بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
وزیر امور خارجه کشورمان اول فروردین 96 صفحه شخصی خود را در اینستاگرام ایجاد کرد و در 14 روز گذشته حدود 99 هزار کاربر فعال در این شبکه اجتماعی صفحه وی را دنبال می‌کنند.

تدبیر24 »در دو سه سال اخیر صفحه‌های جعلی به نام محمدجواد ظریف در اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب بین‌المللی ایجاد شده بود و بعضا اخباری به نقل از ظریف در این صفحات جعلی در اینستاگرام به نقل از ظریف در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی و حتی خبرگزاری‌های رسمی منتشر می‌شد و هر بار روابط عمومی وزارت خارجه در بیانیه‌هایی اعلام می‌کرد که ظریف صفحه‌ای در اینستاگرام ندارد. تا این‌که بالاخره ظریف این صفحه را به طور رسمی به آدرس jzarif_ir در ایجاد کرد.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در روز اول فروردین در صفحه اینستاگرام خود ورود محمدجواد ظریف به صورت رسمی به این شبکه اجتماعی را اعلام کرد.

ظریف نیز در اولین پست خود عکسی از حضورش در منطقه گردشگری "ناژوان" شهر اصفهان منتشر کرد؛ شهری که این دیپلمات در سال جدید برای دیدار با تعدادی از اقوام نزدیک و دید و بازدید به آن سفر کرده بود. 

وزیر امور خارجه در ایام نوروز حضور نسبتا فعالی در این شبکه اجتماعی داشت و تا کنون ۳۷ پست در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

برخی از تصاویری که وی در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته است مربوط به فعالیت‌هایش در دولت یازدهم به عنوان وزیر امور خارجه و مابقی به دیگر فعالیت‌ها و حضورهای دیپلماتیکش در سال‌ها و دولت‌های قبل باز می‌گردد.

محمدجواد ظریف در ابتدای حضورش به عنوان وزیر امور خارجه در دستگاه دیپلماسی حضوری فعال و پر رنگ در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر داشت و در حرف و عمل نشان داده بود که به اهمیت کارکرد شبکه‌های اجتماعی در افکار و دیپلماسی عمومی به خوبی واقف است، اما به مرور زمان حضورش در فیس‌بوک به خاطر برخی مسائل حاشیه‌ای کم رنگ شد با این حال حساب توییتر وی با توجه به بازخوردهای بین‌المللی و محتوای دیپلماتیک و خبری این شبکه اجتماعی فعال است و او بر اساس نوع مخاطبان در توییتر و تاثیری که در عرصه جهانی دارد، بیش‌تر توییت‌هایش را به زبان انگلیسی منتشر می‌کند. ظریف در بسیاری از مواقع از این تربیون برای اتخاد موضع‌گیری‌های رسمی و واکنش به تحولات بین‌المللی استفاده کرده است که در این ارتباط می‌توان به شب کودتا در ترکیه اشاره کرد که وی در آن شب در چند توییت جداگانه نسبت به این تحولات در کشور همسایه غربی ایران واکنش نشان داد.

به نظر می‌رسد ظریف به خاطر برخی حاشیه‌هایی که در ارتباط با حضورش در فیس بوک ایجاد شد، تصمیم گرفت فعالیتش در این شبکه اجتماعی را کم رنگ کند اما برای برقراری و حفظ ارتباط صمیمی با مخاطبان فارسی زبان خود به خصوص در داخل کشور و با توجه به تحولات سیاسی پیش رو در سال جدید، اقدام به ایجاد صفحه رسمی در اینستاگرام کرده باشد، شبکه‌ای که در ایران فیلتر نیست و از طریق دستگاه‌های مختلف ارتباطات جمعی از جمله تلفن‌های هوشمند به راحتی در دسترس است و تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های مجازی در ایران در این شبکه حضوری پر رنگ دارند. ظریف در حالی در نوروز امسال به اینستاگرام پیوسته است که بسیاری از مخاطبان این شبکه اجتماعی انتظار داشتند او زودتر از اینها به اینستاگرام بپیوندد.

ظریف در اینستاگرام افرادی هم‌چون عباس عراقچی، حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سید حسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی و هم‌چنین صفحه‌های منتسب به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور را دنبال می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان هم چنین در توییتر تاکنون ۲۱۰ پست را به اشتراک گذاشته است و بیش از ۶۰۰ هزار نفر از کاربران توییتر آن را دنبال می‌کنند و خود نیز صفحه توییتر ۱۷ نفر از کاربران این شبکه را دنبال می‌کند که تعدادی از آن‌ها خبرنگاران ارشد هسته‌ای و سیاست خارجی رسانه‌های داخلی هستند و برخی از آن‌ها نیز تحلیلگران عرصه دیپلماسی و فعالان بین‌المللی در این عرصه هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها