بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح باغ کتاب تهران در اردیبهشت ماه خبر داد.
تدبیر24 »علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تالار علم کودک واقع در بلوک c  و تالار علم نوجوان واقع در بلوک D ، بخش فروش کتاب، 4 سالن سینمایی و همایشی این مجموعه به ظرفیت 450 نفر، یک سالن آمفی تئاتر روباز از جمله بخش های باغ کتاب تهران به شمار می آید که 19 اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.
 
وی همچنین به اهمیت افتتاح تالار علم نوجوان در باغ کتاب تهران اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مجموعه بزرگ و علمی، امیدواریم بتوانیم فرصت علم آموزی نوجوانان و آشنایی آن ها با دانش روز دنیا را فراهم آوریم.
 
جعفری با تاکید بر اینکه تالار علم کودک کاملا مدرن و الکترونیکی است، افزود: این تالار بزرگترین مرکز علمی کودکان و نوجوانان در کشور به شمار می آید که برای نخستین‌بار افتتاح می‌شود.
 
به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در ساخت این تالارها از توان علمی، فنی و تخصصی شرکتهای دانش بنیان و دانشگاه‌های مختلف کشور استفاده شده است.
 
 جعفری با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران پس از تکمیل، به عنوان یک نمایشگاه کتاب دائمی در چهارفصل سال به نمایش و ارائه کتاب می پردازد، گفت:با افتتاح باغ کتاب فضایی خاص برای کتاب و کتابخوانی فراهم خواهد شد.
 
به گفته جعفری محور اصلی فعالیت‌های این باغ فرهنگی در حوزه کتاب است و از چندین بخش اصلی از جمله فروشگاه موضوعی کتاب، فروشگاه کودک و نوجوان، سالن‌های همایش، تالار علم و غیره تشکیل شده تا پاتوقی برای اهالی فرهنگ در سراسر کشور و حتی سایر کشورها باشد.
 
وی با بیان اینکه بخشی از باغ کتاب ویژه کودکان و نوجوانان است و بر اساس گروه سنی مخاطبان به چهار بخش تقسیم می‌شود، گفت: بخشی هم ویژه گروه سنی خردسالان است و فضایی برای آن در نظر گرفته شده تا بتوانند در هنگام خرید کتاب به بازی و سرگرمی بپردازند.
 
وی با اشاره به اینکه فضایی هم برای کودکان تدارک دیده شده است، افزود: ‏در این بخش برنامه‌هایی برای ‏آشنایی نوجوانان و خانواده‌های آنان با نویسندگان، برگزاری جشن رونمایی و امضای کتاب، کارگاه نقاشی، خلاقیت، خرید کتاب و کتابخوانی در آن در نظر گرفته شده است.
 
جعفری به بخش های دیگر باغ کتاب تهران از جمله باشگاه رباتیک، اشاره و بیان کرد: تالار علم یکی از بخش‌های مهم باغ کتاب تهران است که مفاهیم علمی را به شکلی جذاب و نوین به کودکان و نوجوانان می‌آموزد و مخاطبان آن کودکان و نوجوانان گروه‌های سنی مختلف هستند.
 
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در این مکان کودکان و نوجوانان با بازی‌های آموزشی با کاربردهای علمی آشنا می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه پروژه باغ کتاب تهران مشتمل بر 10پروژه کلان است، اظهار کرد: تمام هدف ما از اجرای پروژه مذکور این است که فضایی فراهم شود تا اعضای خانواده بتوانند یک روز کامل را در محیطی فرهنگی سپری کنند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به امکانات دیگر  پروژه باغ کتاب  اشاره کرد و گفت: به منظور تکریم شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی، مجسمه هایی از این افراد برای معرفی هر چه بهتر مشاهیر در باغ کتاب تهران نصب می شود.

وی ادامه داد: این بخش که با همکاری هنرمندان هنرهای تجسمی انجام شده است در قالب موضوعات محتوایی سعی می کند تا نسل جوان جامعه را با بزرگ ترین شخصیت های حوزه علم و فناوری آشنا کند.

وی گفت: بخش های جنبی شامل فضاهای خدماتی همچون کافی شاپ و رستوران، سالن سینمایی و تئاتر روباز است که تمامی این موارد طی ماه های آینده برای بهره برداری آماده می شوند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر به کارگیری شیوه های ترغیبی و تشویقی  در کودکان برای مطالعه و کتابخوانی، گفت:بخشی با عنوان کشتی کتاب با هدف ایجاد جذابیت و علاقه مندی در کودکان درمحوطه بیرونی بلوک   c در حال راه اندازی است.

وی افزود: در بخش کشتی کتاب ،کودکان با مباحث علوم دریایی و اقیانوس شناسی آشنا می شوند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور ، اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مساله کتاب و کتابخوانی است، ادامه داد: به همین دلیل تلاش داریم تا در قالب بازی های سرگرم کننده در کشتی کتاب،فرهنگ  مطالعه را از همان دوران کودکی در فرزندان خود نهادینه کنیم.

باغ کتاب تهران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران راه اندازی و در حال آماده سازی است، قابلیت ‌های بسیاری از جمله اجرای نمایشگاه های تخصصی كتاب، ایفای نقش به عنوان هماهنگ كننده در فرآیند تولید و نشر كتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر، ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.

جانمایی فضاهای مختلف با کاربردهای مختلف و متنوع از جمله گالری و برگزاری نمایشگاههای موقت با موضوعات متنوع و تخصصی و ایجاد کافی شاپ و فروشگاههای مختلف برای فروش محصولات فرهنگی در باغ کتاب باعث جلب مخاطبان بیشتر از هر گروه سنی و با هر جنسیت و با هر تفکری می شود.

وسعت این مجموعه فرهنگی ،110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها