بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
رییس سازمان انرژی اتمی، مخالفت انگلیس با خرید ۹۵۰ تن کیک زرد که به معلق شدن این قرارداد انجامیده است را از مصادیق بدعهدی این کشور عنوان کرد و گفت: این درخواست و مطالبه ایران به طور جدی در دست پیگیری است و آقای عراقچی این موضوع را به عنوان مسوول در کمیسیون مشترک برجام از سوی ایران دنبال خواهند کرد.
تدبیر24 »علی اکبر صالحی گفت که در روز ۲۰ فروردین ۳ افتتاحیه خواهیم داشت یکی در قزوین، دیگری در البرز و یکی در یزد که به صورت ویدیو کنفرانس توسط آقای روحانی انجام می شود. همچنین نمایشگاهی دایر شده است که در آن فعالیت ها و دستاوردهای سال ۹۵ را به نمایش خواهد گذاشت و دستاوردهای آن ۵۰ درصد بیش از سال ۹۴ است. مردم باید بدانند که صنعت هسته ای با قدرت مسیر خود را به پیش می برد.

صالحی در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارت دونالد ترامپ در دیدار با پادشاه اردن گفت: در همان ایام مذاکرات عده ای بودند که با توافق مخالف کنند و ترامپ بارها مخالفت خود را اعلام کرده و حتی یک بار گفته بود که اگر بیاید آن را کنار می گذارد اما این توافقی بین المللی است. البته ترامپ می تواند مشکل آفرینی کند اما ایران همه نوع پیش بینی ها را در مقابل هر اقدامی انجام داده است. البته امیدواریم به آنجا کشیده نشود.

وی گفت که برجام توافقی به نفع منطقه و جهان است و امیدواریم بیشتر فکر کنند و ضرورتی ندارد این توافق مخدوش شود. برخورد ما در مقابل هر اقدامی سنجیده و مطالعه شده ، مدبرانه و عقلانی خواهد بود و برای هر اتفاقی آمادگی لازم را داریم اما خواسته ما این است که به برجام خدشه ای وارد نشود.

رییس سازمان انرژی اتمی درباره فروش آب سنگین گفت: ما با شرکت های اروپایی گفتگو داشتیم تقاضاهایشان ارسال شده اما ظاهرا باید اتحادیه اروپا به آنها مجوزی دهد.

صالحی در پاسخ به ایسنا درباره دستور کار کمیسیون مشترک برجام که قرار است اوایل اردیبهشت در وین برگزتر شود، اظهار کرد: البته متولی کمیسیون برجام دوستان ما در وزارت خارجه هستند اما بحث عمده ای که آنجا مطرح خواهند کرد مسایل مربوط به تحریم هاست و البته مسایل فنی مطرح خواهد شد. مثلا قرار شده بود ۹۵۰ تن اورانیوم در یک دوره سه ساله از قزاقستان به ایران منتقل شود که در لحظات آخر با ممانعت انگلیس فعلا معلق شده است اما ما به طور جدی این درخواست را دنبال می کنیم. در آخرین جلسه ای که در فرانکفورت داشتیم با همتایان خود تفاهم شده بود این قرارداد انجام شود؛ فعلا دچار وقفه شده اما مطالبه جدی ماست و فشار لازم را می آوریم.

صالحی تاکید کرد: این طور نمی شود توافقی کنیم و شش کشور موافق باشند اما یک کشور در لحظه آخر مخالفت کند در حالی که در لحظات اول موافق بودند، ما این رفتار را شایسته نمی دانیم. قرار است آقای عراقچی هم این مساله را با جدیت پیگیری کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این که این رفتار انگلیس نقض برجام نیست؟ گفت: در این باره که نقض است یا نه کمیسیون نظارت بر برجام باید نظر دهد اما بدعهدی است. ما توافق کرده بودیم و همه موافق بودند اما لحظه اخر یک دفعه انگلیس مانع ایجاد کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها