بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت، بعد از شکست در لغو قانون بیمه بنیان‌گذاری شده از سوی باراک اوباما قصد دارد در گام بعدی بر اصلاح نظام مالیاتی آمریکا متمرکز شود.
تدبیر24 »این در حالی است که قرار بود دولت ترامپ کسری بودجه ناشی از اصلاحات مالیاتی مورد نظر ترامپ را از محل حذف قانون بیمه همگانی اوباما تامین کند.

ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت، بعد از شکست لایحه بیمه بهداشت و درمان جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا اکنون به سراغ اصلاحات مالیاتی خواهد رفت.

ترامپ تاکید کرد: ما در حال حاضر احتمالا به سراغ اصلاح نظامی مالیاتی خواهیم رفت.

وی به خبرنگاران تصریح کرد: باید بگویم احتمالا به زودی با انگیزه بسیار زیاد برای اصلاح قانون مالیات و بخشودگی بزرگ مالیاتی وارد عمل خواهیم شد. این گام بعدی است.

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد که آغاز روند اصلاحات از بخش نظام مالیاتی آسانتر است اما با توجه به این که قانون بهداشت و درمان "اوباماکِر" به زودی به مرز "انفجار" خواهد رسید، اصلاحات در بخش بهداشت و درمان نیز ضرورت دارد.

روز جمعه جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا لایحه لغو بیمه همگانی باراک اوباما را به دلیل فقدان حمایت کافی برای تصویب آن باز پس گرفتند.

ترامپ در جریان تبلیغات پیش از انتخابات ریاست جمهوری بر روی حذف بیمه درمانی ارائه شده توسط باراک اوباما و اصلاح نظام مالیاتی مانور زیادی داده بود.

رای‌گیری درباره لایحه بیمه درمانی دونالد ترامپ که قرار بود روز جمعه انجام شود، با از دستور کار خارج شدن این لایحه منتفی شد. این لایحه نتوانسته بود حمایت لازم را برای تصویب در کنگره جلب کند.

پس از آن که روشن شد ۲۱۵ رای لازم در میان جمهوری‌خواهان وجود ندارد، پل راین، رئیس مجلس نمایندگان و ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای از دستور کار خارج کردن آن به توافق رسیدند.

 ترامپ در توییتر هم تاکید کرد که نظام درمانی باراک اوباما به زودی "فرو خواهد پاشید".

نظام بیمه درمانی اوباماکر در چند سال گذشته با انتقادهایی همراه بوده است؛ از جمله افزایش چشمگیر حق بیمه و همچنین جریمه مالیاتی برای کسانی که خود را بیمه نکرده‌اند؛ کسانی که بخش اعظم آنها از اقشار متوسط و کم درآمد جامعه آمریکا هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها