بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
دامغان شهری است که قدیمی‌ترین مسجد ایران را در خود جای داده است.

تدبیر24 » شهر دامغان که در گذشته با نام‌های صددروازه و ده مغان شناخته می‌شده کهن‌ترین و باستانی‌ترین شهر پارتی ایران است.این شهر مسجد تاریخانه،قدیمی‌ترین مسجد ایران را در خود جای داده است.

 
بنابراین گزارش،مسجد تاریخانه نمونه بسیار زیبا و کاملی از مساجد قرون اولیه اسلام به حساب می‌آید و در دوره حکومت ساسانیان ساخته شده است.این بنای تاریخ در طی قرن‌های مختلف بارها مرمت و بازسازی شده و در تاریخ 15دی ماه سال1310به ثبت ملی رسیده است.

قدیمی‌ترین مسجد ایران در کدام شهر قرار دارد؟
 
شایان  ذکر است از جاذبه‌های دیدنی دامغان می‌توان به چشمه‌های آب‌معدنی باداب سورت،چشمه‌علی،مسجد جامع،برج چهل دختران،گنبد زنگوله،بازار بزرگ دامغان،تپه‌حصار،آرامگاه پیر علمدار،امامزاده جعفر،امامزاده محمد،برج طغرل مهماندوست و بقایای مرکز ایالت قومس اشاره کرد. چشمه قل‌قل،غار شیربند،روستا و کاروانسرای قوشه و چشمه پیر خوشتر نیز از جاذبه‌های طبیعی این شهر به حساب می‌آیند. 

قدیمی‌ترین مسجد ایران در کدام شهر قرار دارد؟

ما در اینجا برخی از جاذبه‌های شهر دامغان را به شما معرفی می‌کنیم.  چشمه‌علی چشمه‌علی فضایی محصور شده برای تفریح تابستانی شاهان قاجار بوده و قدمت آن به دوره صفویان می‌رسد.این مجموعه تفریحی دربرگیرنده گرمابه و مسجد نیز بوده که هم‌اکنون ویران شده‌اند.چشمه‌علی در تاریخ 23خرداد 1386 به استناد ماده8 قانون تشکین سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به عنوان منطقه نمونه گردشگری ملی شناخته شد. گنبد زنگوله گنبد زنگوله در تاریخ 23فروردین 1346به ثبت ملی رسیده و ساختمان آن مربوط به سده هفتم هجری است. آرامگاه پیر علمدار آرامگاه پیر علمدار مربوط به سده پنجم هجری قمری بوده و در تاریخ 15دی ماه 1310 به ثبت ملی رسیده است.این برج در شرق شهر دامغان و محله خوریا قرار گرفته است.
برچسب ها: مسجد ، ایران ، دامغان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها