بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
با برگزاری انتخابات پارلمانی در ایالت زارلند آلمان، که بسیاری آن را محکی برای پیش‌بینی انتخابات سپتامبر امسال می‌دانند، حزب آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به راحتی پیروز شده است.
تدبیر24 »حدود ۸۰۰ هزار رای دهنده واجد شرایط می توانستند رای خود را برای انتخاب ۵۱ کرسی مجلس کوچک‌ترین ایالت آلمان به صندوق‌ها بریزند.

مرکل قصد دارد برای دور چهارم صدراعظمی هم نامزد شود اما تحت فشار رقبای خود به ویژه از جناح چپ است.

روز یکشنبه حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (سی.دی.یو) موفق شد با کسب حدود ۴۱ درصد آرا در ایالت زارلند در برابر نزدیک‌ترین رقیبش یعنی حزب سوسیال دموکرات (اس.پی.دی) که حدود ۳۰ درصد آرا را کسب کرد، به راحتی پیروز شود.

با ورود مارتین شولتز از حزب چپ‌گرای سوسیال دموکرات آلمان و افزایش محبوبیت او در هفته‌های اخیر، اکنون مرکل و حزبش برای پیروزی در انتخابات ۲۴ سپتامبر، احساس خطر می‌کنند.

با وجود این، انتخابات امروز در ایالت کوچک زارلند که تنها حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد، برای بسیاری محکی برای تمایل رای دهندگان بود.

انتخابات آلمان با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا و قوی‌تر شدن جریان‌های ملی‌گرایانه در نقاط مختلف اروپا، امسال با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها