بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۷۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
یک وکیل دادگستری بر این موضوع که هرگونه تخلف انتخاباتی در فضای مجازی مانند فضای واقعی قابل پیگرد است، تاکید کرد.

تدبیر24 »حسن کیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره تخلفات انتخاباتی در زمان تبلیغات، گفت: برای آشنایی مردم با نامزدهای انتخابات مختلفی که در کشور برگزار می شود، از جمله انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا، تبلیغ کاندیداها امری مهم و حیاتی است، البته این موضوع دوسویه است بدین صورت که هم کاندیداها خود را معرفی و برنامه‌های شان را به سمع و نظر انتخاب کنندگان و صاحبان رای می‌رسانند و هم مردم این امکان را دارند که با بررسی رزومه و برنامه‌های کاندیداهای مختلف، انتخاب اصلح و مناسب خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه معرفی و تبلیغات کاندیداها باید در چارچوب قانون صورت پذیرد، گفت: طبق قانون، کاندیداها پس از انجام فرایند ثبت نام باید منتظر بررسی و تایید صلاحیت خود از مراجع ذی صلاح که حسب مورد وزارت کشور و شورای نگهبان است باشند و در صورت تایید صلاحیت در یک بازه زمانی مشخص که در قانون انتخابات آمده، حق تبلیغ دارند و همچنین باید تا 24 ساعت پیش از روز رای گیری به تبلیغات خود خاتمه دهند و اگر از این چارچوب خارج شوند، مرتکب تخلف شده‌اند و هیات نظارت بر انتخابات مسئول نظارت بر این امر است.

کیا تصریح کرد: در خصوص شکل تبلیغات باید بگویم که پیش از این به صورت سنتی و معمولا از طریق سخنرانی‌ها و میتینگ‌های تبلیغاتی و یا توزیع تراکت ها و نصب پوسترها صورت می پذیرفت، ولی در سال های اخیر و با ظهور و گسترش فضای مجازی، این فضا نقش پررنگ تری در این حوزه پیدا کرده است و اغلب کاندیداها سعی می کنند با استفاده از این بستر نوظهور و آسان، ارتباطی نزدیک با مردم و جامعه انتخاب کنندگان ایجاد کنند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: نکته ای که همواره محل گفت‌وگو و بحث بوده و هست، مساله تبلیغات زودهنگام و خارج از زمان مقرر و قانونی است که قطعا تخلف است و باید طبق قانون با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: شنیده شده که عده‌ای تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی را به دلیل خلاء قانونی مجاز می شمارند که ابدا صحیح نیست و فرقی بین فضای واقعی و مجازی در این خصوص وجود ندارد و دلیل اینکه در قانون به این امر اشاره نشده این است که در زمان تصویب قانون مربوط به انتخابات، فضای مجازی گستره امروز را نداشته است ولی در تفسیر قوانین باید به فلسفه وضع قانون توجه کرد و در این خصوص هدف، عدم امکان هرگونه تبلیغ قبل از زمان مقرر است و شکل و نوع آن موضوعیت ندارد.

کیا در پایان گفت: بی‌تردید هرگونه تخلف انتخاباتی در فضای مجازی مثل فضای واقعی قابل پیگرد است و بهتر است کاندیداهای محترم پیش و بیش از هر چیز تابع قانون بوده و به قوانین احترام بگذارند تا شاهد انتخاباتی قانونمند و پویا باشیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها