بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت:با توجه به گستردگی فضای مجازی گروه های سیاسی مثل اصلاح‌طلبان به پوشش اخبارشان توسط صدا و سیما نیازی ندارند، اما بر اساس قانون صدا و سیما باید بتواند تمام سلیقه های سیاسی را در انتخابات پوشش دهد.

تدبیر24 »محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت پرهیز صدا و سیما از ورود به مسائل جناحی و فضای انتخاباتی اظهار کرد: ساختار صدا و سیما در کشور ما با کشورهای دیگر متفاوت است. بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و حتی آفریقایی یا حتی کشورهای همسایه ما مثل عراق و افغانستان از رسانه‌های رسمی و تصویری غیرحکومتی برخوردار هستند. در واقع رسانه در انحصار نیست.

وی ادامه داد: در دنیا رسانه‌ها عموما به یک حزب یا کارتل وابسته هستند اما در ایران رسانه  صدا و سیما ملی است و باید همه شاخصه های ملی بودن را حفظ کند.

میرلوحی در همین راستا یادآور شد:‌صدا و سیما باید بتواند آرمان‌ها ، مطالبات و نظرات ملت را دریافت کرده و منعکس کند. درست است که ملتی بدون تضارب آرا وجود ندارد، اما این رسانه با توجه به ملی‌بودن ‌اش باید تلاش کند تا نظرات اکثریت جامعه را پوشش دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: سالها است که رسانه ملی جریان اصلاح طلب و یا جریان معتدل و بی‌طرف جامعه را جز مخاطبان خود نمی داند و در حوزه‌هایی مثل حوزه سیاست و اقتصاد یک‌جانبه نظر می دهد. اگر امروز شما تیترها و موضوعات برنامه‌های رسانه ملی را رصد کنید متوجه می شوید که همسویی و یگانگی بسیاری با تیتر و گزارش‌های ویژه رسانه‌های جریان دلواپس دارند.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی در میان مردم نیز تصریح کرد: فضای مجازی طی سالهای گذشته نشان داده تا در رقابت با رسانه ملی از اثرگذاری بیشتری برخوردار است. اگر رسانه ملی می‌خواهد در جایگاه مناسب تر از الان  قرار بگیرد و جایگاه حرفه ای داشته باشد باید رهنمودهای رهبری را در دستور کار خود قرار دهد.

میرلوحی در همین راستا ادامه داد: مقام معظم رهبری مشارکت حداکثری مردم را راهبردی اصلی کشور در فضای انتخاباتی خواندند. در چنین شرایطی وظیفه اصلی رسانه ملی حمایت تمام کاندیداها و معرفی آن‌ها به مردم خواهد بود نه اینکه تنها یک جریان خاص را مورد حمایت خود قرار دهد. اگر رسانه ملی نتواند شور انتخاباتی را در کنار عدالت و قانون ایجاد کند نتوانسته به نقش اصلی خود پایبند باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: در آخرین انتخابات فرانسه مشارکت مردم به حدود ۸۷ درصد رسید چرا ما باید به ۶۰ درصد قانع شویم. صدا و سیما می‌تواند احساس وظیفه به حضور در انتخابات را در مردم تقویت کند.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطر نشان کرد: باتوجه به فناوری و گستردگی فضای مجازی و اصلاح‌طلبان این روزها به صدا و سیما نیاز ندارند اما رفتار صدا و سیما با دولت اصلا مناسب نیست. با مقایسه برخورد صداوسیما با دولت نهم و دهم در سالهای ۸۴ و ۸۸ و با دولت یازدهم متوجه برخورد سلیقه ای این رسانه می‌شویم.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها