بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
تلاش دولت برای توسعه استانهای محروم؛
دولت تدبیر و امید دومین سفر خود به استان خراسان جنوبی را نوروز امسال انجام داد و در این سفر، وعده های مطرح شده در سفر اول را محقق کرد. از جمله این وعده ها افتتاح کارخانه سیمان، گاز رسانی و آب رسانی روستایی و افتتاح ورزشگاه است.

تدبیر24 »حسن روحانی برای اولین سفر خود در سال 96، استان خراسان جنوبی را انتخاب کرد. سفری که با هدف بهره برداری از 16 طرح عمرانی و تولیدی که در سال 93 در اولین سفر خود به استان، وعده داده بود انجام شد. در این سفر طرح های همچون کارخانه سیمان باقران، مخازن نفتی حاشیه شهر بیرجند ، ورزشگاه 15 هزار نفری مرکز استان، پروژه گازرسانی به شهرهای اسفدن از توابع شهرستان قاینات و حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه و گاز رسانی به تعدادی از روستاهای مسیر و 137 کیلومتر راه اصلی افتتاح شد. همچنین عملیات اجرایی پروژه خط انتقال گاز از سربیشه به نهبندان و عملیات گاز رسانی به شهر دیهوک شهرستان طبس پس از سال ها انتظار آغاز شد.

رییس جمهور در این سفر از آمارهایی سخن گفت که اگر چه از چشم رسانه ها دور ماند اما جای تامل بسیاری داشت. به عنوان مثال در حوزه گاز رسانی به روستاها تا سال 92 در مجموع به 14 هزار روستا گاز رسانی شده است در حالی که تنها در چهارساله دولت یازدهم 9 هزار روستا از نعمت سوخت ارزان و پاک بهره مند شدند. آماری که میتواند تمجید هر منتقد منصفی را به همراه داشته باشد.

حمیدرضا جانباز، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیز در این سفر در مراسم بهره برداری از پروژه های آبرسانی به 45 روستا در استان خراسان جنوبی گفته است که میزان آب رسانی به روستا ها در سال 95 نسبت به سالهای قبل از دولت یازدهم بیش از 10 برابر افزایش داشته است. بر اساس سخنان رییس جمهور در طول دولت یازدهم تا کنون به 5 هزار 200 روستا آب رسانی شده است.

برخی از فعالیت های دولت یازدهم در استان خراسان جنوبی در جدول ذیل اعلام آمده است:

موضوع پروژه

زمان افتتاح

پروژه در دست اقدام

کارخانه سیمان باقران

نوروز 96

مخازن نفتی حاشیه شهر بیرجند

نوروز 96

ورزشگاه 15 هزار نفری مرکز استان

نوروز 96

پروژه گازرسانی به شهرهای اسفدن

نوروز 96

137 کیلومتر راه اصلی

نوروز 96

عملیات اجرایی یک واحد تولید کنسانتره و گندله آهن

نوروز 96

عملیات اجرایی پروژه خط انتقال گاز از سربیشه به نهبندان

.............

سال 96

عملیات گاز رسانی به شهر دیهوک شهرستان طبس

...............

سال 96

انتقال آب از دشت آهنگران و استان های همجوار

.............

سال 96

افتتاح مرکز راديو تراپي و شيمي درماني بيرجند

نیمه دوم سال 95

افتتاح اورژانس بیمارستان قاين با ۲۴۰۰ متر مربع زيربنا

نیمه دوم سال 95

کارخانه کک طبس نیز ۳۰ میليارد تومان

..........

سال 96

اختصاص ۱۰۰ ميليارد تومان تسهيلات 4 درصد به کشاورزان آسیب دیده از خشک سالی

زمستان 95

................

117 کیلومتر باند دوم بزرگراه و 20 کیلومتر راه اصلی

نوروز 96

......

احداث 100 کیلومتر راه بر اساس وعده سال 93

81 کیلومتر تا ابتدای سال 96

19 کیلومتر تا پایان سال 96

مطالعات 274 کیلومتر مسیر راه آهن از بیرجند به سمت کالشور که نقطه اتصال راه آهن با شبکه ریلی کشور

پایان مطالعات در زمستان 95

........

گفتنی است کارخانه سیمان باقران از جمله 36 طرح ملی و کشوری در اجرای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی است که توسط محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

استان خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت ، سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است و بر اساس سرشماری سال 95، 769هزار نفر جمعیت دارد. این استان مرزی دارای محرومیت است و به همین دلیل مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها