بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
سفیر ایران در انگلیس در یادداشتی با اشاره به ورود کشتی اقیانوس پیمای مسافری "سانی" به بندر کیش تصریح کرد: سفر با کشتی‌های غول پیکر مسافری انتخابی است که به علت تحریم‌های دریایی مردم ما از آن محروم بوده‌اند و این در شرایطی است که موقعیت جغرافیایی ایران امکان بسیار خوبی را برای این‌گونه مسافرت‌ها در اختیار ایرانیان قرار می‌دهد.
تدبیر24 »متن این یادداشت حمید بعیدی نژاد که در کانال تلگرامی او منتشر شده به شرح زیر است:

تقریبا همزمان با ورود سومین هواپیمای جدید ایرباس به فرودگاه مهرآباد تهران، کشورمان شاهد یک تحول پسابرجامی دیگر هم بود. کشتی اقیانوس پیمای مسافری "سانی" نیز برای اولین بار با برداشته شدن تحریم ورود کشتی‌های غول پیکر نفتی و مسافری به بنادر ایران، وارد بندر کیش گردید. این کشتیهای غول پیکر مسافری را در واقع باید هتل روی آب نامید. هر یک از آنها درست مانند یک هتل دارای بیش از صد اتاق  مجهز میباشد و دارای تمامی امکانات کافی برای مسافرت‌های طولانی از هفت شب تا بیش از پنجاه شب هستند. هر یک از آنها با توجه به بزرگی خود ظرفیت حمل مسافر از چند صد نفر تا بیش از پنج هزار نفر را دارند و به همین نسبت از چند صد تا حتی دو هزار کارمند و خدمه را در خود جای می‌دهند.


سال گذشته بنابر آمار، مردم ایران به طور میانگین بیش از چهار و نیم میلیارد دلار خرج فقط خرید بلیط مسافرتهای خارجی کرده اند که اگر هزینه هتل و هزینه های جانبی را به آن اضافه کنیم رقم سرسام آوری می‌شود. سفر با کشتی‌های غول پیکر مسافری انتخابی بوده است که به علت این چند سال تحریم‌های دریایی مردم ما از آن محروم بوده اند و این در شرایطی است که موقعیت جغرافیایی ایران امکان بسیار خوبی را برای اینگونه مسافرت‌ها در اختیار ایرانیان قرار می‌دهد. متاسفانه محدودیت‌های طولانی اعمال شده علیه ایران استفاده از برخی تسهیلات معمولی دنیا مانند هواپیمای نو و کشتی را برای ما به کالای لوکس و رؤیا تبدیل نموده است. دسترسی دریای عمان به اقیانوس هند که در واقع ایران را براحتی به تمامی اقیانوسهای جهان از اقیانوس اطلس و آرام متصل میکند، میتواند امکان هر مسافرت دریایی به اروپا، آسیای دور، آمریکای شمالی، جنوبی، مرکزی و اقیانوسیه را فراهم نماید. دریای خزر نیز می‌تواند امکان مشابهی را برای بازدید از پنج کشور ساحلی فراهم نماید.


هزینه سفر با این کشتی‌ها با توجه به اینکه مسافرین شبها را در یک هتل کامل می‌گذرانند نسبت به سفرهای هوایی خیلی ارزانتر است. شما با هزینه‌ای از حدود یک  و نیم میلیون تومان برای سفری حدود هفت روزه به بالا بستگی به تعداد روزهای سفر و مقصد خود می‌توانید یک برنامه کامل سفر دریایی را تجربه کنید. در هر سفر با ورود به شهرهای بندری دنیا، مسافرین البته می‌توانند از کشتی پیاده شوند، به بازدید از شهرهای تاریخی بروند و برای خواب دوباره به کشتی برگردند. امیدواریم در شرایط جدید مردم ما نیز همانند دیگر جهانیان بتوانند از اینگونه سفرهای دریا استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها