بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
زنگنه در مجلس:
وزیر نفت گفت: با اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی بیش از ۷۰ درصد ظرفیت صنعت نفت در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار می‌گیرد.
تدبیر24 »در جلسه سوال ۱۴ نفر از نمایندگان مجلس از بیژن زنگنه وزیر نفت که در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس پرسیده شد که چرا با وجود عدم اصلاح ایرادات اصلی در الگوی پیشنهادی قراردادهای جدید نفتی و تضاد آن با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سایر قوانین و طی نشدن تشریفات قانونی و در نظر نگرفتن منافع ملی، وزارت نفت در طی اجرایی کردن این قرارداها است، زنگنه پاسخ داد: اگر این قراردادها به سرعت اجرایی شود بیش از ۸۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کشور می‌شود و این یعنی رونق در تولید و اشتغال که من امیدوارم کمک کنید تا با اجرای این قراردادها سیاست اقتصاد مقاومتی توسط وزارت نفت اجرایی شود.

وزیر نفت متذکر شد: هر آنچه که به فکرتان برسد طی دو سال قبل به بنده منتسب کردند و بنده نیز با سینه باز و گوش شنوا همه نظرات را شنیدم و امروز با اصلاحاتی که در قراردادهای نفتی انجام گرفت اجماع ملی حاصل شده است.

زنگنه تأکید کرد: بنده کوچکترین کاری که مقام معظم رهبری در آن دغدغه داشته باشند، قدم برنخواهم داشت.

وی تأکید کرد: قراردادهای جدید نفتی اکنون در شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است.

زنگنه با اشاره به مشکل وزارت نفت در میادین نفتی و توسعه این میادین، گفت: مهمترین مشکل ما این است که در میادین نفتی و توسعه این میادین این است که برای افزایش ضریب بازیافت به فناوری‌های جدید نیازمندیم. با فناوری‌های موجود، ضریب بازیافت ۷ درصد است.

وزیر نفت ادامه داد: در میدان‌های نفتی آزادگان، یادآوران و کارون غرب ۷۰ میلیارد بشکه نفت درجا داریم که باید از طریق قراردادهای جدید نفتی استخراج شود.

وی متذکر شد: هر حرفی زده می‌شود باید با دلیل و سند اثبات شود. گفته می‌شود با فلان شرکت که فلان کار را انجام داده کار می‌کنید. اگر به بنده ابلاغ شود با فلان شرکت کار نشود بنده آن شرکت را کنار می‌گذارم. هرچه فکر کنید طی دو سال قبل به بنده نسبت دادند و بنده نیز با سینه باز و گوش شنوا آنهارا شنیدم و امروز اجماع ملی حاصل شده است. بنده در کوچکترین کاری که مقام معظم رهبری در آن دغدغه داشته باشند قدم برنخواهم داشت.

زنگنه از نمایندگان پرسید آیا برای شما قابل قبول است همسایه‌ای که کمتر از یک میلیون بشکه در روز تولید نفت داشت و نصف ما نفت صادر می‌کرد اکنون بیش از یک میلیون بیشتر از ما نفت صادر کند؟ آیا نباید به توازن تولید نفت در منطقه توجه داشته باشیم؟

وزیر نفت خطاب به نمایندگان گفت: از بنده نمی‌پرسید چرا قراردادهای نفتی هنوز امضا نشده است؟ ساختار این قراردادها به گونه‌ای است که بیشتر از ۷۰ درصد ظرفیت صنعت نفت در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار می‌گیرد که اگر به سرعت عمل شود بیش از ۸۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی نیز جذب می شود و این یعنی رونق در تولید و اشتغال کشور. امیدوارم کمک کنید تا سیاست اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها