بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
آن چه که در مقطع فعلی می تواند عامل ایجاد و حفظ وحدت در جامعه باشد، احساس تعلق خاطر به این سرزمین و نظام است.
تدبیر24 » به این معنا که اگر تمام کسانی که نسبت به سیاست های دولت تدبیر و امید حتی در موضع منتقد و مخالف قرار دارند، تعلق خاطر خود به نظام را به اندازه ای در نظر گیرند که منافع آن را در اولویت خود قراردهند، نقد ایشان نقد تخریبی نخواهد بود، بلکه نقد این افراد حالت اصلاحی خواهد داشت. مشکل امروز جامعه ما این است که اکثر افرادی که منتقد دولت هستند، سعی دارند در جهت تخریب آن حرکت کنند و این در حالی ست که می شود انتقاد کرد و مباحث را باز کرد. می توان با رویکرد بهینه سازی امور و شرایط پیش رفت و این همان کاری است که در جامعه ما زیاد انجام می پذیرد. همین چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدم در راه شفاف سازی برداشت. چنین رویکردهایی در جامعه ضرورت دارد، چرا که بسیاری از ابهامات باید از اذهان جامعه و مردم پاک شود.

همان طور که رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید اعلام کرد، امروز نیاز داریم تا بتوانیم در جهت بهتر شدن شرایط برای همه مردم فکر کنیم، چرا که اگر شرایط بهبود یابد این به نفع همگان خواهد بود. چه اصولگرا و چه اصلاح طلب و چه منتقد و چه مخالف و موافق همگی به مدد بهبود یافتن شرایط نفع خواهند برد و این همان رویکردی است که رئیس جمهوری نیز بر آن اصرار دارند و بارها آن را تکرار کردند.

امروز متاسفانه دیده می شود که منتقدان دولت به دنبال فرصتی هستند تا از طریق آن دولت را در موضع خطا کار قرار دهند و به تخریب این دولت بپردازند. ما امروز همگان به عنوان دلبستگان به نظام در حال فعالیت برای پیشرفت و آبادانی کشور هستیم.

در همین مسیر مهم تر از همه این است که اطلاع رسانی مناسب به مردم صورت پذیرد و شفاف سازی شود. مردم باید بدانند اگر گاهی خطایی توسط یک مسؤول صورت می پذیرد، این فرد مسؤول است که به اشتباه خود اقرار می کند و در جهت رفع آن تلاش می کند. جامعه امروز به همین مهم نیاز دارد. نباید در برابر نقدهایی که اعلام می شود، اعتراض شود و مقابله صورت پذیرد. امروز حلقه مفقوده سیاست در جمهوری اسلامی ایران شفاف سازی است. به این معنا که اساسا هرکسی که می خواهد بحثی را مطرح کند و به طور آشکارا اطلاعات درست را در اختیار مردم قرار دهد، نباید در موضع متهم قرار گیرد و به عنوان کسی در نظر قرار گیرد که در پی زیر سوال بردن منافع ملی بوده است. مهم ترین مولفه ای که در راستای شفاف سازی باید در نظر گرفته شود، همانا توجه به این است که کسانی که دارای نفوذ بالاتری در عرصه سیاست هستند و حرفشان می تواند برای عده ای مرجع و ملاک باشد به گفت و گو با یکدیگر بپردازند و مواضع خود را نیز با هم نزدیک سازند. چنین مهمی برای به آرامش رسیدن جامعه ضرورت دارد و باید عملیاتی شود. جامعه به جایی برسد که احساس کند مسؤولان کشوری همگی فریاد زننده یک ندا و یک صدا هستند. بنابراین نیاز است تا افرادی که دارای اثرگذاری بالا در لایه های مختلف جامعه هستند به تعامل با یکدیگر بپردازند و در جهت حل مشکلات صداها و دیدگاه های خود را با یکدیگر نزدیک سازند.


اشرف بروجردی، عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها