در قالب یک طرح مطالعاتی جدید می‌تواند پذیرای قطارها باشد تا شبکه ریلی جدیدترین مهمان دریاچه ارومیه لقب بگیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها