بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
عضو حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با تدبیر 24:
اگر با یک برنامه ریزی و مدیریت صحیح تمام خطوط متروی تهران به بهره برداری می رسید امروز شاهد ترافیک سنگین در تمام سطح شهر و همچنین مساله آلودگی هوا نبودیم.
تدبیر24 »مجید راوندی، عضو حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با تدبیر 24 در خصوص عملکرد شورای شهر و شهرداری تهران گفت: در قانون وظیفه هر دو مشخص شده است، شورای شهر موظف است تا بر عملکرد شهردار نظارت کند و همچنین برای بودجه وسایر موارد تصمیم گیری کند.

وی افزود: متاسفانه از ابتدا تشکیل شورای شهر چهارم این شورا به حاشیه رفت. بحث انتخاب شهردار و همین طور گردش الهه راستگو به سمت اصولگرایان باعث شد که دو جریان اصلی شورای شهر یعنی اصلاح طلبان و اصولگرایان در طی چهار سال 92 تا 96 نتوانند به یک جمع بندی مشترک برای اداره شهر برسند .
این عضو حزب اعتدال و توسعه خاطر نشان کرد: عملا در چهار سال گذشته شورای شهر کارکرد اصلی خود را از دست داد و نتوانست نظارت لازم را بر اقدامات و کارهای محمد باقر قالیباف انجام دهد.

راوندی گفت: وقتی دو جریان اصلی شورای شهر نتواستند در یک اقدام مشترک به یک جمع بندی مشترک برسند، این تقسیم بندی جای خود را به تقسیم بندی دیگری داد که در سال پایانی شورای شهر به آنها منتقدین شهردار گفته شد.
این فعال سیاسی ادامه داد: آقایان حافظی و حقانی و تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر تنها کسانی بودند که به خوبی به وظایف نمانیدگی خود عمل کردند. کنار هم قرار گرفتن یک اصولگرا و اصلاح طلب نشان می دهد که تقسیم بندی ابتدایی شورای شهر کارکرد خود را از دست داده است.
او فقر و حاشیه نشینی را مهم ترین عامل عدم توسعه یافتگی دانست و گفت: شهر تهران نیازمند شورایی هست که بتواند بر تمام مشکلات و معضلات شهری مسلط باشد و همچنین بر خلاف شورای شهر فعلی روندی صعودی طی کند نه نزولی.
راوندی در پاسخ به «مهم ترین مشکلات شهر تهران» گفت: عدم توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین مشکل آلودگی هوا در صدر معضلات شهری شهر تهران هستند.
او افزود: اگر مسولان فعلی اهمیت توسعه همه جانبه را می دانستند شاهد به وجود آمدن چنین وضعیتی نبودیم.
این متخصص امور شهری اظهار داشت:اگر با یک برنامه ریزی و مدیریت صحیح تمام خطوط متروی تهران به بهره برداری می رسید امروز شاهد ترافیک سنگین در تمام سطح شهر و همچنین مساله آلودگی هوا نبودیم.
راوندی گفت: شورای شهر تهران به دلیل ویژگی های خاصی که پایتخت کشور دارد نیازمند افرادی است که چند ویژگی را داشته باشند.
او افزود:تجربه و تخصص در مدیریت شهری شرط لازم برای ورود به شورای شهر است اما همان طور که پیش تر گفتم تهران نیازمند افرادی نیز هست که فضای سیاسی کشور را بشناسند و به راحتی تعهد تشیکلاتی خود را زیر پای نگذارند.
این عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: اگر به حوادثی همچون انتخاب شهردار در سال 92 و پلاسکو در سال 95 و ... بیاندازیم متوجه می شویم که شورای شهر تهران نیازمند خانه تکانی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها