بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
باغ کتیبه‌ها محل الحاقی به مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران است که مدیر این مجموعه از وجود این باغ ناراضی است.
تدبیر24 »مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران یکی از مجموعه‌هایی است  که به دلیل فضا و محیط طبیعی که دارد، همیشه مورد توجه بازدیدکننده‌های داخلی و خارجی است و یکی از فضاهای پر گردشگر محسوب می‌شود.  
 
ماجرای باغ رها شده ای کتیبه ها در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران 

اما یکی از بازدید کننده‌های این مجموعه عکس و فیلم‌هایی درباره باغ کتیبه‌ها که یک فضای الحاقی به مجموعه کاخ نیاوران است، ارسال کرد. او در گفتگو با خبرنگار ما به دنبال پاسخی درباره کتیبه‌های این باغ بود.  

این بازدید کننده گفت: کتیبه‌ها و سنگ نگاره‌هایی در کنار کتیبه‌های همانند سازی شده در این باغ وجود دارد که به نظر می‌رسد با ارزش و قیمیتی است اما بدون توجه رها شده است.
 
ماجرای باغ رها شده کتیبه‌ها در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران
 

وی اظهار داشت: کارشناسی در این باغ هم نبود که درمورد این کتیبه‌ها توضیحی دهد و حتی توریست‌های خارجی هم که از این باغ کتیبه‌ها بازدید می‌کنند، می‌گفتند اینجا چه جایی است که کارشناسی حضور ندارد تا در مورد این کتیبه‌ها و اصل و فرع بودن آنها توضیح دهد.

به همین بهانه با رحمت الله رئوفی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفتگویی کردیم که او در پاسخ به این حاشیه‌ها بیان کرد: در مجموعه نیاوران باغی به نام باغ کتیبه‌ها وجود نداشته، پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی تصمیم می‌گیرد از کتیبه‌هایی که در سطح کشور در بناها و محوطه‌ها وجود دارد نمونه برداری کند و این نمونه‌ها را با مولاژ تهیه کردند.
 
ماجرای باغ رها شده ای کتیبه ها در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران 

وی ادامه داد: تهیه این مولاژها در جایی متمرکز به این دلیل بود که همیشه ما یک سندی از این آثار تاریخی فرهنگی داشته باشیم که اگر خدایی نکرده به هردلیلی به عنوان مثال عوارض انسانی و طبیعی این آثار از بین رفت ما نمونه‌ای از آنها را اینجا داشته باشیم و به دلیل اینکه پژوهشگاه فضا نداشتند آنها را نگه داری کنند و بخشی از مجموعه نیاوران را برای این مولاژها انتخاب کردند.

رئوفی تصریح کرد: وجود این کتیبه‌ها و مولاژها اکنون با اهداف کاخ موزه نیاوران مغایر است به دلیل اینکه بخشی از کاخ موزه را تحت تاثیر خودش قرار داده و جایشان در کاخ نیاوران نیست.
 
ماجرای باغ رها شده ای کتیبه ها در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران 

وی افزود: در گذشته ما با سازمان اسناد ملی و کتابخانه ملی مذاکراتی را داشتیم. رییس سازمان که دکتر امیری صالحی بودند ایشون دستور دادند که این مجموعه را انتقال بدهند به محوطه‌ای در این سازمان که متاسفانه ایشون از این سازمان رفتند. حالا منتظریم ببنیم اقدامات بعدی چه می‌شود.
  
اصلا در کاخ موزه نیاوران کارشناسی که این خطوط را بشناسد و بتواند سابقه‌ای آنها را برای مردم بازگو کند، نداریم. به همین دلیل می‌گویم اینجا جای این کتیبه‌ها نیست باید به جایی منتقل شود که کارشناس آن هم وجود داشته باشد.
 
 ماجرای باغ رها شده ای کتیبه ها در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران

وی درباره اصل یا فرع بودن برخی سنگ نگاره‌هایی هم که آنجا رها شده بودند، عنوان کرد: این کتیبه‌ها مولاژ هستند و مردم بدون اطلاعات نمی‌توانند بگویند که کدوم کتیبه واقعی یا مصنوعی است.
 
 
ماجرای باغ رها شده ای کتیبه ها در مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران 
 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها