بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
آیین رونمایی از سامانه بازرسی کانتینری و خودروهای سبک، عصر دوشنبه با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرک صنعتی 'جی' اصفهان برگزار شد.
تدبیر24 »فرمانده نیروی زمنیی سپاه در این مراسم گفت: با توجه به اینکه امنیت مرزهای جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور بر عهده سپاه است، کنترل آمد و رفت خودروها در این مناطق نیز ضروری است.
سردار محمد تاج پور افزود: بازرسی خودروها توسط نیروی انسانی، کاری هزینه بر، وقتگیر و بسیار مشکل است لذا تولید سامانه بازرسی خودرو متناسب با مرزهای کشور، ضروری بود.
وی گفت: با توجه به وجود دستگاه مشابه خارجی، تحقیق و بررسی برای تولید محصول بومی این سامانه در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: در سامانه تولید شده کنونی، از نظر نرم افزاری و سخت افزاری به ظرفیت های بومی توجه شده لذا به روز رسانی و پشتیبانی آن توسط جوانان این سرزمین براحتی امکانپذیر است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در باره تولید این سامانه ها گفت: سامانه بازرسی کانتینری علاوه بر مصارف نظامی در زمینه های گمرکی نیز نقش مهمی دارد و می تواند در مبارزه با ورود کالاهای قاچاق نیز نقش موثری داشته باشد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: گمرک کشور می تواند بخوبی از این محصول بومی استفاده کند بشرطی که بدنبال خرید مشابه خارجی نباشد.
وی با بیان اینکه نمونه سامانه بازرسی خودروهای سبک، پیش از این به مدت یک سال تست خود را بخوبی جواب داده است، گفت: برخی از مشکلات این سامانه، بررسی و برطرف شده است و در نمونه سامانه بازرسی کانتینری، این مشکلات دیگر وجود ندارد.
سردار تاج پور تاکید کرد: ساخت این سامانه یکی از نیازهای اساسی کشور را برطرف کرد و سیر تولید آن از ایده تا محصول بسیار کوتاه بود.
وی تاکید کرد: نیروهای نظامی، نیاز اندکی به این محصول دارند ولی در بسیاری از عرصه های دیگر کشور، نیاز به این محصول، فراوان است.
همچنین در این مراسم رییس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه نیز گفت: تولید سامانه بازرسی کامیونی و کانتینری، یکی از نیازهای اساسی کشور بود و تنها معدود کشورهای در جهان آن هم با هزینه بسیار بالا می توانستند این فناوری را برای رفع نیازهای ما تولید کنند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار امامیان افزود: با تولید این سامانه در داخل، گام موثری در راه تدابیر مبارزه با قاچاق کالا برداشته می شود.
وی اظهار کرد: راه اندازی این سامانه امکان بازرسی از خودروها و کانتینرها در کمترین زمان را محقق می کند.
وی هزینه تولید پایین و خدمات پس از فروش داخلی را از مزایای این سامانه نسبت به نمونه های خارجی آن توصیف کرد.
سردار امامیان گفت: تولید این سامانه موجب صرفه جویی سالانه 30 میلیون دلار در کشور می شود و اشتغالزایی 2 هزار و 700 نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم نیز فراهم می کند.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های این سامانه، تولید بومی نرم افزار آن است، گفت: این نرم افزار امکان دسترسی به اطلاعات را توسط شرکت های خارجی از بین می برد.
سامانه پیشرفته بازرسی کامیون و کانتینر توسط شرکت صنایع الکترواپتیک اصفهان وابسته به شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع طراحی و با همکاری سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه ساخته شده است.
این سامانه با استفاده از فن‌آوری تصویربرداری عبور پرتوهای یونساز پرانرژی، تصویر کاملی از کامیون، کانتینر و بار تهیه و ارائه می کند.
سرعت بالای بازرسی، نفوذ مناسب پرتو در بار کامیون بدون اثرات باقی مانده در آن، توابع پیشرفته پردازش تصویر، نمایش بلادرنگ تصاویر خروجی با تفکیک پذیری بالا و نرم افزار با کاربری آسان از مزایای این سامانه اعلام شده است.
تجهیز گمرکات کشور به سامانه پیشرفته بازرسی کامیون موجب کاهش قاچاق کالا می شود و این سامانه بگونه ای طراحی شده است که می توان آن را ظرف چند روز و بنا به نیاز به مکان دیگری منتقل کرد.
در صورت بکارگیری سامانه پیشرفته بازرسی کانتینری در گمرکات و مبادی ورودی و خروجی کشور علاوه بر کنترل دقیق ورود کالاهای قاچاق از خروج کالاهای فاقد مجوز نیز جلوگیری می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها