بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در سال جدید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو باید ساختارهای صنعت قطعه‌سازی اصلاح شود.

تدبیر24 »امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با ایسنا، اصلاح کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری در آغاز سال ۱۳۹۶ نیز بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال تاکید کردند که این موضوع فرصت مناسبی برای توسعه صنایع داخلی و افزایش اشتغال در سال جدید است.

وی با بیان اینکه ساختارهای فعلی صنعت قطعه‌سازی در دهه ۷۰ ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین در حال حاضر این ساختار فرسوده و قدیمی شده و نیاز به بازسازی براساس فن‌آوری روز دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: قطعه‌سازان داخلی همکار با خودروسازان در سال جدید باید با مشارکت با قطعه‌سازان بزرگ بین‌المللی نسبت به انتقال تکنولوژی و به‌روزرسانی خطوط تولید خود اقدام کنند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر بخشی از صنعت قطعه‌سازی داخلی فرسوده و قدیمی بوده و مطمئنا با این خطوط تولید نمی‌توان قطعات با کیفیت برای تولید خودروهای جدید در کشور، تولید کرد.

کاکایی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون چند قرارداد مهم در صنعت خودرو با خودروسازان بین‌المللی منعقد شده است، تصریح کرد: براساس این قراردادها خودروهای جدید باید در ایران داخلی‌سازی شوند که پیامد این کار نیز افزایش و توسعه اشتغال در صنعت خودرو و قطعه‌سازی داخلی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها