بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۴۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
براساس پیش‌بینی هواشناسی و بروز بارندگیهای بی‌سابقه در 15 سال اخیر در دو استان آذربایجان شرقی و غربی، سیل جاری شد و خسارتهای جانی و مالی زیادی به بار آورد. در نتیجه بروز سیل 17 نفر در آذربایجان شرقی فوت شدند و البته احتمال افزایش آمار فوتی‌ها نیز وجود دارد. متاسفانه در این حادثه تعدادی در شهرستانهای آذر شهر و عجب شیر در آذربایجان شرقی مفقود شده‌اند که تلاش برای یافتن آنها ادامه دارد.

تدبیر24 »علاوه بر تلفات جانی و مصدودم شدن تعدادی از هموطنان در این دو استان، بر اثر سیلاب حدود 5 خانه در تبریز خسارت جدی دیده است و خانه‌های چندین روستا در این دو استان که در حریم رودخانه بودند و یا در بستر رودخانه بودند دچار آبگرفتگی شده‌اند. دستور تخلیه تعدادی از روستاهای در معرض سیل ارومیه صادر شده است و چندین خودرو نیز در مسیر سیلاب افتاده‌اند. همچنین چندین جاده و پل در مسیر سیلاب خسارت دیده‌اند و این امر موجب مسدود شدن برخی راه‌های ارتباطی شده است.

در پی امدادرسانی ها، ساکنان خانه هایی که دچار آبگرفتگی و یا تخریب شده اند در مساجد، چادر ها و یا محلهای امن اسکان داده شده‌اند. شهرستان‌های عجب‌شیر، آذرشهر، شبستر، ورزقان، هشترود، خسروشهر و مراغه، بناب و اهر، روستاهای هروی، بیرق و کندرود در آذربایجان شرقی و نیز روستاهای سلطان آباد، هاشم آباد، سوسن آباد، هیپک وحسو کندی و اشنویه ارومیه در آذربایجان غربی از جمله شهرستانهای در معرض سیل در روز گذشته بوده‌اند.

بر طبق نظر مسئولان ذیربط، تجاوز به حریم رودخانه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها منجر به جاری شدن سیل و آسیب رسیدن به ساخت‌وسازهای اطراف رودخانه‌ها شده است و علاوه بر آن بر اثر بی احتیاطی برخی شهروندان در دو شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر، سیل خودروی افرادی که در حال عکس‌برداری از طغیان رودخانه‌ها بودند را با خود برده است.

بیشترین میزان بارش در ارومیه در بخش بخش سیلوانا و در منطقه مرگور اتفاق افتاده بود و البته با وجود خسارت‌هایی که سیل برای این دو استان داشته، این بارش‌ها به احیای دریاچه ارومیه کمک کرده است.

پیش از بروز سیل به مسئولان ذیربط شهرستانهای درگیر سیل در دو استان هشدارهای لازم داده شده بود و هم اینک تمام ادارات متولی اعم از آتش نشانی، خدمات شهری و شهرداری، هلال احمر و حوادث غیر مترقبه با تیم های امدادی شان با جدیت کامل در مناطق آسیب دیده حضور دارند و ضمن تلاش در جهت کمک به مردم منطقه، در جهت رفع حوادث احتمالی نیز آمادگی کامل دارند. در پی بروز سیل برخی مدارس آذربایجان غربی تعطیل شده اند اما هیچ مدرسه ای در آذربایجان شرقی تعطیل نشده‌اند.

هواشناسی اعلام کرده که بارندگی در آذربایجان غربی تا 48 ساعت آینده ادامه دارد، بنابراین به هموطنان توصیه شده که از حضور در کنار رودخانهها خودداری کنند.

افزایش آمار فوت شدگان سیل در آذربایجان‌شرقی به 17 نفر

خلیل ساعی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از افزایش آمار فوت شدگان سیل در آذربایجان‌شرقی به 17 نفر خبر داد و به خبرنگار ایسنا گفت: 14 نفر از فوت شدگان در شهرستان عجب‌شیر و سه نفر نیز مربوط به شهرستان آذرشهر است.   

تخریب چند منزل مسکونی در بستر رودخانه در تبریز

رحیم شهرتی‌فر، فرماندار تبریز نیز به خبرنگار ایسنا گفت: بارندگی اخیر در شهر تبریز خسارت جانی نداشت ولی چند منزل مسکونی واقع در بستر و حریم رودخانه آسیب جدی دیدند. متاسفانه در آخر خیابان عباسی تبریز، پنج منزل مسکونی ریزش کرده و حدود چهار، پنج منزل نیز آسیب جدی دیدند. منازل مسکونی آسیب دیده از استحکام کافی برخوردار نبوده و در بستر و حریم رودخانه ساخته شده‌اند، همواره ساختمان‌ها و منازل مسکونی  که در حریم رودخانه واقع باشند در هنگام بارش شدید باران و سیل در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وی همچنین از اسکان موقت چند خانوار در سالن چند منظوره آفتاب خبر داد و افزود: با توجه به اینکه روز گذشته اخطارهای لازم داده شده بود، چندین خانواده که از ایمنی منزل مسکونی خود مطمئن نبودند در این سالن اسکان داده شدند. با توجه به پیش بینی بارش باران در روزهای آتی به ویژه روز یکشنبه و دوشنبه لازم است مردم نکات ایمنی را رعایت کرده و در صورتی که منازل مسکونی آنها در حریم و بستر رودخانه واقع شده، خود و اموال ضروریشان ‌را به یک حاشیه امن برسانند.

پیش از این سعید کنعانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده، به خبرنگار ایسنا گفته بود: عمده مسئله مربوط به خسارت سیل در شهرستان عجب ‎ شیر مربوط به مفقود شدن افراد بوده است. روستاهای شیشوان و چنار در شهرستان عجب‌شیر بیشترین درگیری را با سیل داشته‌اند.   

وی با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر در خصوص اسکان سیل‌زدگان، خاطرنشان کرد: در شهرستان عجب شیر بحث اسکان وجود نداشته اما در بحث تامین تغذیه و همچنین تامین چادر، آمادگی کامل را داریم و با توجه به اینکه در شرایط بارش باران، چادر کارآیی لازم را ندارد از این رو مساجد می‌توانند در این شرایط کمک‌رسانی کنند.   

کنعانی از حضور نیروهای امدادی در شهرستان آذرشهر نیز خبر داد و افزود: هم‌اکنون نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر وارد شهرستان آذرشهر شده‌اند، طبق اطلاعات، عمده خسارات سیل در شهرستان آذرشهر مربوط به خودروها و خارج کردن آن از داخل آب است که تمام توان خود را در این راستا به کار بسته‌ایم.   

وی با بیان اینکه سیل فروکش کرده است، یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان آمادگی هرگونه کمک‌رسانی را داشته و امکانات مورد نیاز را نیز فراهم کرده است. نیروهای هلال احمر، روز گذشته، منازل و مسیر روستای بیرق را نیز آبکشی کرده و در مناطق سیل‌زده همواره حضور دارند.

گروه‌های مختلف در جست‌وجوی افراد مفقود شده در عجب شیر

شمس‎‌الدین مراثی، فرماندار شهرستان عجب‌شیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سیل، بیان کرد: سیل در شهرستان عجب‌شیر از عصر دیروز شروع شده و طی آن نیز 20 نفر اعلام مفقودی در روستای چنار داشتیم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون نیز گروه‌های مختلف در جست‌وجوی افراد مفقود شده بوده و تا اطراف دریاچه ارومیه را گشت‎زنی می‌کنند، احتمال افزایش آمار فوتی‌ها نیز وجود دارد. 10 نفر نیز در جریان سیل مصدوم شده‌اند، یادآور شد: این افراد مشکل خاصی نداشته و تحت درمان هستند. سه تا چهار مورد از خانه‌های روستا نیز آسیب دیده‌اند که در حال حاضر این افراد در خانه‌ی اقوام خود اسکان یافته‌اند. کمک‌های امدادی از شهرستاهای همجوار جهت کمک‌رسانی در شهرستان عجب‌شیر حضور پیدا کرده‌اند.

سیل در آذرشهر مهار شد

یدالله الهیاری، فرماندار شهرستان آذرشهر با اشاره به اینکه، سیل در آذرشهر مهار شده است، به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون 17 نفر از همشهریان در شهرستان آذرشهر مفقود شده‌اند. 2 دستگاه از خودروهای مفقودی نیز پیدا شده است. بیشتر افراد سیل زده و مفقود شده به علت قرارگیری در مجاورت سیل و تماشای آن، گرفتار سیل شده‌اند.   

وی با تاکید بر اینکه منازل در شهرستان آذرشهر آسیب ندیده‌اند، یادآور شد: تعدادی از خانه‌ها سیل زده شده‌اند اما وضعیتشان حاد نبوده و موضوع اسکان در شهرستان نداریم. مسئولان استانی از جمله معاون سیاسی امنیتی و معاون امور عمرانی استاندار در شهرستان حضور دارند و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

مدارس آذربایجان‌شرقی تعطیل نیست

به گزارش ایسنا، باتوجه به بارش بی‌سابقه باران در آذربایجان‌شرقی و جاری شدن سیل، شایعاتی مبنی بر تعطیلی مدارس در فضای مجازی پخش شده بود که بر این اساس اداره کل آموزش و پرورش استان اطلاعیه‌ای صادر کرد و در متن این اطلاعیه آمده است: با عنایت به تماس و پیام‌های مکرر اصحاب محترم رسانه و اولیای گرانقدر در خصوص تعطیلی مدارس به دنبال بارش شدید باران به استحضار می‌رساند هیچ‌گونه تعطیلی، شنبه مورخ ۲۶ فروردین نخواهیم داشت و طبق روال عادی مدارس دایر خواهند بود.»

آخرین وضعیت خسارت ناشی از سیل تبریز از زبان فرماندار

رحیم شهرتی‌فر ، فرماندار تبریز آخرین وضعیت منطقه‌ در اثر بارش‌های اخیر را تشریح کرد و به خبرنگار ایسنا گفت: در سطح شهر تبریز تمام ادارات متولی اعم از آتش نشانی، خدمات شهری و شهرداری با جدیت کامل در مناطق آسیب دیده حضور دارند و ضمن تلاش در جهت کمک به مردم منطقه، در جهت رفع حوادث احتمالی نیز آمادگی کامل دارند.
 
وی افزود: در برخی روستاهای منطقه از جمله روستای بیرق نیز متاسفانه بارندگی سیل آسا خساراتی به بار آورده است که عملیات امدادرسانی به سرپرستی بخشدار مرکزی تبریز و همکاری ارگان‌های ذی‌ربط انجام می‌شود. در روستای بیرق تعدادی از منازل در اثر سیلاب دچار آبگرفتگی شده‌اند که با همکاری اهالی محل، اقدام به جابجایی ساکنان منازل شده است.

وی تأکید کرد: برخی شایعات موجود درخصوص گردباد و بادهای مخرب که در اخبار تعدادی از رسانه‌ها آمده بود صحت ندارد؛ تنها خطر جدی موجود در حال حاضر بارش‌های فراوان و خطر آبگرفتگی و سیلاب در مسیل رودخانه‌هاست که دستگاه‌های امدادرسان هشدارهای لازم را به ساکنان محل داده‌اند. با توجه به تداوم بارندگی، امکان رفع سیلاب و تخلیه آب از تمام منازل و مناطق وجود ندارد ولی اطمینان می‌دهم عملیات امدادی بدون توقف ادامه خواهد داشت.

بی سابقه بودن بودن بارندگی آذربایجان شرقیدر ۱۰ – ۱۵ سال اخیر

پیش از این محمد صادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی آخرین وضعیت سیل در استان و خسارات آن را تشریح کرده و در جمع خبرنگاران گفته بود: بر اساس گزارش‌های هواشناسی، در تمام نقاط استان با بارش باران مواجه بودیم و در مجموع بیش از ۴۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که این میزان بارندگی در ۱۰ – ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه است.
 
وی با بیان این که معمولاً بارش شدید باران، سرمازدگی و غیره از سوی هواشناسی پیش‌بینی شده و اطلاع‌رسانی می‌شود، اظهار کرد: این‌بار نیز بارش شدید باران پیش‌بینی شده و به تمامی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شده بود و آنان ر ا مکلف کرده بودیم تا تصمیمات لازم را برای کاهش خسارات اتخاذ کنند.
 
پورمهدی خاطرنشان کرد: تجاوز به حریم رودخانه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها منجر به جاری شدن سیل و آسیب رسیدن به ساخت‌وسازهای اطراف رودخانه‌ها شده است.
 
وی از جاری شدن سیل در تمامی شهرستان‌های استان همچون، مراغه، بناب و اهر خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌هایی که ساعت ۱۹ روز جمعه به ما ارسال شد، در دو شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر سیل خودروی افرادی که در حال عکس‌برداری از طغیان رودخانه‌ها بودند را با خود برده است و هم اکنون نیروها در حال امدادرسانی هستند. متأسفانه در روستای چنار عجب‌شیر، سیل باعث فوت و مفقود شدن چندین نفر شده است که علاوه بر نیروهای امدادی، از ارتش نیز درخواست کمک کردیم و شخص آقای استاندار نیز پیگیر این موضوع است. از صبح روز جمعه اورژانس، نیروی انتظامی، راهداری، آتش‌نشانی، هلال احمر و غیره در حال آماده‌باش و خدمات‌رسانی هستند.
 
وی با بیان این که علی رغم بارندگی شدید، تلفاتی در شهرستان تبریز نداشتیم، گفت: در روستاهای شهرستان تبریز همچون هروی، بیرق و کندرود سیل جاری شده که اقدامات لازم و امدادرسانی انجام شده و هم‌اکنون سیل در این روستاها مهار شده است.
 
وی به مردم توصیه کرد که از ایستادن در کنار رودخانه‌ها و عکسبرداری از سیل خودداری کنند؛ چرا که در شهرستان آذرشهر همین عکس گرفتن از سیل حادثه آفرید.
 
پورمهدی با بیان این که همین بارش‌ها به احیای دریاچه ارومیه کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم تذکرات مسئولان را جدی بگیرند تا با کمترین خسارت ممکن این سیل را پشت سر بگذاریم. جلسات مدیریت بحران در دو شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر تشکیل شده، تمام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام شده و همچنین فرمانداری‌های بناب و اسکو نیز به عنوان فرمانداری‌های معین، این دو شهرستان را در امر امدادرسانی یاری خواهند کرد.  

آخرین وضعیت راه‌های آذربایجان شرقی بعد از سیل روز گذشته

داریوش باقرجوان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از آسیب شدید روستای چنار عجب شیر و اشان مراغه بر اثر سیل زدگی روز گذشته خبر داد و به ایسنا گفت: با توجه به بارش قابل توجه نزولات جوی در اکثر نقاط استان، شاهد برخی تخریب‌ها و آسیب‌ها شدیم که هنوز میزان این آسیب‌ها برآورد نشده است.

وی افزود: پل اصلی خروجی آذرشهر به عجب شیر از ساعت 9 شب گذشته تا سه صبح به دلیل ترس از شکسته شدن بسته شد و تردد از راه جایگزین درون شهری انجام می‌شد و پس از آن و با روان‌تر شدن سیلاب این پل باز شد و اکنون مشکلی نیست و تردد از این پل انجام می‌گیرد. همچنین روستای چکان عجب شیر به دلیل واقع شدن در مسیر سیلاب و محل دره، دچار آبشستگی شده است و میزان دقیق خسارت‌ها هنوز به طور دقیق مشخص نیست و با تلاش بی‌وقفه‌ی عوامل راهداری، راه برای ادامه‌ی عملیات ایمن‌سازی باز شد.

باقرجوان گفت: شهرستان‌های عجب‌شیر، آذرشهر، شبستر، ورزقان، هشترود، خسروشهر و مراغه از جمله استان‌های در معرض سیل روز گذشته بودند.

وی افزود: در برخی جاده‌ها نیز به دلیل تخریب دامنه‌ی کوهستان‌ها و ریزش سنگ تخریب وجود دارد و در این مورد نیز عوامل راهداری استان به سرعت وارد عمل شده و در راستای بازگشایی جاده‌ها تلاش کردند. همچنین روستای اشان در محور مراغه نیز دچار تخریب و خسارت شده و تلاش‌ها برای بهسازی ایمن ادامه دارد و در خصوص تخریب پل‌ها نیز برخی پل‌ها با دهانه‌های کوچک‌ در مسیرهای هشترود، کوزه‌کنان، مراغه و ورزقان تخریب شده‌اند.
 

آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده ارومیه

عباس حسن‌خانی، فرماندار ارومیه از آخرین وضعیت امدادرسانی به روستاهای سیل‌زده این شهرستان خبر داد و به ایسنا گفت: بیشترین میزان بارش در ارومیه  در بخش بخش سیلوانا و در منطقه مرگور اتفاق افتاده بود. به‌علت طغیان رودخانه باراندوز در 7 روستای اطراف آن برخی منازل آسیب دیدند و آبگرفتگی معابر را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در این منطقه سه فقره پل دچار آسیب جدی شدند، هم‌چنین محور راژان به زیوه مسدود است که با استقرار اکیپ راهداری پیش‌بینی می‌شود تا 24 ساعت آینده محورهای اصلی دسترسی به روستاها بازگشایی شود و پل هاشم‌آباد بازسازی شود.

فرماندار ارومیه گفت: هم‌چنین آب‌گرفتگی در طول مسیر و خسارت‌ها به زمین‌های زراعی را شاهد هستیم، اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم. هم‌چنین پل برده سور سیلوانا که در مسیر اصلی قرار دارد نیز دچار ترکیدگی شده و امکان تردد در این مسیر وجود ندارد. طغیان رودخانه نازلو چای نیز موجب آب‌گرفتگی در روستاهای پائین‌دست شده که اکیپ‌های امدادرسان برای کمک‌رسانی و توزیع آذوقه در میان سیل‌زدگان در این مناطق نیز مستقر شده‌اند.

فرماندار ارومیه با بیان این‌که در برخی نقاط ارومیه بارش باران بیش از 60 میلی‌متر بوده است، گفت: وجود برف در ارتفاعات و بارش شدید باران موجب سیلاب شد که با آمادگی کامل ستاد بحران حادثه به‌خوبی مدیریت شد و طی ساعات آینده تخلیه آب در همه روستاها انجام خواهد شد.

حسن‌خانی با بیان این‌که در خود شهر ارومیه موردی از سیل‌زدگی گزارش نشده است، یادآور شد: مشکلات به وجود آمده در روستاها نیز با تدابیر اندیشیده شده در اسرع وقت برطرف خواهد شد.

تعطیلی برخی مدارس آذربایجان غربی به دلیل وقوع سیل

سیل و مسدود شدن محورهای مواصلاتی، برخی از مدارس آذربایجان غربی را تعطیل کرد. با توجه به تداوم  بارندگی‌ها، آبگرفتی معابر و مسدود بودن محورهای مواصلاتی منطقه سیلوانا و احتمال بروز حوادث ناشی از بارش ها، تمامی مقاطع تحصیلی این منطقه (سیلوانا)،  شنبه، ۲۶ فروردین ماه صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

همچنین در شهرستان اشنویه، در بخش جنوبی (منطقه نالوس) بدلیل طغیان رودخانه و مسدود بودن راه اصلی و بخش شمالی (روستاهای گند ملاعیسی، دوستک ، لولکان، رشگند، گلاز، شیوه بیرو ) به دلیل جاری شدن سیل در داخل روستاها، تمامی مقاطع تحصیلی در مناطق و روستاهای ذکر شده، شنبه ۲۶ فروردین ۹۶ در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

 استقرار تیم‌های امدادی در مناطق سیل‌زده آذربایجان غربی

رضا مسافر ، معاون امداد هلال احمر آذربایجان غربی از استقرار تیم های امدادی در مناطق سیل زده استان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بارش‌های سیل آسا و طغیان رودخانه‌ها را در استان شاهد هستیم و  تیم‌های امدادی و ارزیابی به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند. هم‌اکنون روستاهای سلطان آباد، هاشم آباد، سوسن آباد، هیپک وحسو کندی ارومیه جزو روستاهای سیل‌زده هستند ولی هیچ‌گونه تلفاتی در این روستاها گزارش نشده است.

وی همچنین از انجام عملیات امدادی در چندین روستای اشنویه خبر داد و افزود: چهار خانه روستایی از آب تخلیه شدند. همچنین ۱۸ نفر حادثه دیده‌اند. در همین حال، دستور تخلیه تعدادی از روستاهای در معرض سیل ارومیه صادر شده است.

فرماندار ارومیه در جلسه ستاد بحران گفت: بارندگی اخیر در ارومیه کم‌سابقه بود. این بارندگی تاکنون دو پل را تخریب و برخی راه‌های ارتباطی را قطع کرده است.

ادامه بارش‌ها در آذربایجان‌غربی طی 48 ساعت آینده

کارشناس اداره‌کل پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی از بارش‌های پراکنده طی 2 روز آینده خبر داد و به خبرنگار ایسنا گفت: از میزان شدت بارش‌های رگباری که دیروز در سطح استان شاهد بودیم کاسته شده و انتظار می‌رود روزهای شنبه و یکشنبه شاهد بارش‌های پراکنده در سطح استان باشیم.

وی گفت: تغییرات دمایی طی چند روز آینده محسوس نخواهد بود هم‌چنین بعد از ظهر در برخی نقاط بارش باران با وزش باد همراه خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که میزان بارش در روز گذشته کم‌سابقه بوده است، یادآور شد: تقریباً 32 میلی‌متر بارش در ارومیه اتفاق افتاد.

پیام تسلیت پزشکیان در پی حادثه سیل در آذربایجان شرقی

در پی وقوع سیل در آذربایجان شرقی به خصوص در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر و درگذشت برخی از هموطنانمان در این حادثه، مسعود پزشکیان با انتشار پیامی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار خواستار اقدامات دقیق و سریع مسوولان برای کاهش اثرات این حادثه شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
رحمان محمدی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
آقای روحانی ملت ایران به وظیفه خود عمل کرده و با حضور پرشور خود مجدداً شما را به عنوان رئیس خود انتخاب نمودند و یقیناً حالا نوبت شما است که در خدمت به ملت ایران تلاش کنید و به یقین می دانید زلزله زدگان خراسان ، سیل زدگان آذربایجان و خانواده های آسیب دیده در معدن گلستان منتظر کمک دولت هستند آقای روحانی تقاضا می گردد از محلی که 9 هزار میلیارد بدون سود ، بدون کارمزد و بدون وثیقه از سال 92 به مف... کرمان پرداخت نمودید مبلغی نیز بدون سود به ملت آسیب دیده ایران از همان محل پرداخت نمائید ، درسته در دولت شما پرداختی های بدون سود ، آن هم 9 هزار میلیاردی مختّص ...است ولی آقای رئیس جمهور آسیب دیدگان از ملت ایران بوده و سهمی ولو اندک در بیت المال داشته و چشم به راه کمک شمایند پس علی برکت الله
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها