مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی ۱۹۰ جهت دریافت مشکلات اورژانسی، بهداشتی، درمانی و دارویی هموطنان در سراسر کشور، گفت:از ۲۶ اسفندماه تا کنون ۴۳۸۰ تماس با این سامانه برقرار شده که دسترسی به پزشک متخصص و همچنین برخی اقدامات درمانی، بیشتر تماسهای مردمی با این سامانه را تشکیل میدهد.
تدبیر24 »دکتر میردهقان در گفتوگو با ایسنا، گفت: از ۲۶
اسفندماه تاکنون بیش از ۴۳۸۰ تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ داشته ایم و
خوشبختانه هموطنان از پیگیری های انجام شده راضی هستند.
وی گفت: از این تعداد تماس حاصل شده با سامانه ۱۹۰، ۶۵۶ شکایت در حوزه
درمان توسط کارشناسان ثبت شده است و همچنین از کل شکایات ثبت شده در سامانه
۱۹۰، ۵۹۷ مورد قابل پیگیری بوده که همکاران ما در سامانه ۱۹۰ و ستاد درمان
دانشگاههای علوم پزشکی مشکلات مطروحه را بررسی و پیگیری کردهاند.
به گفته وی، بیشتر تماسها در خصوص دسترسی به پزشک متخصص و برخی اقدامات
درمانی بوده که طی پیگیریهای انجام شده از ستاد هدایت و ارجاع بیماران در
دانشگاههای علوم پزشکی، اغلب آنها برطرف و اقدامات تشخیصی و درمانی لازم
انجام شده است.
میردهقان ضمن تقدیر از فعالیت شبانهروزی کارشناسان و مدیران سامانه ۱۹۰،
گفت: ۷۵درصد تماسها از هشت صبح تا هشت شب و مابقی از هشت شب تا هشت صبح
بوده است. مدت مکالمات انجام شده ۱۴۷.۵ ساعت بوده و متوسط مدت انتظار تماس
گیرندگان شش ثانیه و تکریم هموطنان سرلوحه خدمات ما بوده است.
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن تشکر از
هموطنان گفت: هموطنانی که مشکلات آنها توسط کارشناسان ۱۹۰، ستاد وزارتخانه و
دانشگاه مرتفع شده بود، طی ۱۰۴ تماس از پیگیریها و رسیدگیها تقدیر و
تشکر کردند؛ البته آنچه که ما و همکارانمان انجام میدهیم وظیفه ماست و
خدمتگزار مردم هستیم.
وی در پایان تاکید کرد: هموطنان برای طرح مشکلات یا پیشنهادات در خصوص
خدمات اورژانس، بهداشتی، درمانی و دارویی در سراسر کشور میتوانند با
سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند.