بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
در این که اطلاح طلبان باید اتحاد، هماهنگی و هم پوشانی را سرلوحه و مبنای اصلی در تمام برنامه ریزی های خود قرار دهند، هیچ شکی نیست و تمام اعضای این جریان سیاسی بر اصل نام برده اتفاق نظر دارند.
تدبیر24 »اصلاح طلبان تاکنون بر مبنای اتحاد و ائتلاف قدم برداشته اند و بعد از این نیز در بزنگاه های اصلی همچون انتخابات بر آن پایبند خواهند بود. شرایط سیاسی فعلی اقتضا می کند حرکت اصلاح طلبان  بر مبنای اطمینان و اعتماد صورت پذیرد و این عامل اعتماد و اطمینان بخش در فضای کنونی همان پایبندی بر ائتلاف و اتحاد است، چرا که هر گونه تصمیمی خارج از مدار ائتلاف و هم پوشانی می تواند زمینه ای برای نگرانی باشد. . تداوم موفقیت اصلاح طلبان در حفظ انسجام آن هاست، هرچند که ممکن است در انتخابات شوراهای شهر و روستا به دلیل گستردگی آن در سراسر کشور اختلاف سلیقه هایی بروز کند، اما باید آن را مدیریت کرد.

آن چه مسلم است این است که اصلاح طلبان به طور قاطع از حسن روحانی و دولت وی حمایت می کنند و امیدواریم که رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید با قدرت وارد صحنه شود.

درباره شروط و مؤلفه های حمایت آینده اصلاح طلبان از دکتر روحانی حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد. گفتنی است موارد متعددی در این راستا مدنظر قرار دارد که از جمله آن ها ارزیابی موفقیت های روحانی در برنامه های خود بوده است. همچنین توفیق رئیس جمهوری در پاسخ گویی به مطالبات مردم، عموم جامعه از دیگر شروط حمایت اصلاح طلبان از روحانی است.چگونگی رفتارهای بعد از این دکتر روحانی یکی دیگر از شروط حمایت اصلاح طلبان از او است.من بارها اعلام کرده ام که به احتمال بسیار زیادی اعتدال گرایان جریان اصولگرایی در انتخابات سال آینده به سمت روحانی گرایش پیدا کنند، اما در عین حال جناح افراطی و تندرو آن ها به احتمال بالایی کاندیدای دیگری را برای انتخابات معرفی کنند، چرا که تندرو ها روحانی را برای کاندیداتوری نخواهند پذیرفت، اما این که اعتدال گرایان جریان اصولگرایی از کاندیدای افراطیون حمایت کنند یا خیر و یا این که شخص ثالثی را معرفی کنند، جای بحث دارد. همچنین آن چه مسلم است این است که افراطیون در برابر رئیس جمهوری فعلی برای انتخابات سال آینده حتما کاندیدای دیگری را وارد عرصه رقابت خواهند کرد.

با توجه به آن چه ذکر شد، گفتنی است اصلاح طلبان باید یکپارچه از روحانی حمایت کنند و امروز در جبهه اصلاحات کسی در این حمایت تردید ندارد.

در خصوص تخریب هایی که مخالفان دولت در آستانه انتخابات به آن مشغول هستند نیز باید گفت که چنین رفتارهایی درنهایت دارای نتیجه معکوس است، چراکه بی اخلاقی ها نمی تواند بر نظر و رای مردم اثر بگذارد

با توجه به آن چه از وضعیت اصولگرایان نمایان است، وحدت را به دست نخواهند آورد و آرای آن ها پراکنده خواهد شد. از همین روست که می توان گفت روحانی در انتخابات ٩٦ رقیب قدرتمند و قابل طرحی نخواهد داشت. باید توجه داشته باشیم که فضای انتخاباتی کشور نیاز به سامان گرفتن افکار عمومی دارد، چراکه مردم باید حضور گسترده ای در صحنه انتخابات داشته باشند. اگر مردم در انتخابات حضور فعال داشته باشند، با حمایت‌هایی که اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان از آقای روحانی داشته‌اند، پیروزی چندان دور نخواهد بود.


حجت الاسلام رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتمادملی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها