بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
تحولات داخلی آمریکا و کشورهای پیرامونی ما، کشور را در شرایط بس حساس و ویژه قرار داده است و یقینا تنها درک و تبیین واقع بینانه این وضعیت ما را در جهت دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و حفظ نظام یاری می‌رساند، رخداد هرگونه خطا و لغزشی در این شرایط از نیروهای سیاسی می‌تواند مشکلاتی را به ‌وجود آورد که هیچ ایرانی شرافتمند و آزاده‌، خواهان آن نیست.
 تدبیر24 »از یک طرف همه شاهد تهدیدات رئیس‌جمهور جدید آمریکا، نخست‌وزیر انگلیس و اسرائیل هستیم و در کشورهای پیرامونی ما، جنگ افروزی‌ها و جنایت گروه‌های تکفیری بیداد می‌کند و حکمرانان وابسته برخی از کشورهای همسایه نیز در حق ما جسارت می‌کنند و سازش ذلت‌بار اکثریت سران اعراب با جنگ افروزان صهیونیستی مسجل شده است. از طرف دیگر، اکثریت مردم ما، پس از توافق برجام، خواهان توسعه اقتصادی و پاسخگویی به مطالبات قانونی هستند و ناتوانی در تامین خواست مردم، بی‌تردید بی‌اعتمادی در جامعه را در پی دارد. همچنین تبلیغات علیه ایران در خارج، ذیل شعارهای دفاع از حقوق بشر، آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، مخالفت با آزمایش‌های موشکی، دخالت ایران در کشورهای عربی و مبارزه با تروریسم با استقرار دولت جدید آمریکا، در منطقه و جهان، دو چندان شده است. تقویت مشروعیت مردمی نظام، با اعطای حقوق ملت و با شنیدن صدای مردم در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و نافذشدن رای و نظر آنان حاصل می‌شود. صاحب منصبان باید در حفظ حقوق مردم و توجه به اقتصاد و تامین معشیت ملت از هیچ کوششی دریغ نکنند. در این هنگام که کشور نیازمند همدلی و اتحاد ملی و پرهیز از هرگونه تنش است، تخریب ناجوانمردانه دولت و چهره‌های محبوب جامعه نمی‌تواند در راستای تحکیم وحدت ملی تلقی شود، بلکه موجب دلسردی مردم می‌شود و دولت را تضعیف و به سرمایه ارزشمند اجتماعی لطماتی وارد می‌کند. حفظ وحدت و انسجام ملی به عنوان یک ضرورت خطیر باید سرلوحه فعالیت‌های مجموعه دلسوزان نظام قرار گیرد و متذکر می‌شوم دیگر امکان اینکه تندروها، بدون توجه به اخطارها و نصایح دلسوزانه بخواهند مطابق میل و سلیقه خود عمل کنند، وجود ندارد و همچنین تداوم سیاست‌های آنها جز تضعیف وحدت ملی و افزایش آسیب پذیری در برابر تهدیدات نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 نماینده سابق مجلس
برچسب ها: آمریکا ، دولت ، همدلی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها