بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
درجریان اصولگرا با سه گروه، معتدلین،اصولگرایان‌سنتی وجبهه پایداری مواجهیم، درارتباط با مناسبات معتدلین و جبهه پایداری می‌توان گفت که اصولگرایان معتدل به حدی از جریان پایداری دلخور هستندکه حاضر نشدند، درانتخابات ریاست جمهوری ۹۲ وانتخابات مجلس سال۹۴ درکنار آنها قرار بگیرند وسعی کردند راه خود را از پایداری‌ها جدا کنند و از این‌جریان فاصله گرفتند.
تدبیر24 »درانتخابات سال ۹۶ نیز همین وضعیتی که درگذشته بوده اتفاق خواهد افتاد و اصولگرایان معتدل همچنان‌سعی می‌کنند فاصله خود را با جریان پایداری حفظ و بیشتر کنند. فاصله بین اعتدالگرایان و جبهه‌پایداری به حدی است که قابل ترمیم نخواهد بود و با وجود یکسری اقداماتی که صورت گرفته تا به اختلافات خاتمه دهند اما این مسائل به قوت خود باقی مانده وحتی بیشتر هم شده است. دور نمای انتخابات سال۹۶ نیز نشان می‌دهد که معتدلین اصولگرا و پایداری‌ها درکنار هم قرار نخواهندگرفت.جریان سنتی اصولگرا چشم به احیای جایگاه خود دارد و آمادگی بیشتری برای ائتلاف با پایداری‌ها دارد. گرچه اختلافاتی نیز بین آنها وجود دارد. درشرایط فعلی آنچه که دیده می‌شود این است که جریان پایداری تلاش می‌کند که اصولگرایان را با محوریت خود پیش ببرد و جریان سنتی نیز در تلاش است که اصولگرایان سنتی‌ها را به محوریت برگزینند. این دوگروه به فعالیت خود ادامه خواهند داد تا‌ تمام اجماع اصولگرایان را تحت رهبری خود درآورند. اما گروه‌های اصولگرا به این سادگی نمی‌توانند به هدف خود برسند و مشکلات بسیاری در راه وحدت میان آنها وجود دارد. اختلاف جبهه پایداری‌ با سنتی‌ها به اندازه اختلاف با معتدلین نیست و به همین دلیل استعداد ائتلاف میان این دوگروه اصولگرا بیشتر است. این احتمال می‌رود که این دوجریان بتوانند به وحدت و ائتلاف نیز برسند. سایرگروه‌های اصولگرا رهبری جریان پایداری را قبول ندارند بخصوص آنکه جبهه پایداری دارای جایگاه چندانی دربین اصولگرایان اعتدالی نیست.از سوی دیگرجریان سنتی گرایشاتی مانند حزب مؤتلفه و جامعه مهندسین را در بر می‌گیرد که اینها هم دارای افکار و اندیشه‌های خود هستند. درحال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه اصولگرایان رسیدن مجدد به قدرت است. اصولگرایان سنتی نسبت به جبهه پایداری عملگرایانه‌تر عمل می‌کنند و با توجه به برخی مواضع که از شخصیت‌های این گروه از اصولگرایان شنیده شده این احتمال نیز وجود دارد که سنتی‌های اصولگرا برای اینکه سهمی را از قدرت مطالبه کنند با آقای روحانی همسو شوند، اما این صرفا نظر برخی لیدرها و شخصیتهای مؤثر این دسته از اصولگرایان است وگرایش غالب جریان اصولگرای سنتی به سمت حمایت از دولت نیست. در راه ائتلاف اصولگرایان مسائل ومشکلاتی نیز وجود دارد، اینکه آیا جریان سنتی حاضر است جریان پایداری را با توجه به پایگاه ضعیف اجتماعی و قدمت کم وجوان‌تری اعضای جبهه پایداری به رهبری بپذیرد دشوار است و با توجه به روند فعلی، این دو جریان دوکاندیدای مستقل خواهند داشت.

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها