بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
راز و رمز پیشرفت کشورها در جهان در حال تحول امروز، ثبات و تداوم مدیریت‌هایی است که بر پایه اخلاق و خردورزی قرار دارد و استمرار راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های ملی توسعه‌ای دانش محور را در پی دارد. بالعکس هرگونه بی‌ثباتی در مدیریت اجرایی جامعه ما به علت حاکم بودن فضای بی‌اعتمادی، سیاست‌زدگی، اعمال نفوذ قدرت‌های موازی و منفعت‌گرایی‌های نامشروع، موجب از دست رفتن فرصت‌های زودگذر و حیاتی اصلاح و تغییر و تضمین آینده‌ای بهتر برای جامعه و جوان ایرانی خواهد بود.
تدبیر24 » ارتقای اخلاق در عرصه مناسبات و روابط اجتماعی، فرهنگ عمومی و اقتصاد و سیاست، به رسمیت شناختن آزادی‌ها و حقوق شهروندان و تحقق آنها، شفاف‌سازی و آزادی گردش اطلاعات و تعمیق عقلانیت و اعتدال در مدیریت‌های کلان کشور؛ مهم‌ترین وجوه تمایز دولت تدبیر و امید از دو دولت قبل از آن است. دوران ۸ ساله سیاهی که با ویژگی‌هایی چون تنش‌زایی در روابط خارجی و تهدید امنیت ملی، ترویج جهل و خرافه، افراطی‌گری و خشونت، عوام‌زدگی و عوامفریبی، افول ارزش‌های انسانی و معنوی، چپاول منابع و ثروت‌های ملی و گسترش فقر و بی عدالتی همراه بود.
بنابراین ساماندهی و ترمیم تدریجی این خسارت‌ها و عملکرد ویرانگر اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی آن در داخل و تنش‌زدایی و رفع تهدید و آسیب در روابط خارجی، اهتمام اصلی دولت روحانی در چهار ساله اول مسئولیت بود. در عرصه روابط خارجی، هرچند با وجود کارشکنی دلواپسان و مقاومت کاسبان تحریم، گام‌های بلندی در برجام و مذاکرات برابر و عزتمندانه با قدرت‌های اصلی جهانی برداشته شد، حفظ برجام و بهره‌گیری بیشتر از دستاوردهای آن ضرورتی مهم برای گسترش روابط بین‌المللی، شکوفایی اقتصاد، تأمین امنیت و منافع ملی ایران در آینده خواهد بود.
در عرصه مسائل داخلی نیز دولت با کمک به تعدیل فضای سیاسی - اجتماعی، افزایش دسترسی به فضای مجازی و اینترنت، افشای بخشی از فساد‌های گسترده اداری و مالی به میراث مانده از قبل، مطالعه و روشنگری درباره فقر و آسیب‌های اجتماعی گسترده‌ای که دامنگیر کودکان و زنان و جوانان شده است، کنترل رکود تورمی لجام گسیخته ۴۰ درصدی، خارج کردن کشور از رشد اقتصادی منفی ۷ درصدی و آغاز اشتغالزایی پایدار؛ اکنون کشور در آستانه برون‌رفت از وضعیت بحرانی گذشته قرار گرفته است. در این مرحله جدید، با ترمیم و تقویت دولت دوم روحانی، جلب مشارکت بیش از پیش نخبگان، ارتقای سرمایه اجتماعی و پشتیبانی مردم، می‌توان انتظار داشت که بار دیگر عزتمندی، رفاه و امنیت، وحدت ملی و نیل به آزادی‌ها و حقوق اساسی ملت و حرکت به سمت اهداف «سند چشم‌انداز ۲۰ ساله توسعه ایران» را شاهد باشیم. بر این اساس است که:
«دوباره ایران - دوباره روحانی»، شعار زیبای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برای ایران و همه ایرانیان خواهد بود.


مصطفی معین، فعال سیاسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها