بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
دریای مرده در حقیقت مانند ارومیه یک دریاچه نمک است که با کم‌آبی شدید مواجه است اما محو نخواهد شد.
تدبیر24 » اگر اهل سفر و گشت و گذار به گوشه کنار دنیا باشید، با یک  جستجو در فضای مجازی با مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری مواجه می‌شوید که هم اشتراکاتی نیز با جاذبه‌های طبیعی ایران دارند و هرساله توریستهای بسیاری را جذب خود می‌کنند. 

دریای مرده در حقیقت یک دریاچه‌ی نمک است که با قرارگیری در غرب اردن و شرق فلسطین همانند دریاچه ارومیه ایران  به شدت دچار با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند.

دریای مرده مانند ارومیه محو نخواهد شد/ کسی در این دریا غرق نمی‌شود

دریای مرده با کم‌آبی شدید مواجه است اما محو نخواهد شد. هرچه آب پایین می‌رود، غلظت و شوری دریاچه بیشتر می‌شود و نهایتاً به جایی می‌رسد که میزان تبخیر متوقف می‌شود؛ بنابراین دریای مرده احتمالاً به مراتب کوچکتر از این که هست می‌شود، اما به‌کل محو نمی‌شود.

همچنین در برخی منابع از آن با نام دریاچه نمک یاد شده‌است. سواحل اطراف دریای مرده پست‌ترین نقطه خشکی‌های زمین است.آب آن حدود 9 برابر شورتر از آب اقیانوس‌هاست.

دریای مرده مانند ارومیه محو نخواهد شد/ کسی در این دریا غرق نمی‌شود

دریای مرده (به عربی: بحر المیت) که در غرب اردن، و شرق فلسطین (کرانه باختری) و اسرائیل واقع شده‌ و ۱۲ گونه ماهی در این دریاچه عمر ۱ سال به بالا دارند. 

دریای مرده در انجیل عهد قدیم و جدید نیز از آن یاد شده است

دریای مرده در حقیقت یک دریاچه‌ی نمک است که نسبت به دریاچه های معمولی دیگر در دنیا، دارای غلظت نمک و مواد معدنی بیشتری می باشد. این دریاچه از نظر تاریخی بسیار شاخص بوده و در انجیل عهد قدیم و جدید از آن یاد شده است. اینجا زمانی پناهگاه شاه داوود بوده و همچنین گفته می‌شود که حضرت مسیح(ع) بر روی آب‌های آن راه رفته است. 

دریای مرده مانند ارومیه محو نخواهد شد/ کسی در این دریا غرق نمی‌شود

علت نامگذاری این دریاچه به «دریای مرده» به این دلیل است که به خاطر شوری زیاد آب، هیچ گونه موجود زنده میکروسکوپی در آن قادر به رشد کردن و زنده ماندن نیست؛ تنها تعداد معدودی باکتری و قارچ می‌توانند در این آب‌ها زندگی کنند. در حقیقت آب این دریاچه 9.6 برابر از آب اقیانوس شورتر است.

دریای مرده مانند ارومیه محو نخواهد شد/ کسی در این دریا غرق نمی‌شود

دریای مرده با ارتفاع 423 متر زیر سطح دریا، کم ارتفاع‌ترین مکان روی زمین محسوب می‌شود. غلظت بالای نمک در آب این دریاچه باعث شده که میزان شناوری در این آب‌ها به حدی قوی باشد که کسی نتواند زیر آب شنا کند. در حقیقت آب، بدن افراد را به روی سطح آب هل می دهد! همچنین گفته می‌شود که آب این دریاچه و ماسه‌های آن خاصیت درمانی داشته و انواع خاصی از بیماری های پوستی را درمان می‌کنند. علاوه بر آنچه گفته شد از آنها در مواد آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود. 

دریای مرده مانند ارومیه محو نخواهد شد/ کسی در این دریا غرق نمی‌شود‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏  

گفتنی است؛ غلظت بالای نمک دریای مرده باعث شده که کسی نتواند زیر آب شنا کند.

دریای مرده مانند ارومیه محو نخواهد شد/ کسی در این دریا غرق نمی‌شود

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها